Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ung synes dere man kan være for å få barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på situasjonen personen er i, og personen selv. Men sånn generelt, så vil jeg si 20 år.

Skrevet
Kommer helt an på situasjonen personen er i, og personen selv. Men sånn generelt, så vil jeg si 20 år.

Enig i denne.

Jeg kjenner ei som var 18 da hun fikk barn, og hun er en kjempeflink mamma. Og jeg vet det finnes 16-åringer og enda yngre som mestrer mammarollen (gjerne med god hjelp fra et godt nettverk) når de først må. Men jeg ville aldri anbefalt noen så unge å få barn. Man modnes jo til forskjellige tidspunkt, men uansett om man er bråvoksen og KAN mestre mammarollen når man er veldig ung, så mener jeg det absolutt er best å vente til man er ferdig med tenårene. Det er godt å få lov til å være ung, uavhengig, kun ha ansvaret for seg selv.

At man i ung alder kan bli overveldet av babylengsel er ikke uvanlig, men ofte kan den følelsen gi seg om man venter ei stund. Uansett er det tid i massevis til å få barn når man er i 20-årene. Mange venter til de har passert 30. Og noen få venter helt til de har passert 40. (Men sistnevnte er nok å gamble litt med den biologiske klokka)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...