Gå til innhold

Ønskelisten med invitasjonen? Harry?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt ut ønskeliste hos Glassmagasinet og hos Villeroy & Boch. Begge steder spurte de om hvor mange gjester vi skulle ha, og ga oss et lite visittkort med overskriften, Kjære gjest...... Disse kortene var ment å skulle ligge med invitasjonen til gjestene, slik at de med letthet kan finne ut hva vi ønsker oss. Er det noen som gjør det, eller er det bare URHARRY??? Frekt eller smart!? Noen som har noen meninger!? ( det er det jo helt sikkert! )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg ville nok ikke ha gjort det. På en måte er det greit å få vite hva brudeparet ønsker seg, men det burde kunne gjøres på andre måter. Jeg synes kanskje det er litt frekt ja. Har aldri sett det blitt gjort før. Se evt. på temaet: når legge ut ønskeliste. Kanskje du får svar på andre måter der?

Skrevet

Veldig enkelt for alle gjestene og jeg kan ikke se at det skulle være hverken harry eller frekt!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Dette er blitt mer og mer vanlig og skikken er adoptert fra utlandet. Dette letter oppgaven for Gjestene når de skal finne gave og jeg vil ikke se på dette som det minste frekt eller harry.

Minnie

Skrevet

Nå slipper gjestene å springe rundt for å lete etter gavelistene, og de får anledning til å planlegge gaven i god tid. Synes det er flott jeg!

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg ville stusset veldig om jeg fikk et sånt kort i en bryllupsinvitasjon, i alle fall. Som noen sier, det sparer gjestene for litt bry, men jeg synes det virker påtrengende. Litt sånn "vil du komme i bryllup? Vi vil gjerne ha en gave fra denne butikken!" Jeg ville i alle fall ikke sendt ut et slikt kort.

Gjestene kan jo bare spørre dere hva dere ønsker dere når de takker ja til invitasjonen! Da synes jeg det var en bedre ide, som noen hadde gjort, å skrive en webadresse i invitasjonen, hvor gjestene kan finne mer informasjon - hvis dere har en hjemmeside, da.

Skrevet

Dette blir litt både-og synes jeg. Det kommer an på hva slags folk man inviterer, hva familiene er vant til...

Jeg ville nok kanskje ha reagert litt hvis jeg fikk invitasjon fra noen som jeg ikke står så nær, men fra fex en kusine hadde det bare vært praktisk...

Gjest Poirot
Skrevet

Ville syntes det var litt harry. Men å tipse foreldre og forlovere så de kan spre det rundt, evt ha web adresse er ok.

Gjest Embla s
Skrevet

Enig med DonPedro. Det blir litt for påtrengende. Jeg syns en invitasjon er et signal om at man er ønsket. Det kan stå for seg selv uten direkte link til hva man er ønsket å komme med... Det vil også gjøre det vanskeligere å velge gave som ikke står på den aktuelle listen. Virker krevende på meg.

Skrevet

Dropp det. Det er vanlig i USA, men der er det også vanlig å kjøpe gave selv om man ikke kommer.

Sørg heller for at listen er tilgjengelig og at andre "sladrer" om hvor dere har lagt ut liste.

Gjest Embla s
Skrevet

Hvis gjestene ønsker gave tips klarer de alltids å skaffe seg informasjon :wink:

Skrevet

Mye mer subtilt å ha en egen webside med ymse bryllupsinfo (tid/sted for vielse, veibeskrivelse, tid/sted for middag/kaffe), og selvfølgelig da også ønskeliste.

Tror det blir satt mer pris på generelt.

Gjest Embla s
Skrevet
Det er vanlig i USA, men der er det også vanlig å kjøpe gave selv om man ikke kommer.  

.

Gjør man ikke det i norge også?! Jeg gjør det både til konfirmasjon, dåp/navnefest, bryllupp og større jubileer selv om jeg ikke kan komme.

Skrevet

Gjør man ikke det i norge også?! Jeg gjør det både til konfirmasjon, dåp/navnefest, bryllup og større jubileer selv om jeg ikke kan komme.

Me too.....

Skrevet

Å legge ved "visittkort" fra en eller flere butikker synes jeg blir litt utenfor "skikk og bruk". Vi la med link til vår webside hvor ønskelisten var lagt ut, vi. De aller fleste har selv, eller kjenner noen, tilgang til Internett i en eller annen form. De ytterst få som ikke hadde det, har fått tilsendt en ønskeliste i posten.

Vår invitasjon bestod av 1 A4ark med informasjon om Oppegård og Svartskog til middagsgjestene. Kaffegjestene fikk at A5ark brettet i to med invitasjon. I tillegg fikk de tilreisende en tosiders A4ark med veibeskrivelse, kart, navn og telefonnummer til forloverne, kontaktpersoner, andre detaljer (link til websiden vår med kjærlighetshistorien, lokasjonene m/veibeskrivelse, dagens viktige personer, oppdatert ønskeliste m/linker), kjøreplan for dagen (slik at gjestene skal vite det blir tid mellom kirke og middag) og informasjon om muligheter for overnatting. Ønskelisten ble bare en bitteliten bit av denne informasjonen.

PS: gjester har spurt oss om ønskeliste den siste uka (pga en bitteliten feil i linken vi skrev med invitasjonen.

Skrevet

Selv hadde jeg nok ikke reagert så veldig på om jeg fikk et slikt kort om hvor brudeparets ønskeliste ligger, men ville ikke gjort det selv. Hos oss er det nok mer vanlig å spørre brudeparet direkte om hva de ønsker seg, eller så er alltid foreldrene våre greie å spørre. Det med web-adresse var etter min mening en god ide, da vi allerede har en hjemmeside som vi gjerne vil reklamere litt for blant familie og kjente.

Skrevet

Ang. å gi gave dersom man ikke kommer, så kommer det vel an på hvem som gifter seg. Hvis kusinen min langt oppi gokk gifter seg og jeg ikke kommer i bryllupet, kjøper jeg heller ingen gave. Men for de som er nær meg og betyr mye for meg, da gir jeg gave uansett. I USA er det en regel at man MÅ sende gave (og husk at der inviterer man 150-250 gjester, så da er mange folk ganske perifere).

Skrevet

Jeg kjøper også gave til flere der jeg ikke er invitert.

Min bestevennindes søster og sånn.....

Skrevet
Jeg kjøper også gave til flere der jeg ikke er invitert.

Min bestevennindes søster og sånn.....

Jeg også!

Tror kanskje dette er mer vanlig på landsbygda? Der har man liksom et forhold til veldig mange... Om dere skjønner hva jeg mener...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...