Ciara Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Hei dere! Denne problemstillingen er vanskelig å forklare. Jeg fikk meg ny pc for en tid tilbake, og der installerte jeg itunes på nytt. Alle sangene på ipoden ligger ikke på itunes, og når jeg nå laster inn nye cder til itunes får jeg ikke til å laste dem over til spilleren igjen. Den spør om hele biblioteket skal lastes over, og da er jeg redd at den sletter innholdet på ipoden, og bare laster over det som er på itunes. Da får jeg jo med de nye tingene som er lastet inn der, men i så fall vil mye jeg har på spilleren forsvinne. Noen som kan hjelpe meg?
Kitsune Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Ja, og når min iPod dør, så skal jeg aldri kjøpe iPod igjen!!! Har akkurat hatt samme situasjon, og ja, sangene dine kommer til å forsvinne. Uansett om det er kjøpt og betalt! iTunes sug!!!
Ciara Skrevet 20. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2008 Virkelig? Må jeg da laste alle sangene inn på pcen først? Går ikke det heller?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Dette forstår jeg ikke, har aldri hatt samme problem. Når jeg kopler min Ipod til PC en kommer det umiddelbart opp en melding. Husker ikke den nøyaktige formuleringen, men noe ala: Det finnes sanger på Ipoden som ikke ligger i biblioteket. Vil du legge disse til i Itunes biblioteket? Jeg svarer ja og dermed legges alle sangene inn på pc en. Deretter oppdateres Ipoden.
Ciara Skrevet 21. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2008 Merkelig, den meldingen har ikke jeg fått opp :klø:
Varsia Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Jeg skjønner egentlig ikke helt hva som er problemet...? Har du slått av automatisk synkronisering i iTunes? Da skal du fint kunne dra over andre sanger uavhengig av bibliotek og ipod-innhold... Og det er ikke noe problem å laste alle sangene over fra ipoden til pc-en heller, du kan enten bruke et program eller gjøre det manuelt (det var en tråd om dette for ca en uke siden her inne, der linket jeg til fremgangsmåte...Det er en GOD tråd om dette inne på diskusjon.no også). Hvis iTunes absolutt ikke vil hjelpe deg, anbefaler jeg deg å laste ned mediamonkey, det er litt snillere enn iTunes... (den meldingen gjest forteller om har heller aldri jeg fått, og skal du få musikk fra ipod til itunes/pc må du gå utenom itunes først...)
Fresi Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Jeg tror også du må hake av for "håndter manuelt" eller noe lignende (husker ikke helt i farten) og fjerne krysset for automatisk synkronisering. Deretter må du overføre hver sang enkeltvis til iPoden din.
Muffinsdilla Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 For å legge INN sanger FRA Ipoden kan man bruke ett program som f.eks. SharePod (lastes ned gratis). Da kan man velge å legge alle sanger man har fra før inn på den nye pc'en. Har selv gjort dette, og det fungerer:)
Ciara Skrevet 21. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. september 2008 Takk for tips, dette skal testes
Muffinsdilla Skrevet 22. september 2008 #10 Skrevet 22. september 2008 Har du prøvd programmet? Håper du får det til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå