Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Går det an å oppbevare en sjokoladekake med glasur i kjøleskapet over natten uten noe slags plast eller lokk over? problemet er nemlig at det ikke går noe lokk over og jeg kan ikke legge plast over nå når glasuern er på.. what to do??
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Ja, det kan du. Men har du ikke en stor kjele eller liten balje å snu over den da? Eller kanskje sende den til meg.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Åh takk for svar, var redd jeg ikke kom til å få noen. Kaka er såpass stor, har brukt en sånn stor langpanne, og kaka, som er en figur går litt ut av formen og, så går ikke an å legge en dyp langpanne over heller. Men blir den ikke tørr av å likke uten noe? Er det bedre at jeg prøver å vente til glasuren er stivnet for så å forsøke med noe plast over? Hvis ikke får jeg vel bare sende den til deg ja=p
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 Åh takk for svar, var redd jeg ikke kom til å få noen. Kaka er såpass stor, har brukt en sånn stor langpanne, og kaka, som er en figur går litt ut av formen og, så går ikke an å legge en dyp langpanne over heller. Men blir den ikke tørr av å likke uten noe? Er det bedre at jeg prøver å vente til glasuren er stivnet for så å forsøke med noe plast over? Hvis ikke får jeg vel bare sende den til deg ja=p Nei, den blir jo ikke tørr i kjølskapet, er jo fuktig der. Det du kan oppleve, er at glasuren blir litt matt. Jeg hadde ventet til glasuren hadde stivnet, så hadde jeg lagt over matpapir/bakepapir, og plast eller et kjøkkenhåndkle over der. Ikke sånn plast som kleber seg, men bare lagt en bærepose e.l. over matpapiret/bakepapiret og dyttet den litt under kakefatet.
hufsa! Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Åh takk for svar, var redd jeg ikke kom til å få noen. Kaka er såpass stor, har brukt en sånn stor langpanne, og kaka, som er en figur går litt ut av formen og, så går ikke an å legge en dyp langpanne over heller. Men blir den ikke tørr av å likke uten noe? Er det bedre at jeg prøver å vente til glasuren er stivnet for så å forsøke med noe plast over? Hvis ikke får jeg vel bare sende den til deg ja=p Heia når jeg har laga i langpanne og skal spise den dagen etterpå lar jeg den stå i ovnen,der holder den seg kjempebra på konsistensen!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 Tusen takk for alle svarene! Nå kan jeg gå å legge meg meg uten å bekymre meg. Har lagt to brødplastposer såvidt over og dekket kaken med disse og satt den i kjøleskapet. Har en ovn som ikke er helt tett, så tør ikke satse på å sette den der. Men takk for kjappe svar dere! go natt=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå