Gå til innhold

Skal jeg straffes for noe hans ekser har gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har fortalt meg at hans ekser planla både sex og utroskap med andre mens de var sammen med han. Nå har han gjort det slutt fordi jeg hadde pratet med en annen mann. Jeg hadde hverken planlagt eller mente noe alvorlig med det å snakke med en annen. Har vært helt ærlig om det også. Synes det er fryktelig urettferdig at jeg må ta straffen for noe hans ekser har gjort, og at han dømmer meg ut i fra noe hans ekser har sagt og gjort. Eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På den annen side, ville du leve med en som er så sjalu?

Skrevet

Ja, det er urettferdig. Desverre får mange "arr" som aldri heles helt. Det betyr likevel ikke at man skal godta hva som helst fra dem. Litt enig med Ciara her altså, er det verdt det?

Skrevet

Det forholdet der virker som mere jobb enn det er verdt. Tror det er like greit at det gikk som det gikk. Kjipt, men bedre i lengden.

Skrevet

Hun ene dro til Amerika og skulle bare ha negre!

Jeg har ikke tenkt meg til Amerika og er heller ikke interresert i negre.

Og jeg er mye penere enn de fleste andre damer.

Så urettferdig!

Skrevet
Nå har han gjort det slutt fordi jeg hadde pratet med en annen mann.

Good bloody riddance.

Skrevet
Ja, det er urettferdig. Desverre får mange "arr" som aldri heles helt. Det betyr likevel ikke at man skal godta hva som helst fra dem. Litt enig med Ciara her altså, er det verdt det?

Jeg er dritalei å aldri treffe noen normale....plutselig har jeg fornæmet de eller gjort noe helt utilgivelig. Selv om det ikke er hold i deres argumnenter og ingenting henger på greip. Herregud så mange svake mennesker det finnes. Jeg har da også opplevd mine "arr", men ...hverken dømmer eller straffer nye folk ut fra andre har gjort. Jeg er så forbanna lei. Finnes det ingen normale menn??

Skrevet

Hvis du snur det litt på hodet... kan det være at han ble dårlig behandlet nettopp fordi han var langt over gjennomsnittet sjalu?

Å gi deg skyldfølelse fodi du snakker med en annen mann er helt på trynet. Enig me de andre som sier at i lengden ville du ikke hatt det godt med denne mannene. Vær glad det ble slut.

Skrevet

Joda, har selvsagt tenkt tanken...

Men at det finnes SÅ mange rare og "svake" mennesker....helt utrolig!!

Skrevet
Joda, har selvsagt tenkt tanken...

Men at det finnes SÅ mange rare og "svake" mennesker....helt utrolig!!

Svake mennesker, jeg sier, du svake menneske,

hvorfor er du så svak? Hvorfor er du så svak?...

Alle har sånne sider. Alle er rare. De jeg synes er snålest, er de som regner seg som normale.

Skrevet
Svake mennesker, jeg sier, du svake menneske,

hvorfor er du så svak? Hvorfor er du så svak?...

Alle har sånne sider. Alle er rare. De jeg synes er snålest, er de som regner seg som normale.

Vel, JEG kan tilgi og glemme og prøve å forstå andre mennesker. Er man sammen med noen kan man da ikke føre sitt eget løp, nekte å høre og forstå ande og komme med argumenter som ikke henger på greip! Sier da ikke at jeg er perfekt, og det regner jeg heller ikke med at andre er. Men det er tydelig at enkelte oppfatter seg selv som det! Og jeg kaller de svak når de ikke greier å gå videre etter dårlige erfaringer.

Og hvorfor skal jeg bli sammenlignet med hans støgge ekser? Sleskedamer som vil knulle negre?? Fy faen!

Jeg er langt mer intelligent og langt penere!

Skrevet (endret)

Intelligens og "penhet" har da virkelig ikke noe med saken å gjøre. Samme med hva folk tenner på.

Tror det er bra at du slipper han fyren, men måten du snakker om eksene hans står deg ikke til ære akkurat, imo.

Endret av Wind
Skrevet

At han er fordomsfull ovenfor jenter som snakker med personer av motsatt kjønn får jo være hans problem. Du vil vel ikke være sammen med noen som nekter deg å snakke med hvem du vil?

Uansett så vil jeg tro at du skjønner det med fordommer, siden du tydeligvis er ganske fordomsfull selv.

Skrevet
Intelligens og "penhet" har da virkelig ikke noe med saken å gjøre. Samme med hva folk tenner på.

Tror det er bra at du slipper han fyren, men måten du snakker om eksene hans står deg ikke til ære akkurat, imo.

Skal jeg liksom ta hensyn til hans ekser? Eller synes synd på de?? Eller stille meg i ledetog med hans forsmådde ekser?? Skal jeg kanskje be han tilgi sine ekser og ta de tilbake også...de fleste av de ville jo ha han tilbake. Skal jeg være så snill??? Nei, vet du hva, jeg har overhodet INGEN sympati med hans ekshorer! Og hvordan våger han å sammenligne MEG med de? Det vil jeg aldri tilgi.

Skrevet

Og en annen ting; selvsagt har intelligens med dette å gjøre? Ingen med vettet i behold vil vel si til sin kjæreste at de skal knulle negre i Amerika og så forvente at partneren godtar dette. Jeg har aldri sagt noe slik. Og jeg har ikke problemer med å komme i kontakt med menn, og får ofte høre at jeg er pen og vakker. Jeg trenger ikke knulle negre eller reise langt bort.

Gjest Gjest_kate_*
Skrevet

Forstår din frustrasjon, jeg har også vært borti en fyr som var utrolig sjalu og hadde veldig lav selvtillit pga tidligere forhold.

Jeg forsøkte gang på gang å endre hans negative tankesett og syn på meg som kjæreste, men han ble aldri trygg. Han forsøkte faktisk aktivt å holde meg borte fra en del menn, og ble sur og lei hver gang jeg klarte å ytre noe positivt om en person av mannlig kjønn (f. eks. "han gitaristen var dyktig", "kameraten din var hyggelig og morsom", "han fyren der så kul ut", "den kelneren ga god service" osv!!). Jeg ga opp og gjorde det slutt.

Og det var jammen good bloody riddance

Skrevet

Da jeg leste første innlegget til ts tenkte jeg "stakkars jente, det der kan ikke være enkelt, men like greit å slippe å være sammen med en sykelig sjalu mann"

Men etter hvert har jeg begynt å tenke at "enten er dette en tulletråd, eller så er det eksen til ts som skal være glad han er kvitt henne".

Herregud for noen holdninger det legges for dagen her!

Skrevet
Da jeg leste første innlegget til ts tenkte jeg "stakkars jente, det der kan ikke være enkelt, men like greit å slippe å være sammen med en sykelig sjalu mann"

Men etter hvert har jeg begynt å tenke at "enten er dette en tulletråd, eller så er det eksen til ts som skal være glad han er kvitt henne".

Herregud for noen holdninger det legges for dagen her!

HVA? Er det virkelig damer her inne som støtter eksen/kjæresrens tidligere kjærester??

Kommer ALDRI på tale å støtte eller ha sympati med hans ekser! For meg er de noen støgge horer med null hjerne uansett.

Kan egentlig ikke fordra damer i det hele tatt...skal jeg liksom støtte andre damer fordi jeg selv er dame?

Skrevet (endret)
Skal jeg liksom ta hensyn til hans ekser? Eller synes synd på de?? Eller stille meg i ledetog med hans forsmådde ekser?? Skal jeg kanskje be han tilgi sine ekser og ta de tilbake også...de fleste av de ville jo ha han tilbake. Skal jeg være så snill??? Nei, vet du hva, jeg har overhodet INGEN sympati med hans ekshorer! Og hvordan våger han å sammenligne MEG med de? Det vil jeg aldri tilgi.

Hvordan i all verden gjør du det hvis du lar være å kommentere deres utseende eller intelligens? Kjenner du disse kvinnene? Vet du at alt foregikk slik din eks sa? Herregud. Bare ikke døm jenter for noe eksen deres og "utseende" sier om dem, i alle fall.

Og en annen ting; selvsagt har intelligens med dette å gjøre? Ingen med vettet i behold vil vel si til sin kjæreste at de skal knulle negre i Amerika og så forvente at partneren godtar dette. Jeg har aldri sagt noe slik. Og jeg har ikke problemer med å komme i kontakt med menn, og får ofte høre at jeg er pen og vakker. Jeg trenger ikke knulle negre eller reise langt bort.

Hvordan vet du at det var det hun sa? Er du sikker på at ikke eksen din vridde litt på det? Eller fortalte det slik han tolket det? Er du sikker på at hun ikke sa at hun tente på det, f.eks.? Jeg gjentar meg selv: "penhet" eller intelligens har virkelig ikke noe med dette å gjøre. Sosial intelligens, kanskje, men der er det ikke sikkert alle burde slå med dørene...

Ellers er jeg ganske så enig med NEST siste gjest. Jeg har fått noe lignende inntrykk. :sukk:

Egentlig begynner det å lukte troll...

Endret av Wind
Skrevet
HVA? Er det virkelig damer her inne som støtter eksen/kjæresrens tidligere kjærester??

Kommer ALDRI på tale å støtte eller ha sympati med hans ekser! For meg er de noen støgge horer med null hjerne uansett.

Kan egentlig ikke fordra damer i det hele tatt...skal jeg liksom støtte andre damer fordi jeg selv er dame?

Ærlig talt.

Og ja, jeg støtter min manns ekser. I den forstand at jeg respekterer valgene de har gjort. Noen gjorde det slutt med ham av diverse årsaker, andre forhold gjorde han slutt. Jeg har ingen grunn til å se ned på disse kvinnene, de var da helt ålreite damer som bare ikke fikk det til å fungere med min mann (og det er jo selvsagt både mannen og jeg glade for i dag).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...