Gå til innhold

hva tenker dere om dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Generelt sett som par finner vi på svært lite sammen. vi har hatt en litt hektisk periode nå med dårlig råd osv så vi er sjeldent ute sammen. Han på sin side, er ofte ute, spiser storstilte middager og er på byen. Men han sier at det er kameraten som spandere hver gang. Dette kan faktisk stemme.

Idag spurte han meg om vil skulle dra på en romantisk restaurant og kose oss. Jeg ble så glad og sa at det ville jeg gjerne. Gjett om dagen ble reddet. Sånne ting betyr nemlig mye for meg. Han sa jeg fortjente det. Vi kom hjem, jeg gledet meg og skulle til å skifte. Jeg har vært syk lenge så så frem til å gå ut litt. Så spurte han meg om jeg ville være med han på"byn" med venna hans for alle venna hans skulle ut. LES: nye sjefer. Han skal starte firma så alle sjefene skulle ut og sosialisere og han sa dett var en stor mulighet for han å komme inn i miljøet. Jeg sa at dette ville jeg ikke. Ikke var jeg i form til det, og ikke passer jeg inn der. Så kom vi inn på penger, han sa at han kunne ikke bruke mye penger og at han trengte klær osv men hadde dårlig råd. Da får man særlig mye lyst til å dra ut å spise dem opp ja....!! Mistet litt lysten der. Så sa han at vi kunne gå ut sammen pg spise, også kunne jeg kjøre han til byen slik at han fikk være med venna og jeg kunne dra hjem! ikke søren! jeg forholdt meg helt rolig og sa at det var ikke aktuelt. Jeg sa at enten drar vi ut sammen, eller så dropper vi det og han kan dra alene. Det siste sa jeg i et håp om at hankanskje selv forstod at det var dårlig gjort og at han skulle velge meg. Men tror du dt??

Neida, han sa han fikk kjempe dårlig samvittighet overfor meg, men tok på seg finstasen og ringte venna og avtalte. Foran meg! Jeg prøvde å forholde meg helt rolig, men ble drit skuffa og lei meg. Dette skulle jo være kvelden min. Tydeligvis fikk han veldig dårlig samvittighet der og da, handlingene tilsa det hvertfall. Det siste han sa var at vi skulle finne på noe sammen imorgen istedenfor og at han skulle PRØVE å ikke komme sent hjem og ikke drikke seg dritings. Vel, han er enda ikke kommet hjem!!!! Aldri er han så sent ut....Han sendte melding istad, for en time siden og sa at han var på vei hjem. Jeg sendte nettopp mld til han og lurte på om han ikke fant veien for han burdte vært hjemme.Fikk som svar at han var ute og tok en kebab også kom han..

hvordan skal jeg reagere??? Jeg er så såra at jeg klarer ikke engang bli sint.!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm. Jeg vet i grunn ikke.

På den ene siden er det veldig dårlig gjort å

1) invitere deg ut på fin middag, for så å klage på dårlig råd, og

2) dumpe deg for å være med kompiser.

MEN

når "kompisene" er de nye sjefene hans, som han sikkert føler et veldig stort ansvar for å "behage" synes jeg det hele stiller seg litt annerledes. Jeg tror jeg ville sagt at vi heller kunne tatt vår kveld en annen dag, når vi hadde mer penger, og ikke blitt sur. MEN (igjen), det kommer litt an på hvor ofte han bryter avtaler. Om dette var et enganstilfelle ville jeg latt det gå, men om han aldri prioriterer deg ville jeg revurdert forholdet..

Skrevet

Hadde det vært noen hvilke som helst andre kompiser, synes jeg det hadde vært dårlg gjort å bryte en avtale med deg for å være med de. Siden dere sjelden setter av tid sammen til bare dere to.

Men det her er jo snakk om jobbforbindelser, hvor det er veldig viktig for han å skape en god kontakt og et godt forhold. Så da forstår jeg godt at han valgte det - du hadde dessuten tilbud om å være med da.

Han hadde vel ikke trengt å bli fullt så sen - noe som gjerne resulterer i at man sover bort (nesten) hele neste dag, en dag dere kunne brukt til å kose dere sammen, siden dere ikke fikk gjort det i går.

Skrevet

Jeg mener at situasjonen kunne vært ok om den hadde vært håndtert på en annen måte. Jeg kan skjønne at han har behov for å sosialisere med de fra jobben, og at det kan være viktig for ham å vise seg frem på andre arenaer enn på jobben.

MEN; om dette skulle vært ok (altså, kipt er det jo uansett for den som må bli igjen hjemme og som blir valgt bort) måtte han ha begynt det hele med å unskylde seg veldig og si at dette er noe han følte han måtte gjøre. Videre skulle han lagt klare planer for hva han skulle gjøre for å gjøre det godt igjen, og kommet hjem tidligere slik at dere fikk søndagen sammen. Timene etter kl 01. har nok lite å si for å gjøre et inntrykk på sjefene uansett. Aller helst skulle han også ha leid en film til deg og kjøpt litt snop slik at din kveld ble koseligere samtidig som det ville vist at han brydde seg om deg og at det ikke var manglende omsorg for deg som gjorde at han valgte som han gjorde.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ja, jeg er helt enig at det er viktig for han å sosialisere med disse sjefene, iogmed at det er nye sjefer og han skal inn i en ny jobb. Men det var måten han gjorde det på og hva han lovet meg som han absolutt ikke overholdt!

Han kom hjem klokka 6 imorres, rimelig påvirket av alkohol ja.... Siste han sa før han gikk var: jeg skal ikke drikke og jeg skal komme tidlig hjem. Normalt kommer han hjem i 2 tiden når han er ute, men nå kom han hjem 4 timer senere og ikke akkurat edru nei! Han stinket alkohol herfra til andre sia av gata! Han kommenterte: jøss er du våken enda også sovna han! Han sa også at vi skulle finne på noe koslig idag sammen, men her sitter jeg og han sover! Er dt meningen at jeg skal sitte her på vent da og utsette alt av mine planer???

Og en annen ting, jeg tok meg den frihet og sjekke mobilen hans der den lå. Han hadde sendt en melding til en kamerat en time før han gikk ut døra i går, og en time før han lovet meg å drikke: har du noe alkohol? SÅ greia er, han lover meg å ikke drikke, og spør om det er alkohol ute og komme hjem påvirket fire tmer for sent.

Sånt lar jeg ikke gå hus forbi!!! Jeg kommer til å protestere så det holder her. Men jeg skal gjøre det på den stille måten, for jeg er ikke en nikkedukke som kan føres bak lyset på den måten. Egentlig burdte jeg ikke ha sittet hjemme og ventet på han, men...En ting er sikkert jeg skal ikke finne på noe med han. Hadde planlagt en skikkelig god middag idag som jeg vet han "elsker" men den skal jeg lage og ikke engang dekke på eller noe men forsyne meg selv og thats it.

:( :( Føler meg ekstremt rådløs og såret idag ja:(

Skrevet

Hvor lenge hadde dere vært sammen?

Om jeg hadde vært deg, og det var en relativt ny kjæreste tror jeg ikke jeg hadde orket så mye mer. Virker som om du ikke stoler på han (med god grunn?), og da er det ikke så veldig mye å bygge på egentlig..

Skrevet

I første innlegg skriver du at han sa: Jeg skal prøve å ikke drikke meg dritings. I siste innlegg reagerer du på at han skulle drikke alkohol? Trodde du han skulle drikke brus?

Du sier han kom 4 timer for sent? Hadde dere avtalt et klokkeslett?

Er dette noe som skjer hver helg eller bare nå siden han skal i ny jobb?

Hadde det vært en vane hadde jeg også blitt sur, men om det skjer en sjelden gang at noe kommer i veien for deres avtaler skjønner jeg ikke vitsen med å bli så sur.

Hvorfor snoker du på telefonen hans? Stoler du ikke på han?

Skrevet
Hvorfor snoker du på telefonen hans? Stoler du ikke på han?

Dette kan oppfattes som en anklage, og det å anklage andre for sånt bør iallefall du holde deg for god til.

Skrevet

Om dere sjelden finner på noe og om han pleier å foretrekke venners selskap over ditt så skjønner jeg ikke helt hva du får ut av forholdet.

Å pleie sine foretningsforbindelser er jo en kurant ting men det behøver vel ikke bety det samme som rølpefylla og hjem kl 0600? Litt umodent synes jeg.

Det viktigste er vel hva du føler. Får du noe positivt ut av forholdet?

Føler du ned nedprioritert? Føler du at du "taper" og vennene hans "vinner"?

Liker han å tilbringe tid med deg?

Jeg har vært i et forhold med en som levde sitt liv parallelt med mitt og ikke sammen med mitt. Jeg følte meg stort sett alene i det forholdet. Det ble selvfølgelig slutt da jeg fant en mann som gjorde meg obs på at han faktisk ville tilbringe tid med meg. Wow,snakk om åpenbaring :gjeiper:

Jeg gikk på dagen. Føl litt på om dere gjør hverandre lykkelig.

Skrevet (endret)
Dette kan oppfattes som en anklage, og det å anklage andre for sånt bør iallefall du holde deg for god til.

:jepp:

Det sier mer om deg som må slenge med leppa om andre.

Et helt vanlig spørsmål her, hvordan du tolker det blir opp til deg!

Jeg har aldri sagt jeg setter meg selv på den høye hest.

Jeg har snoket på telefonen til min samboer fordi jeg har hatt grunn til det.

Betyr det at jeg ikke kan stille spørsmål til årsaken til at TS gjør det?

Hvordan kan du si at det er en anklage? TS fortalte jo selv at HUN gjorde det!

Endret av Lissi33
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

ja jeg reagerer på at han drakk, av den enkle grunn at han sa han ikke skulle gjøre det. Han sa ikke at han skulle prøveå unngå det, men at han ikke skulle drikke, men prøve komme tidligere hjem! Vi avtalte inget tidspunkt, men han pleier alltid komme hjem i to tiden, og når han da sier at han skal prøve å komme tidlig hjem, forventer jeg før vanlig tid som er 2, og ikke 4 timer senere enn det normale.

Nå har han endelig stått opp! Snakk om tid på døgnet! Jeg var sur og grinete og han lurte på hvorfor i helvete jeg var så grinete og at jeg ikke hadde noen grunn! Jeg hadde jo sagt det var i orden for han å gå ut! Ja jeg sa det, fordi jeg så jo at han heller ville det enn å være sammen meg. skulle jeg tvinge han til å sitte hjemme og være med meg og ende i krangel når han aller mest ville ut og ikke være med meg! `jeg håpet og så inderlig at han skulle si at han ikke ville dra med dem, men holde seg til avtalen vår! Men det gjorde han ikke.

han sa at om jeg var grinete så ble det bråk her! Og at jeg var grinete fordi jeg hr mensen!! Er det mulig?

Nå sitter han med bena på sofan og ser på tv! Det var mye å finne på sammen ja! Det er jo null lyst til å finne på noe sammen fra hans sin side mener jeg. Han mener jeg krever for mye, og jeg mener jeg ikke får noen ting!!!

Skrevet

Ring en veninne og stikk ut og spis en god middag (ja, det kan du saktens unne deg!). Så kan surpompen sitte igjen alene med TVen og fikse seg middag selv.

Skrevet
jeg håpet og så inderlig at han skulle si at han ikke ville dra med dem, men holde seg til avtalen vår!

Alt i alt synes jeg jo ikke dette høres ut som et sunt forhold, men du burde uansett bli flinkere til å si det du mener og ikke si det han vil høre for deretter å håpe at han sier noe annet!

Når han hører deg si at han bare kan gå ut med jobbvennene sine så ser han på det som en veldig fin unnskyldning til å gjøre nettopp dette, selv om all fornuft tilsier at burde holdt seg til avtalen.

At du er sur og grinete når han ikke har gjort noe 'galt', bare gjort noe annet enn det du ville han skulle gjøre, kommer det overhodet ikke noe godt ut av.

Gjest Gjest_Rebecca_*
Skrevet

Du har all mulig rett til å bli skuffet over at han droppet avtalen dere hadde, deg vet jeg at jeg ville blitt og hvertfall at han sover til langt på dag når dere da heller skulle gjøre noe idag. Og det burde du jo ta opp med han nå som han har våknet.

Han kan jo ikke først invitere deg ut, men så har han ikke råd, men så har han plutselig råd til å dra ut på byen og drikke?

Det er jo bare snakk om hva han prioriterer, selv om dette var i "jobb-sammenheng" og at det er bra at han får muligheter til å bli kjent med sjefene sine osv.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Joda, nok en søndag snart over og hva skjedde?? ingen verdens ting. Nå sitter han foran tvspillet og spiller. Han spurte om vi skulle dra på kino, men det gadd jeg ikke. Hvorfor skal jeg nikke med engang?

Så det ble den dagen som vi skulle finne på noe koslig sammen!

Skrevet

Så det skjedde ikke noe, fordi du ikke ville på kino?

Skrevet
Joda, nok en søndag snart over og hva skjedde?? ingen verdens ting. Nå sitter han foran tvspillet og spiller. Han spurte om vi skulle dra på kino, men det gadd jeg ikke. Hvorfor skal jeg nikke med engang?

Så det ble den dagen som vi skulle finne på noe koslig sammen!

Han prøvde jo...???

Kanskje det ikke er så enkelt for han om du sutrer og sier nei til alt han foreslår?

Skrevet (endret)
Det siste han sa var at vi skulle finne på noe sammen imorgen istedenfor og at han skulle PRØVE å ikke komme sent hjem og ikke drikke seg dritings.

Hva er problemet? Ok, du ble skuffa over at det ble bytur istedet for romatisk middag. Men du hadde valget om å være med, han lovet ikke å komme tidlig hjem eller å ikke drikke!

Skjerpings!

Endret av la Flaca
Skrevet (endret)
Hva er problemet? Ok, du ble skuffa over at det ble bytur istedet for romatisk middag. Men du hadde valget om å være med, han lovet ikke å komme tidlig hjem og eller å ikke drikke!

Skjerpings!

Jeg har allerede nevnt dette, men tror snart dette er en tulletråd.

Han ville også spise middag med henne FØR han gikk ut med jobben, men da var hun sur og grinete og ville ikke det heller.

Søndag ba han henne på kino, men da valgte hun å bruke dagen til å surmule.

Det lover ikke godt.

Jeg tror nesten du skal være glad han kommer hjem i det hele og store.

Endret av Lissi33
Skrevet
Jeg tror nesten du skal være glad han kommer hjem i det hele og store.

Denne var vel litt over kanten vel...?

I alle fall tatt i betraktning at det her er snakk om en hendelse som er irriterende der og da, men som er en bagatell i det lange løp dersom det ikke gjentar seg alt for ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...