Gå til innhold

Biomamma sier til sønnen at barn

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Min stesønn på 9 år har vært hos oss i helgen.. Etter å ha lekt en stund med sin lillesøster i gjensynsglede sier han plutselig at "Hvis du og pappa skilles så må lillesøster også besøke pappa i helgene".. Jeg spør han nærmere om hva han mener, og da sier han at han mammaen har sagt at alle barn bor hos mamman sin og besøker pappan sin avogtil hvis de skilles, det er slik det skal være.

Gutten savner lillesøster og pappa mye, og har snakket om at han vil bo her, og jeg ser samtalen mellom han og mor i sammenheng med det, hun er helt imot at sønnen flytter hit.

Jeg ble helt satt ut, men sa at barn ofte bor hos mamma hvis foreldre velger og ikke bo sammen, men at mamma og pappa skal bestemme sammen hvor barna skal bo, og at noen barn bor hos pappa og besøker mamma eller bor like mye hos hver. (Pappaen var ikke hjemme da gutten sa dette).

Gutten ble stille, og tenker nok så det knaker nå, men jeg kunne bare ikke la han gå rundt med slik vranglære..

Hva ville dere gjort i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kanskje fått faren til å ta en liten prat med moren om at hun ikke må si slike ting som ikke stemmer til sønnen. Og at om gutten selv ønsker å bo hos dere, så må moren ta stilling til dette.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Her er manipuleringen allerede begynt, ser man. Her må pappa'n på banen med en alvorlig samtale med mor om at de allerede har en avtale og den skal ikke treneres eller mykes opp ved manipulering av barnet.

Skrevet

Barnets biomor må få beskjed om at denne typen manipulering gjør at hun som bestemor oppfordrer til minimal kontakt med egne barnebarn den dagen dette blir aktuelt.

Desverre sier mor kun det samme som sosionomen sa til meg under mekling, men det blir ikke mer riktig av den grunn. Mor bør tenke mer langsiktig og se hva dette vil gjøre med eget barn og egen rolle den dagen hun blir bestemor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...