Gå til innhold

Kul idè til sjokoladekake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage sjokoladekake til en barnebursdag, noen som har et forslag til en enkel måte å lage en sjokoladekake som er noe annet enn bare firkantet?

Har før laget et sjokoladekaketog, så tenker noe som ikke er noe særlig vanskeligere enn det.

det er forresten jentebursdag og hun blir 3 år

Videoannonse
Annonse
Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg driver med kakedekorering, og det er så utrolig mye fint du kan lage! Men det skal være enkelt, så da skal jeg ikke komme med noe for vanskelig... :sjenert:

På nille selger de kakeform formet som bamse til 40 kr :Nikke: Hvis du har dekoreringspose og konditorfarge, så kan du lage smørkrem med farge i, og dekorere hele kaka. Her er en link jeg fant. Men da må du ha noen forskjellige farger. Den kakeformen på Nille ser omtrent slik ut.

Skrevet

Om du lager kaken i en langpanne, skjærer den til kvadratisk og kvadraten igjen diagonalt, og setter de to trekantene spiss mot spiss - får du en sommerfugl!

Veldig enkel måte å lage noe litt mer kreativt på. Dekorere kan du gjøre som vanlig, med glasur og nonstop i glade farger.

Skrevet

Tusen takk fir svar, begge tipsene var bra, men siden jeg skulle lage kaka i kveld ble det det siste forslaget med sommerfugl, det var kjempelurt!

Lager du sommerfugl"kropp" også? eller bare vingene?

Kaka står i ovnen nå, lukter godt=D

Skrevet
Tusen takk fir svar, begge tipsene var bra, men siden jeg skulle lage kaka i kveld ble det det siste forslaget med sommerfugl, det var kjempelurt!

Lager du sommerfugl"kropp" også? eller bare vingene?

Kaka står i ovnen nå, lukter godt=D

Du kan lage kropp av den biten du skjærer av for å få kaken kvadratisk, og du kan lage følehorn av jordbær- eller lakrissnører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...