Gjest Gjest_pam_* Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Sett dere inn i situasjonen: Dere har vært sammen med ungdomskjæresten i 15 år, og er nå i 30-åra. Dere har ingen barn, men dere har felles vennekrets, kjenner hverandres familier og har både to hunder og boliglån. Du er drittlei og trekker deg unna, hun maser og klager på at du ikke vil kommunisere, og du har gått i 2 år nå og tenkt på om du vil fortsette forholdet eller ikke. Så treffer du en yngre dame. Hun er pen, spennende, og har en helt annen væremåte enn samboeren din, dere forstår hverandre rett og slett. Du juger om at du har samboer, bare for å kunne fortsette å treffe henne. Etter hvert blir du forelska i henne, får følelser du ikke visste gikk an å ha. Du vet ikke hva du skal gjøre: Du har vært sammen med dama i så mange år, og vet hun kommer til å bli knust hvis du går fra henne. Forholdet er trygt og på mange måter ok, og hadde det ikke vært for denne nye dama hadde du sikkert kunne vært i dette halvbra forholdet resten av livet for den del. Du er knyttet til henne, dere har bygd opp mye sammen. Den nye dama er derimot ikke så traust og trygg. Hun har flere beilere, liker å flørte, du vet hun ville ha kasta deg på dør hvis du hadde oppført deg mot henne som du gjør mot dama di. Men du er ikke i tvil om at det er en bra dame. Intensiteten av dine egne følelser skremmer deg. Det er derfor mer risikabelt, og hun kan potensielt såre deg dypt. Ettersom du ikke kan "prøve ut" dette skikkelig uten å bryte med samboeren, må du ta et valg. Hva skal til for at du går fra dama di og satser på den nye for kanskje å oppleve en once in a lifetime-kjærlighet?
Gjest Gjest_Frøken_* Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Hva skal til for at du går fra dama di og satser på den nye for kanskje å oppleve en once in a lifetime-kjærlighet? Et sinnsykt bra spørsmål! Jeg lurer på akkurat det samme selv. Vi får håpe på noen gjennomtenkte svar fra flere menn her.
Gjest M38 Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Her er det viktig å ikke blande kortene etter min mening. Hvis du føler at forholdet du allerede er i ikke fungerer bør du være ærlig med deg selv og partneren og bryte opp. Høres nesten ut til at du bare er der av bekvemmelighets grunner, da er du forholdsvis egoistisk og utnytter partneren, synes jeg. Den andre damen kjenner du jo ikke, de tankene/følelsene du har er egentlig bare noe du fantaserer om, og dermed tilegner den såkalte "drømmedamen" egenskaper du vil (i dine tanker) at hun skal ha. Det viktigste i livet er å være ærlig mot seg selv, da blir du det også mot andre. Mann 38
Gjest mann37 Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 bestandig når jeg leser slike innlegg tenker jeg.... hmmm... hadde vært morro å kunne lese ett innlegg fra den andre parten... Er hun av samme oppfatning av forholdet? vil hun også ut? Har hun tanker og følelser for den perfekte mannen( for det er nemmelig ikke du TS) Ett tips til deg. Vær ditt ansvar bevist og enten få forholdet ditt der det hører hjemme eller bryt ut. Gjør gjerne det siste, så kan vi bare håpe at den perfekte ikke vil ha deg. En annen ting som også slår meg er "hvilken kvinne vil ha en mann som har vært utro mot sin kone, hvordan kan noen overhode stole på en slik sviker?"
Gjest Ingeniøren Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Som M38 skriver høres det jo ut som du ikke har brutt pga bekvemmelighet. Da må man jo spørre om du ikke burde bryte uavhengig av denne nye jenta. Men når skal man satse på once in a lifetime? Tja, jeg har jo lyst å skrive at sålenge man etter å ha vært ærlig med seg selv virkelig tror at denne nye jenta er the one så bør man følge hjertet, men da ender man vel fort opp som en håpløs romantiker på evig jakt fordi det viser seg at gresset ikke var grønnere. Nei, jeg tror man heller bør fokusere på nåværende forhold. Man må se på om man kan gjøre det forholdet helbra eller om det alltid vil føles som andrevalget.
Gjest pam TS Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Hva hvis den nye jenta også har like dype følelser, og han er mannen i hennes liv? De har i tillegg like interesser, og kan gjøre ting sammen han per nå nesten aldri kan da det er tidkrevende og dama blir sur hvis han ikke bruker nok tid på henne. Kort sagt kan dette være den store kjærligheten han ikke trodde fantes da han ble sammen med samboeren. Vil ikke gresset kunne være grønnere?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Vil ikke gresset kunne være grønnere? Selv om ordtaket sier "gresset er aldri grønnere..." gjelder jo ikke dette svart/hvitt i alle tilfeller. Det kan absolutt skje at en mann hara holdt sammen med sin kone i maange år, og har barn - mange minner og felles historie, opp- og nedturer. Noen menn er feige. De tør og vil ikke bryte fordi de vil holde en fasade av ymse grunner. Så kan de finne en jente på si - som de ikke bryter med konen for. Selv om hun nr 2 kan vise seg å være en livskjærlighet - bedre for ham enn den eksisterende. Men på tross av dette blir mannen av forpliktelse, gammel vane og fasade. Menn er enkle sånn. Ingen tør å velge noe nytt. Fin fir kona, for da er hun trygg 4ever.
