Gå til innhold

Er det riktig kjole?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi gifter oss på nyåret og jeg var ute og prøvde kjoler forrige dagen og endte med å kjøpe en (kjøpte slør og la inn depositum på kjolen). Jeg eeeeelsker kjoler og å pynte meg så jeg har sett på masse bilder, men blir bare forvirret for jeg syns alle er så fine på sine måter. Jeg liker det som er litt utradisjonelt uten å bli for spesielt, ellers er jeg sånn passe enkel, men likevel motebevisst i normal klesvei. Jeg liker tanken på å ha en kjole som ikke er noe en ser på annenhvert brudebilde.

Jeg stod igjen med to kjoler, en nydelig enkel med chiffon ytterst og en mer spesiell med mye broderier (kanskje bare et par av denne kjolen i hele Norge). Jeg gikk for den siste og den kan vel beskrives som en damaskduk med en blondegardin som slør :fnise:

Det er altså mønster i kjolestoffet, masse krystall/perlebroderi som slynger seg toppen-midjen-hoften, og så har jeg valgt et langt slør med blonde og broderikant. Håret skal være løst og i myke bølger/store krøller. Det var helt nydelig, hun i brudesalongen fikk helt gåsehud og sa at de muligens ville bruke meg som modell i brudeshow etter bryllupet i den kjolen og sløret. MEN det jeg lurer på nå er om det er meg og min stil... Eller om jeg bare tviler litt fordi jeg er så glad i kjoler og gjerne skulle hatt ti ulike (minst)!

Flere som har vært litt frem og tilbake med kjolen dere har valgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg greide aldri å bestemme meg jeg! Heldig for meg med at vi endte opp med å utsette bryllupet til 2010 ellers hadde jeg aldri finni en kjole. Ikke at jeg har funnet en enda... :P

Skrevet

Åh, kjolen din hørtes fantastisk nydelig ut!! Kan du legge ut bilde? :)

Skrevet

Jeg har en fix-ide om at jeg vil ha en kort brudekjole... Altså, den skal se ut som en vanlig på overkroppen, ha et skjørt som skrår utover men så stoppe rett over knærne. Har noen sett noe slikt noen plass??

Skrevet

Hilda, jeg leter etter slike kjoler selv og de er vanskelig å finne. Mitt beste tips er http://www.stephaniejamescouture.com Jeg har selv hatt kontakt med designeren, og hun er villig til å sende til Norge personlig (siden butikkene hvor kjolene hennes selger ikke gjør det). De er riktignok "tea lenght", går altså rett under kneet, men du kan nå se på dem :)

Ellers har jo houseofbrides.com tusenvis av kjoler, hvis du kikker i bridesmaids-avdelingen er det gjerne litt kortere kjoler der.

Skrevet

Aa gurimalla, de var innmari fine de der tea-length kjolene. Naa ble jeg litt usikker paa den kjolen jeg har valgt selv..huff! :omg:

Og kjolen til ts var ogsaa veldig, veldig fin!

Skrevet

Herlighet da, det er jo bare en kjole;) Skal man føle så mye for den da? Jeg ente med den 4 jeg prøvde og godt fornøyd :)

Skrevet

Jeg har innimellom litt "angst" for at jeg har valgt feil. Før jeg valgte så jeg INGEN kjoler jeg liker, nå ser jeg MANGE. Helt fjernt egentlig. I tillegg er kjolen min veldig ulik det jeg først hadde tenkt, så jeg er redd for at jeg har gjort noe dumt.

Men, men - jeg kan jo ikke angre nå, så det har jo fint lite å si egentlig.

Skrevet (endret)

Jeg har aldri vært i tvil om at kjolen jeg har funnet er den perfekte.

Er helt sikkert mange som har tenkt tanken at "tenk om jeg heller skulle valgt en annen", og det er jo helt naturlig.

Men bare tenk på følelsen du fikk når du fant kjolen du har valgt,-du var helt sikkert ikke i tvil da :) Med andre ord så har du helt sikkert valgt riktig ;)

Ps. Kjolen du la ut link på var jo veldig flott da!

Endret av Lille Rosa
Skrevet

Oi, helt UTROLIG nydelig kjole Lille My. Noe slikt jeg kunne tenkt meg også, får titte litt på den nettsiden du la ut link til... :)

Skrevet

Litt "fylleangst" har man nok etter kjolekjøp - men sånn må det vel netsen være.

Er super fonøyd med min kjole, men lurer alltid på om gresset er grønnere på den andre siden. Min er en one of a kind kjole fra USA, som jeg elsket å ha på, og som jeg ikk eville ta av meg i butikken.

Men har kommet frem til, at hvis jeg finner en som er finere, så får jeg heller kjøpe den. INGEN krise det heller!

Skrevet

Jeg var kjempesikker etter at jeg var på kjoleprøving at jeg hadde funnet kjolen, men så tok tvilen meg en bra lang stund, men nå har jeg bestemt meg igjen for at den jeg prøvde er den jeg vil ha :)

Skrevet

Jeg syns den kjolen du la ut link til var kjempefin og ikke så "standard" og kjedelig som mange kjoler som selges i dag. Men jeg skjønner at du har litt etter kjøp-nerver. Jeg har alltid det etter at jeg har kjøpt meg noe dyrt.

Skrevet

Åh ja, kjenner godt til den kjoleangsten. Jeg var kjempetidlig ute med å sikre meg kjolen, det var kanskje det første jeg gjorde. Etter å ha vært gjennom mange andre nettsider i ettertid har jeg sett at det finnes SVÆRT mange typer kjoler som jeg ikke ante eksisterte da jeg kjøpte min. Men den passer jo fint, og det er ikke noe galt med den.

Det jeg gjør for å kompensere når kjoleangsten kommer snikende, er å leke med accessoriene. I dag, for eksempel, har jeg laget et slør, av et helt annet stoff enn det jeg først trodde jeg ville ha. Plutselig er kjolen min liksom blitt unik og spennende likevel!

Skrevet
Nydelig kjole lilleMy :dåne:

Jeg giftet meg for en drøy uke siden og hadde ganske lik kjole. Jeg følte meg virkelig som en prinsesse!! Min var fra Pronovias og modellen heter Davis. Den er helt nydelig!!! Masse blonder,perler og langt slør!!

http://fashionbride.files.wordpress.com/2008/02/davis.jpg

Godt valg Lille ekkorn!

Jeg prøvde denne kjolen, og synes den var nydelig! Men de hadde den bare i str 36 (jeg er str38), og jeg ville ikke kjøpe en kjole som var så dyr etter å ha prøvd den med an brudebutikkansatt som holdt den fast og igjen bak meg.

De ville nemlig ikke bestille inn en str større, som jeg da kunne prøve og bestemme meg for senere. Måtte bestemme meg på grunnlag av den kjolen de hadde i butikken.

Gangen etter da jeg prøvde ett annet sted, fant jeg det som ble drømmekjolen! Er fornøyd med den også, men det kunne like gjerne blirr den Pronovias kjolen hadde damen i butikken vært litt hyggeligere!

Skrevet

Jeg skal ha to kjoler! :)

Type "drømmekjole med skikkelig stort prinsesseskjørt i kirken og til fotograf samt under middagen.

Type "aftenkjole" som jeg skifter til enten mellom middag og kaffe eller like etter kaffen.

(ville dere forresten ventet til etter kaffen med dette ombyttet? Da er det liksom over fra mat til fest..?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...