Cata Skrevet 20. september 2008 #21 Skrevet 20. september 2008 Tror det er på moten å være så kynisk som mulig i disse dager. Nei, man må for all del ikke tro at selskapeligheter er hyggelig for noen andre enn nettopp den som inviterer. Vanligvis setter jeg pris på dem som inviterer, og som oftest setter jeg pris på selskapeligheten også. Men det gjør jeg helt fint uten at de trenger bry seg med forseggjorte kort.
Jade Skrevet 20. september 2008 #22 Skrevet 20. september 2008 (endret) Selv om jeg sparer på mine og setter pris på dem, så skjønner jeg at ikke alle har det samme forholdet til takkekort. Jeg kommer ikke til å bli fornærmet hvis noen av takkekortene jeg sender ut blir kastet etter hvert (eller med en gang for den saks skyld). Jeg er takknemlig for gaver og oppmerksomhet på store dager, og sender derfor takkekort. Men jeg forventer ikke at folk skal være evig takknemlig for takkekortene og ha de på peishylla resten av livet Endret 20. september 2008 av Jade
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #23 Skrevet 20. september 2008 Tar alltid vare på takkekort jeg. Synes det er så flott å ha bilder av f.eks. brudeparet, konfirmanten etc i sin fineste stas, og et fint minne fra dagen er det også! Men så tar jeg jo vare på omtrent "alt" da, klarer ikke å kaste noen ting. (Og har det fullt hjemme hos meg...)
Gjest Fru Mæla Skrevet 21. september 2008 #24 Skrevet 21. september 2008 Jeg tar også vare på disse... Jeg tar vare på alt jeg da; Alt fra sanghefter i kirken og i festen, bordkort, innbydelser og takkekort. (I alle type selskap fra komf, bryllup, bursdager osv) Grunnen til det er at jeg får veldig bruk for det når man arrangerer noe selv. Våre foreldre har også tatt vare på det meste, og når vi giftet oss kunne vi få ideer fra andre (Ikke kopiere så klart, men ideer ) Jeg lar takkekort henge på kjøleskapet en stund før jeg tar dem ned også Jeg personlig elsker jo takkekort også da.
Gjest Skrevet 21. september 2008 #25 Skrevet 21. september 2008 Jeg tar vare på de. Nå har jeg bare vært i to brullyp da, men invitasjonen fra det ene (den andre fikk jeg gjennom foreldres invitasjon) ligger i hylla, vet ikke hvor jeg skal legge de enda. Og takkekortene fra begge bryllupene henger på kjøleskapet.
Ciara Skrevet 21. september 2008 #26 Skrevet 21. september 2008 Ble litt da jeg las i en annen tråd her inne at mange bare tittet på takekortene og så kasta de dem! Er det sånn flertallet "behandler" takkekort?? Jeg tar vare på disse og setter dem i album etterhvert jeg da Ja, gavekortene kastes raskt. Hvis jeg skulle spart på alle fine invitasjoner og takkekort vi får, så hadde skuffene eller albumene fylt seg opp enda fortere, og jeg har aldri sett på et takkekort mer enn én gang. Det betyr derimot ikke at jeg ikke likte festen, og at jeg ikke syntes det var hyggelig at jeg fikk tilsendt takkekort.
angeleyes Skrevet 21. september 2008 #27 Skrevet 21. september 2008 Jeg tar vare på takkekort. De står fremme en liten stund før jeg legger dem i en skuff. synes det er veldig gøy å ha for å se på senere. Kan også være greit for å få tips når jeg selv skal lage takkekort.
sodapop Skrevet 21. september 2008 #28 Skrevet 21. september 2008 Ble litt da jeg las i en annen tråd her inne at mange bare tittet på takekortene og så kasta de dem! Er det sånn flertallet "behandler" takkekort?? Jeg tar vare på disse og setter dem i album etterhvert jeg da Jeg er en av disse som kaster takkekort. Ikke med en gang da. De blir alltid hengt opp på kjøleskapet i noen mnd, men til slutt ender de i bosset. Unntaket er takkekort av mine aller beste venninner. De havner i ramme. En venninne av meg tar vare på alle takkekort og setter de i album. Det er helt genialt, men siden jeg er et menneske som ikke engang klarer å lage album til egne barn eller et eget bryllupsalbum til meg og mannen så oppgir jeg slike prosjekter. Jeg er ikke et ta-vare-på menneske. Flere ganger i året så kaster jeg alt jeg finner i skuffer og skap og jeg er ikke nådig når jeg kaster. Jeg elsker å få ting ut av huset. Deriblandt gamle takkekort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå