Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Hei dere som skal ha eller har vært ibryllup... Hvilke musikk spilles til polonese????? Vet hva jeg skal gjøre,men hvilke gøy musikk skal jeg bruke?????hm hm hm så en video på nett der de viste polonese,der hadde de napoleon med sin hær og en bruremarsj på fele.....
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Hei dere som skal ha eller har vært ibryllup... Hvilke musikk spilles til polonese????? Vet hva jeg skal gjøre,men hvilke gøy musikk skal jeg bruke?????hm hm hm så en video på nett der de viste polonese,der hadde de napoleon med sin hær og en bruremarsj på fele..... En av de mest brukte polonesene til slike anledninger er Christian Teilmans festmarsj. Denne er ganske så lett å spille på piano, men høres likevel rimelig festlig ut. Dersom du har en mer avansert pianist tilgjengelig, er jo Chopins poloneser prima. Har du et orkester, er Johan Svendsens festpolonaise en av de mest kjente.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Tusen takk. vet du om det er mulig å laste ned eller kjøpe cd??
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 Tusen takk. vet du om det er mulig å laste ned eller kjøpe cd?? Dersom du bruker musikk på boks, ville jeg foretrukket Johan Svendsens festpolonaise, op.12. Det finnes tallrike innspillinger, av de nyere nevnes Naxos - 8557017 (Iceland SO og Bjarte Engeset), cpo 7773722 (Latvian NSO, Terje Mikkelsen). Disse skulle være lette å få tak i. Oslo FO har spilt den inn på Philips, Bergen FO i Norsk kulturråds klassikerserie og Trondheim SO på Virgin (tror jeg det var). Svendsen har også en polonaise nr 2, op.26 som jeg ikke kjenner, men som bl.a. finnes på Chandos CHAN 9932 med Danmarks Radio SO og Th. Dausgaard. Chopinpolonaisene finnes det utallige innspillinger av. Teilman er jeg usikker på om noen har giddet å spille inn, men notene skulle være lette å få tak i, nye eller antikvariske (samt i diverse arrangementer).
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 tusen takk for all hjelp,jeg fikk høre fra en venn at de kan kankje spille inn noe polonese musikk på fiolin eller annet... det order seg til slutt,men jeg skal undersøke det du skrev også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå