Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Dagens gode gjerning er unnagjort Det ble forlatt to søte små kattebebiser hos naboen i går. Masse guffe i øynene og den ene er litt tynn, og vi vet at moren er løskatt. Jeg tilbød meg å ta dem, da hun ikke kunne. Dro til dyrlegen og fikk en salve til øynene og vaksinerte dem. Han mener dem er 4-6 uker gamle. Den ene har en rift på øyet, og det kan være herpes, men det skulle ikke være farlig. Fikk også konstatert at det er en gutt og en jente. Den minste er den som er verst i øynene. Den er en gutt, og har fått navnet Forlatt. Den største er en jente ved navn Hjemløs. Forlatt er litt hissig (men roligst av de to) og litt tynn, men han sitter å spiser nå. Hjemløs er skikkelig hissig og mer rund. Jeg og gubben er litt uenige i om 1000 kroner på to små kattunger er velbrukte penger eller ikke da Eneste problemet er at vi ikke kan ha dem, både pga bikkjer og det at vi står på flyttefot. Akkurat nå sitter dem (selv om det strider mot alt jeg tror på) i et papegøyebur. Det er rett å slett ikke mulig å ha dem løse akkurat nå da det er altfor mange steder de kan bli borte. Så hvis det er noen i nærheten av Drammen som har lyst på en pus eller to er det bare å gi lyd fra seg altså
Gjest Tanita Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Sitter de i et papegøyebur? Hos meg hadde de fått sittet i fanget. Men det var en god gjerning ja. Om alle kunne brydd seg så mye som dere. Flinke dere er!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Skulle gjerne hatt de i fanget, men vi driver å flytter, så da er det ikke bare bare å ha de løse :skeptisk:
Gjest Tanita Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 Ja, jeg skjønner deg godt. Syns det hele var så søtt. Håper dere finner noen som vil ha de. Hvis jeg kunne hadde jeg mer enn gjerne tatt de.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Ja dem er så søte altså Og nå har gutten fått et hjem, men sa jeg kunne ha han i 10 dager hvis ikke vi finner et hjem til jenta i mellomtida, siden de skal ha salve i øynene to ganger om dagen. Men hvis jeg finner et hjem til jenta så ber jeg dyrlegen om å få en til. Er superhappy
Wildy Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 Virkelig dagens gode gjerning, så bra at det finnes mennesker som deg!Håper alt ordner seg for pusene og at de får et godt liv til tross for en tøff start!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 20. september 2008 #7 Skrevet 20. september 2008 Tok visst litt feil når jeg skrev her istad Etter at de ble husvarme har det vist seg at jenta er stort sett rolig av seg, mens lille Forlatt har spist seg god å mett, og skal leke hele tida. Bilde av de små
Gjest Grafica Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Ååååh Pia hadde vi kunnet hatt pus hadde jeg tatt dem på dagen, de øynene der og jeg var solgt! Sukk, det suger virkelig å leie altså.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Ja, ikke sant Sitter stadig vekk og diskuterer med meg selv; "Kanskje jeg klarer å overtale gubben til å beholde jenta?" - "Nei, nei, nei... Jeg er ikke et kattemenneske" - "Men kanskje....?" - "Nei, du har jo sagt du aldri skal ha katt igjen" - "Men hun er jo så liiiiten"........ Huff....
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 21. september 2008 #10 Skrevet 21. september 2008 Hadde forresten ikke hjerte til å sette dem i buret over natta, så nå har vi ryddet ut av gjesterommet, og satt inn kassen som var nederst i buret med sand, mat og vann - og noen håndklær de kan liggi inni/oppå Nudelige altså...
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 22. september 2008 #11 Skrevet 22. september 2008 En liten oppdatering; I neste uke reiser begge pusene til sine nye hjem! Begge kommer til hjem med andre katter, hvilket jeg er veldig glad for siden de er såpass små enda Men skal nok bli litt trist og levere dem
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 22. september 2008 #13 Skrevet 22. september 2008 Jepp Men nå ser det ut til at eldstebikkja har adoptert dem, da... Noen som vet om det er farlig for kattunger å die på bikkje? Hun har ikke melk, men kjenner jeg henne rett kan det fort komme. Har ikke latt dem gjøre det, men de fant fort fram, og bikkja bød seg villig fram
Gjest Grafica Skrevet 22. september 2008 #14 Skrevet 22. september 2008 Tror ikke det er farlig i det hele tatt, katten til mormor diet gamle hunden deres i flere måneder, det kom aldri melk, men det var et koserituale for dem.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 22. september 2008 #15 Skrevet 22. september 2008 Ja, dem blei lissom salige hele gjengen. Kanskje dem kan få lov å kose litt på henne den lille tida jeg har dem her da... Har jo litt dårlig samvittighet fordi de er så små og ikke har mammaen sin. Og de får jo all næringa de trenger fra maten, så det er jo ikke det det står på...
Gjest Grafica Skrevet 22. september 2008 #16 Skrevet 22. september 2008 De små har nok veldig godt av den nærheten og tryggheten de kan få fra hunden, så blir de også vant til annet dyreselskap enn bare hverandre før de skal til de nye familiene
Gjest Sisu Skrevet 23. september 2008 #17 Skrevet 23. september 2008 En liten oppdatering; I neste uke reiser begge pusene til sine nye hjem! Begge kommer til hjem med andre katter, hvilket jeg er veldig glad for siden de er såpass små enda Så flott gjort Pia, det må jeg si. Ikke alle som hadde giddet å bry seg slik som dere har gjort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå