Gå til innhold

Han vil ikke ha barn eller skille seg

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret for venninne
Skrevet

Hvordan tolke en mann som dette?

Han er ukependler, han er gift, har voksne barn - og han har et forhold til min venninne, som han jobber sammen med. Han har sagt klart i fra at han ikke ønsker flere barn, at han ikke vil skille seg, men at han så gjerne vil fortsette å være i forhold med venninnen min på stedet de jobber. I helgene reiser han hjem til konen.

Hva slags mann kan være slik? Forstår ikke helt logikken jeg da...alle har fortalt min venninne at hun ikke må fortsette forholdet til mannen hun har blitt glad i. Vet ikke helt om hun klarer å holde seg unna ham...det eneste som kan "redde" henne må være om hun treffer en annen mann som er ledig og som vil satse seriøst sammen med henne.

Hva synes dere? Selv har jeg ikke vært borte i en slik problemstilling før.

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet (endret)

Jeg vil være så frekk å si at venninna di ikke er av de smarteste og mannen har fått det helt perfekt.

Kudos til mannen som faktisk har klart å lure kvinnfolket.

Vel, ikke lurt engang, han sa jo rett ut hvordan det er...

Kan selvfølgelig være at dama liker det som det er.

Endret av StockDama
Skrevet

Dette er ikke en mann det er verdt å satse på og det må venninen din selv forstå. Jeg regner med at hun er voksen, dvs. myndig og da er det ikke så mye utenforstående kan gjøre med saken. Hun velger selv og hvis du vil fortsette å være hennes venninne, må du også respektere hennes valg.

Skrevet
Jeg vil være så frekk å si at venninna di ikke er av de smarteste og mannen har fått det helt perfekt.

Kudos til mannen som faktisk har klart å lure kvinnfolket.

Vel, ikke lurt engang, han sa jo rett ut hvordan det er...

Kan selvfølgelig være at dama liker det som det er.

Jeg har spurt venninnen min, og hun sier at hun er fornøyd med det på en måte, men samtidig ikke. Hun liker jo best seriøse forhold...så forstår ikke at hun orker å være med en hun ikke får sett i helgene.

Konen til mannen blir jo lurt hun også, hun tror sikkert alt er bra.

Har hørt om kvinner som er sammen med slike menn over flere år, og jeg sa til venninnen min at hun dermed kaster bort mange av sine beste år til en mann som åpent sier klart han ikke vil skille seg. Han finner seg sikkert en ny elskerinne om hun ikke vil mer. Hun er en meget oppegående kvinne, attraktiv også, ja, hun har mye bra ved seg. Hvordan kan hun da fatte et så irrasjonelt valg?

Mannen har jo ikke lurt henne, tvert i mot, han er ærlig. Hun vet hva hun får, og han vet hva hun ønsker...

Skrevet
Dette er ikke en mann det er verdt å satse på og det må venninen din selv forstå. Jeg regner med at hun er voksen, dvs. myndig og da er det ikke så mye utenforstående kan gjøre med saken. Hun velger selv og hvis du vil fortsette å være hennes venninne, må du også respektere hennes valg.

Ja, bevares..hun er 37 år, single og har en bra jobb. Mennen hun flyr rundt med er vel i overkant av 50 og sjef der de jobber. Håper hun finner seg en single og stødig mann!

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke synd på veninnen din. Jeg synes synd på kona til kollegen hennes. Mannen kaster bort tiden til kona si! Og veninnen din kaster bort tiden sin (frivillig!) på en mann som er drittsekk, og som ikke synes hun er god nok til noe annet enn å ha seg med. Synd for henne! Men hun har i det minste et valg. Mannen har det sikkert helt himmelsk! Hushjelp hjemme, og elskerinne på jobb.

Endret av Jade
Skrevet
Har hørt om kvinner som er sammen med slike menn over flere år, og jeg sa til venninnen min at hun dermed kaster bort mange av sine beste år til en mann som åpent sier klart han ikke vil skille seg. Han finner seg sikkert en ny elskerinne om hun ikke vil mer. Hun er en meget oppegående kvinne, attraktiv også, ja, hun har mye bra ved seg. Hvordan kan hun da fatte et så irrasjonelt valg?

Mannen har jo ikke lurt henne, tvert i mot, han er ærlig. Hun vet hva hun får, og han vet hva hun ønsker...

Hvis hun er godt voksen, vet hva hun vil og vet hva hun går til/har, så burde vel ikke dette være noe problem for andre? Kanskje hun selv mener at hun gjør/har gjort et rasjonelt valg? Ikke vet jeg og ikke vet du.

Du kan uansett ikke gjøre noe annet enn å fortsette å være der som en støtte for venninnen din hvis hun skulle komme til å trenge det.

Skrevet
Jeg synes synd på kona til kollegen hennes. Mannen kaster bort tiden til kona si!

Jeg er ikke en av "utroskapsfanatikerene" her inne og har levd lenge nok til å forstå at årsakene til utroskap kan være ganske så sammensatte. Den totalt uskyldige parten finnes nok fra tid til annen, men som regel er som sagt årsaken mer kompleks enn som så...

Skrevet
Jeg synes ikke synd på veninnen din. Jeg synes synd på kona til kollegen hennes. Mannen kaster bort tiden til kona si! Og veninnen din kaster bort tiden sin (frivillig!) på en mann som er drittsekk, og som ikke synes hun er god nok til noe annet enn å ha seg med.

De gjør visst mye sammen da...reiser, sykkelturer, kino, resturanter, osv.

og konen fikk visst nyss om det, men hun tilga ham. Håper venninnen ikke blir såret. Hun blir så fort knyttet til menn hun virkelig faller for.

Skrevet

Det er da svært så mange ukependlere som er utro for tiden, samt tredjeparter her inne som er bekymret ;)

Skrevet

Han utnytter henne i allefall ikke. Han er ærlig på hva han kan gi. Så må det være opp til henne å finne ut av hva som er godt nok for henne. Når det er sagt skjønner jeg at det kan være lett å bli fanget opp i tanker om at "han sier han ikke vil forlate konen men han gjør det nok til slutt bare jeg er den perfekte kjæreste". Og hvis hun er veldig forelsket og glad i ham så er det vel ikke så lett å gjøre "det som er det riktige for henne" hvis det innebærer å avslutte forholdet. Som venn syns jeg du bør fokusere på at hun aldri vil få noe ordentlig familie med denne mannen og om det virkelig er nok for henne i det lange løp.

Skrevet
Jeg synes ikke synd på veninnen din. Jeg synes synd på kona til kollegen hennes. Mannen kaster bort tiden til kona si! Og veninnen din kaster bort tiden sin (frivillig!) på en mann som er drittsekk, og som ikke synes hun er god nok til noe annet enn å ha seg med. Synd for henne! Men hun har i det minste et valg. Mannen har det sikkert helt himmelsk! Hushjelp hjemme, og elskerinne på jobb.

enig,men syk mann

Skrevet

Ja, tilga konen hans han, fordi han sa han skulle slutte? Eller tilga hun han fordi hun synes det var greitt at han hadde seg med henne?

Om veninnen blir såret, har hun bare seg selv å takke. Hun vet jo at han ikke har tenkt å forlate konen, så da er det ikke vits å håpe det likevel.

Veldig likt den andre pendlertråden, men der var jo elskerinnen ikke single.

Skrevet

ser egentlig bare en tapende part her, og det er den stakkars kona som har en utro mannejævel.

hva venninna di gjør, vet hun vel best selv, og om hun ender knust av dette, vel, så er det et valg hun har gjort. Jeg ville ikke frarådet henne å drive med ham for hennes egen del, men fordi hun aktivt er med på å ødelegge for andre.

Skrevet

Mannen er ærlig på hva han er ute etter og det synes jeg er den beste måten å gjøre ting på når en først er ute etter en elskerinne.

Dette kan sikkert være provoserende for noen, men jeg setter nå et stort spørsmålstegn ved enhver kvinne som er gift med en som pendler og som forventer at han holder seg trofast over flere år. En slik fantastisk tro på menneskeheten har ikke jeg.

Hadde min mann bodd i en annen by så glem at han hadde klart å holde sin sti ren over flere år. Det samme gjelder forøvrig meg selv.

Denne venninnen vet hvilke regler som gjelder og ønsker hun å bruke sin tid på denne mannen så er det opp til henne. Det er da ikke synd på henne i helgene, hun har valgt det selv.

Skrevet
Det er da svært så mange ukependlere som er utro for tiden, samt tredjeparter her inne som er bekymret ;)

Det finns vel mange av dem i dette landet da..forundrer meg ikke.

Skrevet
"han sier han ikke vil forlate konen men han gjør det nok til slutt bare jeg er den perfekte kjæreste". Og hvis hun er veldig forelsket og glad i ham så er det vel ikke så lett å gjøre "det som er det riktige for henne" hvis det innebærer å avslutte forholdet. Som venn syns jeg du bør fokusere på at hun aldri vil få noe ordentlig familie med denne mannen og om det virkelig er nok for henne i det lange løp.

Jeg har forsøkt å prate med henne om dette, og hun sier at hun vet fakta innerst inne, men at hun behøver å være sammen med ham. Jeg kan jo forstå det, det virker som om de har en veldig god tone og trives bra sammen - men jeg fatter ikke at mannen orker å leve slik, han har tross alt kone der hjemme som han ser hver helg. Merker på venninnen min at hun blir mer nedstemt i helgene når han er borte. Tror kollegene på jobb har fått med seg stiryen også...spesielt nå som hun flytter inn hos ham i hans leilighet der han jobber!

Forstår ikke hvordan de tenker her!

Skrevet

Men, vet konen om at de holder på fremdeles? Sånn etter tilgivelsen?

Skrevet

Konen fikk visst vite om det og klikket. Mannen måtte roe henne ned og hun truet vel med tabletter og annet..det kan hende han nektet for det, eller at han innrømmet, vet ikke. ANtar at konen tror det var løgn, eller at det er slutt mellom hennes mann og min venninne. Hun vet vel lite om at de har tatt opp tråden igjen..men jeg tenker ikke mye på konen, mest på min venninne. Synes hun fortjener en mann som vil ha barn med henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...