Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Jeg skrev et innlegg på en debatt i en lokalavis i dag. Innlegget var saklig og basert på fakta. Men innlegget ble slettet og bare overskriften sto igjen. I feltet under overskriften der innlegget var slettet hadde en i redaksjonen skrevet en beskjed om at jeg ikke skulle spre rasistiske budskap. Jeg merket at jeg ble både lei og provosert. Fordi nå så det ut som det som sto der hadde vært rasistisk. Det føles så urettferdig å bli beskyldt for rasisme når jeg kun refererte til fakta som kan dokumenteres. Det omhandlet voldskriminalitet og jeg prøvde i mitt innlegg å være løsningsorientert og fokusere på forebyggende tiltak. Det hadde vært bedre om de slettet alt, både overskriften og nicket. Selv om jeg ikke forstår hvorfor innlegget ble slettet i det hele tatt. Hvordan ville du reagert hvis en av moderatorene her skrev en beskjed til deg om at du skulle slutte å spre rasistiske budskap, og det ikke var tilfelle men at det du hadde skrevet var slettet slik at alle måtte spekulere i hva som hadde stått der. Er det meg som overreagerer? Jeg sendte en beskjed til redaksjonen men det står slik fortsatt.
Gjest -Maggie- Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Jeg synes det er litt vanskelig å svare på når jeg ikke vet hva som stod der. Men det er vel naturlig å slette hele innlegget, med nick også.
Gjest ts Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Jeg synes det er litt vanskelig å svare på når jeg ikke vet hva som stod der. Men det er vel naturlig å slette hele innlegget, med nick også. Ja, det er det jeg mener også. Nå ser alle som leser der at jeg har skrevet noe som er slettet og at redaksjonen mente jeg spredte rasistisk budskap. Jeg synes det er skikkelig ubehagelig, for jeg har absolutt ikke rasistiske holdninger. Tvert imot. Og jeg ønsker ikke å få et slikt stempel.
Gjest Lamia Lenis Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Hm! Ja, jeg vet jo heller ikke hva du skrev i innlegget ditt, men jeg tror nok det er litt for lett å beskylde folk for rasisme nå om dagen.
Rødtoppen86 Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Jeg ble redigert her på KG en gang :/ Synes ikke jeg skrev noe rasistisk, bare kom med enkle fakta, men siden vi bor i Norge, så må vi ikke ytre meningene våre. Alle må være snille og gode med hverandre. Skjønner godt at du ble irritert, for det skal så innmari lite til før man blir kalt for en rasist. Du kan ikke si samme negative ting om en nordmann og en innvandrer.
Gjest nbp Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 enkelte moderatorer her inne sletter jo mye fra noen og lar andre si hva de vil, slik er livet. du skal alldri stille kritiske spørsmål om noe som er et hett tema, spesielt ikke innvandring og statestikken rundt de, se bare her inne hvordan enkelte mener at selv en somalisk jente som forteller om sin oppvekst er rasistisk, du skal ikke vise til forskning og statestikker, egen eller andres erfaring når det gjelder innvandring, du skal høre på de som faktisk kjenner en pakistaner og ei fra india, og de er snille.....så da er andres erfaringer bare rassisme og sprøyt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå