Gjest Qlio Skrevet 8. juni 2003 #1 Skrevet 8. juni 2003 I tråden om stell av føttene blir det snakket om neglebåndsfjerner (fra Mavala). Hvordan funker dette? Håper ingen henger meg nå...... jeg vil bare ha lekre negler på hender og føtter!
Gjest Liten Skrevet 8. juni 2003 #2 Skrevet 8. juni 2003 Du påfører et par dråper neglebåndsfjerner på neglebåndene, lar den virker et par minutter, masserer den godt inn og til slutt skyver du neglebåndet tilbake med en manikyrpinne (en sånn liten skråskjært trepinne). Helt til slutt vasker du hendene godt for å fjerne restene av neglebåndsfjerneren og påfører en neglebåndskrem/-olje eller smører deg godt inn med en god håndkrem, eller begge deler. Volila, fine neglebånd! :enig_animasjon:
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. juni 2003 #3 Skrevet 8. juni 2003 Liten har gitt en helt riktig beskrivelse. Den lille pedikyrpinnen følger med pakken med neglebåndsfjerner. Det den gjør er å skyve tilbake neglebåndet samt fjerne tørre rester av gammelt dødt neglebånd. En nødvendighet for å få pene negler. Mavalas neglebåndskrem "Nailactan" bevarer neglebåndene myke slik at de ikke sprekker opp og du får slike vonde sår som svir skikkelig. Denne kan brukes på både hender og føtter i likhet med neglebåndsfjerneren. Minnie
Gjest Qlio Skrevet 8. juni 2003 #4 Skrevet 8. juni 2003 Jeg har brukt slike pedikyrpinner av tre til nå, men uten neglebåndsfjerner. Har brukt den etter at jeg har badet (for da er neglbåndene myke både på hender og føtter). Jeg ble nok litt lurt av ordet "fjerner", tror jeg. :oops: :oops: :oops: Har jeg forstått det rett nå? 1. Neglebåndsfjerner 2. Manikyrpinne 3. Vask av hender 4. Neglbåndsolje Ett spørsmål ble til flere: Jeg liker å ha på litt neglelakk. Nå som det er sommer og jeg har fått en fin farge synes jeg det er fint med litt farge på hender og føtter også (ellers er jeg nok ganske så kjedelig med en lys/blank neglelakk på vinterstid). Dropper man da neglebåndsoljen? Lakken fester seg vel ikke like godt om det er olje under? Bruker også og ta en liten runde med sånn fil som polerer neglen ovenpå (fil med 4 forskjellige flater, husker ikke hva de heter). Når "passer" dette inn? Jeg ser nå for meg ett skikkelig raid på hender og føtter igjen. Jeg har vært på ferie i ett par dager, og føler for å rense meg litt. Dette på tross av godt stell av hender og føtter før avreise (man må jo være fin) og en flott suite på hotellet. Stedatter kikket hvertfall misunnelig på min hender og føtter! *ler* Hun skal få samme behandling neste gang vi sees, kos og "lære" henne slike jenteting!
Gjest Liten Skrevet 8. juni 2003 #5 Skrevet 8. juni 2003 Neglebåndskrem er nok enklest å ta på etter at du har lakket neglene. Du kan ta den på først og, men da må du først la den trekke godt inn og så tørke vekk det overflødige før du lakker. Noe som tar tid. Poleringsfila jeg ville ha brukt etter at neglebåndsfjerneren er vasket av, men før neglebåndskrem og/eller lakk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå