Gå til innhold

Inneplanter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som kan anbefale noen inneplanter, som ikke krever noe særlig med stell. Vanning 1-2 ganger i uken.

Syns mange av mine planter visner så fort, så om noen kunne anbefale noen fine planter som står lenge, så blir jeg kjempeglad:)

Skrevet

De fleste grønne planter skal klare seg godt.

Fredslilje er kjempelett å få til. Samme med flamingoblomst (finnes i flere farger).

Orkideer (phalaenopsis) krever jo heller ingenting.

Skrevet

Enig i at grønne planter kan være greit, særlig sukkulenter. Fredsliljer er også veldig enkle, trenger ikke allverdens med hverken lys eller vann for å klare seg, og de kommer seg igjen hvis de har blitt litt slappe (har erfaring med det! ;)). Clivia er greie å få til iom at de krever lite vann (men er vanskelige å få til å blomstre igjen), og faktisk også hawaiiroser, dersom de får stå i fred på en plass der de har passelig med lys. Orkideer kan være greie, men de stiller litt større krav til omgivelsene - dersom man har veldig tørr luft inne dør de fort, de trives bedre med litt fuktighet i luften. Mine trives veldig godt i stua, der jeg også tørker klær. :)

Skrevet

Jeg har en kokospalme, som er en palme som gror ut av en kokosnøtt som ligger halvveis over jorden. Den er ca. 180cm høy, og krever ikke så mye av meg, annet enn lys og litt vann en gang i uken.

Har hatt planten i et halvår nå, og den lever i beste velgående.

Skrevet

Jeg har faktisk en fredslilje...og syns den ofte synker sammen, men så er jeg ikke så flink å huske på å vanne. Men den tar seg bra opp igjen, når den får vann.

Ellers har jeg en slags sukkulente, tror jeg, og den har stått lenge, og viser aldri tegn til å visne. Kanskje jeg skal satse på flere av dem:)

Har også en slags palme, som har klart seg ganske lenge.

Jeg liker grønne planter så det trenger ikke være fargerike blomster på.

Bare fortsett å komme med forslag. Googler opp bilder av alle plantenavnene jeg får:)

Skrevet

Abonnerer på denne.

Jeg ønsker meg et par planter til, og fra før har jeg bare orkideer. Jeg er veldig glad i dem, men skulle gjerne prøvd noe annet også. Jeg liker planter med skikkelig blomster på, og som er lette å få til å blomstre flere ganger.

Skulle ønske peoner fantes som evigblomstrende potteplante.

Skrevet
Skulle ønske peoner fantes som evigblomstrende potteplante.

Min store blomsterdrøm :strix:

Skrevet

Jeg har bl.a. en indisk dvergfiken og en elefantfot som er fine å se på og som begge har klart seg gjennom det meste. Generelt er det nok grønne planter som holder best, som flere har sagt før her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...