Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg skal gjøre historien kort.

Jeg har en fortid som jeg angrer på og jeg har da også brukt store mengder med penger og jeg har ikke fått betalt regninger som kommer i posten.

altså, veldig mye gjeld i mine øyne og jeg ønsker jo ikke dette.

hvis jeg ringer til inkassoselskapene, går de med på den summen jeg kan klare å betale i måneden eller vil de prøve å få inn mer?

jeg kan ikke betale stort mer enn 1000 kr til hver av de og jeg har i tillegg husleie, månedskort etc..

hvordan gå frem? noen av sakene er så gamle så der har jeg ikke hørt fra de på lenge så den er vel hos namsmannen eller lenger tenker jeg. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er lurt å ringe til inkassoselskapene ja. Hvis de ikke går med på det du foreslår på telefonen hadde jeg forsøkt å skrive brev.

De er nok interessert i å få inn pengene, så du trenger ikke være redd for å ringe. Det er veldig bra at du har bestemt deg for å ta tak i dette.

Her kan du finne noen tips: http://www.gjeldsmegling.no/B2Holding/Temp...?epslanguage=EN

For eksempel kan du kreve at det du betaler inn går til nedbetaling av selve lånet først, og at du så betaler gebyrer og renter til slutt.

Skrevet

Vär dönn ärlig!

Ring inkassobyråene, si at du var ung og utrolig dum og at du nå önsker å gjöre opp for deg slik at du får dette ut av verden.

Si at for at du ikke skal havne i en situasjon igjen hvor du ikke kan betale, så önsker du å betale max Xkr pr måned for da er du sikker på at du kan klare nedbetalingen.

Spör også om de kan fjerne noe av rentene siden du nå velger å gjöre opp for deg - de fleste er mer enn villige til å senke regningen litt da.

Har selv värt/er i en slik situasjon, og de var veldig medgjörlige når jeg ringte dem. Den ene kravet var på 15.000kr, men jeg fikk den ned til 11.000kr (det opprinnelige kravet var på 9.000kr), og alle monner drar. Jo mindre regningen er jo fortere blir man ferdig å betale den ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...