Gå til innhold

Jeg har kjøpt bil


Gjest Lamia Lenis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åja, så ikke 1 uke siden. Alt inne 6 mnd etter kjøp, med mindre noe annet er fortalt sies som feil når bilen ble kjøpt.

Så her har du nok rettigheter.

"Mangler som oppstår innen 6 mnd. etter kjøp formodes å ha vært til stede ved kjøpstidspunket, dersom selger ikke kan bevise noe annet. I vurderingen av om noe er en mangel eller normal slitajse vil bla. alder og utkjørte distanse påvirke hva man kan forvente. Hvorvidt det kan være snakk om normal slitaje etter 3 mnd , er ikke mulig for meg å si uten, å vite hvor langt du har kjørt siden du overtok bilen. Har du kjørt ekstremt mye, kan det være snakk om normal slitasje.

En garanti skal gi deg rettigheter utover forbrukerkjøpsloven og det er selgers ansvar å sørge for å ta eventuelle forbehold klart og tydelig inn i garantien. Lov om markedsføring sier at det på en tydelig og lettfattelig måte skal opplyses om garantien innhold, herunder eventuelle begrensinger og særlige betingelser. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke noen garanti, men kjøpsloven gjelder vel? Mannen i butikken sa at hvis bilen ryker innen kort tid, er det deres ansvar. Men jeg fikk aldri noe skriftlig! Nå sier svogeren min at dette skal være lett å fikse, men jeg har jo ikke peiling! Derfor må den på verksted. Men da ser det jo ut til at bilforhandleren tar det da?

***

Ja, de er pliktige til å ta det, og de krangler neppe på det siden det er såpass lett å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lærlingen

Jeg ville tatt det opp med selger(bilforhandleren) på en seriøs måte.

Enhver seriøs bilforhandler vil da dette på seg selv uten kostnader for deg. I dag er en fornøyd kunde alfa&omega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...