Gjest M38 Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Det høres det ut til at TS ønsker råd fra andre menn, da hun er den såkalte "drømmedama" ;-). Synes det er veldig bra at du søker råd om hva andre menn ville gjort i denne situasjonen. Sats heller på deg selv, gjør det du vil og ikke gå å vent på andre, da tråkker du bare dine egne følelser.
Juvelen Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 Det er greit at du finner "drømmedama" de, men det er ikke nok å være "ærlig" mot deg selv. Du har ansvar for å være ærlig mot det mennesket du bor sammens med. Hun har rett til ett valg hun og. Har du tenkt over om hun vil leve med en kar som ikke egentlig ønsker å være hos henne? Ta ansvar, dere er to, la henne få et valg også.
Gjest ves Skrevet 20. september 2008 #11 Skrevet 20. september 2008 Sett dere inn i situasjonen: Dere har vært sammen med ungdomskjæresten i 15 år, og er nå i 30-åra. Dere har ingen barn, men dere har felles vennekrets, kjenner hverandres familier og har både to hunder og boliglån. Du er drittlei og trekker deg unna, hun maser og klager på at du ikke vil kommunisere, og du har gått i 2 år nå og tenkt på om du vil fortsette forholdet eller ikke. Så treffer du en yngre dame. Hun er pen, spennende, og har en helt annen væremåte enn samboeren din, dere forstår hverandre rett og slett. Du juger om at du har samboer, bare for å kunne fortsette å treffe henne. Etter hvert blir du forelska i henne, får følelser du ikke visste gikk an å ha. Du vet ikke hva du skal gjøre: Du har vært sammen med dama i så mange år, og vet hun kommer til å bli knust hvis du går fra henne. Forholdet er trygt og på mange måter ok, og hadde det ikke vært for denne nye dama hadde du sikkert kunne vært i dette halvbra forholdet resten av livet for den del. Du er knyttet til henne, dere har bygd opp mye sammen. Den nye dama er derimot ikke så traust og trygg. Hun har flere beilere, liker å flørte, du vet hun ville ha kasta deg på dør hvis du hadde oppført deg mot henne som du gjør mot dama di. Men du er ikke i tvil om at det er en bra dame. Intensiteten av dine egne følelser skremmer deg. Det er derfor mer risikabelt, og hun kan potensielt såre deg dypt. Ettersom du ikke kan "prøve ut" dette skikkelig uten å bryte med samboeren, må du ta et valg. Hva skal til for at du går fra dama di og satser på den nye for kanskje å oppleve en once in a lifetime-kjærlighet? Jeg personlig ville aldri gått fra noen jeg hadde bygd sterke bånd med, uten å ha prøvd alt. For meg er familie viktigere enn noen forelskelse. Det er hva JEG ville gjort. Men, jeg ville heller aldri vært utro heller. Folk er forskjellig.
Gjest Tigress Skrevet 20. september 2008 #12 Skrevet 20. september 2008 Eg kunne gått. Å, eg tel kan hende ikkje, eg er jo kvinne. Sorry.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #13 Skrevet 20. september 2008 Kvinner ville ha gått, fordi de er opptatt av kjærlighet, følelser og forelskelse. Menn ville ha blitt fordi de er mest opptatt av å være stayer, bevare forpliktelsene og lojale. Resultatet blir menn som er utro og har beruselse på si mens de har det faste der hjemme. Det er konsekvensene av at stayer-menn blir men velger spenning på si. Kvinner tar konsekvensen av at ting har endret seg og gjør noe med det. Menn er dessverre mer feige.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #14 Skrevet 20. september 2008 Jeg tenker at når en mann har 15 års fartstid med en dame som han ikke har barn med,når forholdet har hanglet i to år,han har møtt "drømmedamen" men allikevel så klarer han ikke å bryte,.da er han enormt glad i hun han har hjemme.Da er hjemme det samme som HENNE. Alle nye,yngre damer er spennende. Men om et forhold med den "gamle" damen ikke er helt på topp og har vært slik i to år....da skal du elske henne mye for å bli værende. Når en mann ikke forlater sin kvinne tilfordel for en annen,da synes jeg det er rart at den andre kvinnen tror at hun er den som eier hjertet hans. Vil han ha deg så kommer han til deg. Ikke tolk. Se på fakta:handling!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #15 Skrevet 20. september 2008 Når en mann ikke forlater sin kvinne tilfordel for en annen,da synes jeg det er rart at den andre kvinnen tror at hun er den som eier hjertet hans. Vil han ha deg så kommer han til deg. Ikke tolk. Se på fakta:handling! Jeg er i enig i dette svaret. Man må se på fakta og handlinger, ikke hva han sier om "kanskje" og andre vagheter. Blir han hos sin kone har han sagt alt.
Gjest mare Skrevet 20. september 2008 #16 Skrevet 20. september 2008 Han høres ut som en feig og uselvstendig mann som ikke er redelig i forhold til kvinnen han har vært med i 15 år, og som heller ikke tør prøve ut den nye. Han burde flytte for seg selv og gi seg selv en sjangse til å bli voksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå