Gå til innhold

Champagne - hva passer til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale snacks eller smårett som er godt sammen med champagne på en lørdagskveld?

Skrevet

Østers?

Jeg er ikke så glad i sjampanje, så jeg prøver å unngå det, men om den er litt søt, så syns jeg det er godt med druer og mørk sjokolade ved siden av.

Skrevet
Østers?

Jeg er ikke så glad i sjampanje, så jeg prøver å unngå det, men om den er litt søt, så syns jeg det er godt med druer og mørk sjokolade ved siden av.

Tror jeg står over østersen. Vil tross alt ikke grue meg til kvelden heller. :fnise: Men fruer og mørk sjokolade var et godt forslag.

Gjest Deception
Skrevet

Hva med litt tapasmat? Kjøp et par oster (for eksempel en blåmuggost og en hvitmuggost, eller en hard, vellagret ost), litt ulike typer pølse og skinke (Italia har mye godt), og godt brød, oliven og smør.

Skrevet

Boblebad og stearinlys passer veldig godt til champagne! :)

Skrevet
Boblebad og stearinlys passer veldig godt til champagne! :)

:ler:

Bare så synd at vi mangler boblebadet, blir ikke helt det samme i dusjen.

Skrevet

Det er utrolig mye som passer til champagne, faktisk.

Fisk og skalldyr er ganske bankers, særlig hvis det er en lett blanc de blancs du har. Er det en kraftigere blanc de noirs, kan du ogå drikke den til lyst kjøtt som feks kylling, tapas, etc.

Et eksempel på forslag til mat til en blanc de noirs-champagne:

http://www.dn.no/vinguiden/sok/?id=19414-22715

Skrevet

Det er kanskje ikke så godt med søte ting til tørr champagne? Men mørk sjokolade kan vel gå, jeg ville i hvert fall vurdert å prøve. Ellers støtter jeg tapasforslag.

Skrevet

Takk til dere alle for gode forslag, og en særlig takk til Eurydike og Skrue for interessante linker.

Husstandens nyttårsforsett har de siste par årene vært å drikke mer champagne enn året før. Hittil i år ligger vi godt etter 2007, så da er det godt å vite at champagne passer til alt fra ostesmørbrød til østers ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...