Gjest Gjest_rosie_* Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Man tager et vennskap. Blander inn litt fysisk tiltrekning, og vips, så var streken trådd over. Selv om begge på forhånd tenkte at de ikke ville komplisere vennskapet. Røren er komplett, tilsynelatende. Men likevel ikke, for ingen av de to involverte vil egentlig ha kjæreste akkurat nå. Sånn sett alt vel. Er forholdet nå allerede blitt komplisert? Når begge er enige om hva som er opplegget? Jeg mener ikke det. Hva må til for at et vennskapsforhold aka "friends with benefits" kan sies å ha blitt komplisert? Når vet man at man er i ferd med å komplisere et sånt forhold? Har det kun med følelser å gjøre, eller har det også med hvordan man oppfører seg i forhold til den andre parten? Totalt uerfaren på sånne opplegg, men nå har jeg visst startet ett, og er opptatt av å ikke komplisere det hele.
Gjest Gjest_kate_* Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Det er jo følelser som pleier å komplisere hele greia. En av dere blir forelska imens den andre ikke er det, og vips så har du verdens mest usunne forhold. Ofte blir det ganske surt når en av dere finner en annen/får seg kjæreste - selv når det er null følelser inne i bildet så kan du få et litt såret ego og kjenne sjalusi når han velger å ha sex med en annen enn deg. Hvis dere pga dette eller andre ting forsøker å gå tilbake til vanlig vennskap, så kan dette også være vanskelig. Det blir plutselig rart å se en film sammen uten å ha sex eller kose. I tillegg så ser gjerne den nye kjæresten hans helst ikke at dere to tilbringer en kveld sammen i sofaen. I min erfaring så blir man aldri like nære venner igjen som man var før sexen. Jeg har et par pulevenn-forhold jeg angrer på, for vi var omtrent bestiser før og nå er vi fremdeles venner men ikke så nære. Jeg har også kommet opp i et par kniper på byn, når jeg har møtt noen andre jeg er interesserte i, men så er pulevennen min på samme bar eller vi har en avtale for kvelden, så jeg dropper å sjekke opp andre. Du kan også fort bli så trygg i pulevenn-forholdet at du generelt overser andre potensielle partnere. Hvis du er på kjærestejakt så kan pulevennforhold holde deg tilbake. Til tross for alt dette, så synes jeg "friends with benefits" er en bra deal som jeg praktiserer selv. Jeg vil bare ikke gjøre det med mine aller beste kamerater, for det endrer jo unektelig ting. Det viktigste er å være åpen hele tiden og behandle hverandre med respekt, for selv om følelsene ikke er der så er det fremdeles mulig å såre hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå