Gjest fortvilet Skrevet 8. juni 2003 #1 Del Skrevet 8. juni 2003 Jeg har en datter på 1,5 er i full jobb med skift ordning, bor sammen med barnets far som er pendler. Min mor er dagmamma for barnet. Far tar lite ansvar for barnet etter mitt syn når det gjelder min jobb, han tar det som en selvfølge at hun skal til besteforeldrene når jeg skal på jobb,selv om han har mulighet til å ha henne hjemme. Han avtaler ting når han har fri uten tanke på at jeg skal på jobb, når jeg da sier at han må ha med seg barnet, blir det jeg som blir den stygge ulven og stikker kjepper i hjulene for han og hans planer.. Jeg prøver å si til han at han har jo et barn og ta seg av men da bryter helve..e løs for han mener da at jeg bruker barnet mot han.. Sånn har det vært hele tiden,men nå har min mor sagt at hun ikke vil være dagmamma lenger.. Har ikke sjangs til å få barnehage plass her vi bor, vansklig å få dagmamma er det også med de arbeidstidene jeg har, det skal være sagt at det var min mor som kom med forslaget om å være dagmamma og hun var veldig klar over arbeidstidene før jeg begynte. Så hva gjør jeg nå uten barnhageplass, dagmamma og en samboer som ikke viser ansvar ?? Bli arbeidsledig?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 8. juni 2003 #2 Del Skrevet 8. juni 2003 sett deg ned å ta en lang samtale med han der du forteller at nå har bestemor sagt opp så nå må han være hjemme når du jobber, eller ta med babyen. Og gjør det før han legger planer for da er det inegn planer å ødelegge!! Ikke foreslå KREV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 8. juni 2003 #3 Del Skrevet 8. juni 2003 Dere har vært heldig som har hatt din mor som dagmamma, men kanskje hun også har reagert på hvordan din samboer er? Du må iallefall snakke ordentlig med han, og få han til å forstå at du ikke sier dette for å "plage" han, men fordi du skal kunne jobbe, og fordi han tross alt er far til barnet! Når man lever i en familie må man faktisk ta hensyn og tilpasse seg de andre man lever sammen med, og kan ikke kjøre sitt eget liv i den grad din samboer gjør. Prøv å ikke la samtalen utvikle seg til en krangel, og gjør det etter at barnet har lagt seg, eller er borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. juni 2003 #4 Del Skrevet 8. juni 2003 Enig med Liv her, nå må du være den sterke og sette KRAV. Ikke la han få løpe unna ansvaret. Du må jo tjene penger til å forsørge barnet ditt!! Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 8. juni 2003 #5 Del Skrevet 8. juni 2003 Vel ,er enig med resten her ; still KRAV ! Den tid der alt mht barna er mors ansvar er over. ( Takk og pris ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 8. juni 2003 #6 Del Skrevet 8. juni 2003 Det er helt tydelig at denne gutten ikke vet hva han har begitt seg ut på. Dette har bl.a. med modenhet å gjøre. Håper bare han er nok moden til å innse hva han skal gjøre. Det må stilles krav ja og få han til å innse sitt ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå