Midnattsol Skrevet 7. juni 2003 #1 Skrevet 7. juni 2003 Ser at mine planter som står i stuevinduet har sett sine bedre dager og det er tid for å skaffe nye. Men hvilke? Sola steiker inn stuevinduene våre, og de færreste planter liker vel det?! Er det noen grønnplanter som er robuste og tåler det? Hvilke? Hvordan behandler dere grønnplantene deres på sommerstid? Så forøvrig noen utrolig stilige fake-blomster i dag som jeg vurderer å gå til innkjøp av.
Gjest Hilde K S Skrevet 8. juni 2003 #2 Skrevet 8. juni 2003 Jeg er ikke akkurat belemret med grønne fingre, men pengetreene mine står der det er mest sol og har det bra. Alle med tykke blader tåler en støyt. Gir dem litt gjødsel i den lyse årstiden, ellers blir de tørket litt ut innimellom. Snakker ikke med dem !
Kira27 Skrevet 8. juni 2003 #3 Skrevet 8. juni 2003 Kjenner til problematikken...bladene blir gule Men kjæresten min har en plante stående i vinduet som tydeligvis trives kjempegodt, det er en Aloe vera plante :D Er det noen som vet om andre planter som trives i et solvendt vindu...gjerne (henge)planter som kan henges opp i vinduet.
Midnattsol Skrevet 8. juni 2003 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2003 Hmmm....her var det ikke mange forslag.
Redhead Skrevet 9. juni 2003 #5 Skrevet 9. juni 2003 Svigermors tunge er en stilig plante som krever minimalt stell, i tillegg til at den kan stå i vinduet. Jeg har tre stykker ved siden av hverandre i vinduet, faktisk veldig dekorativt når man har dem i stilige potteskjulere.
Kira27 Skrevet 9. juni 2003 #6 Skrevet 9. juni 2003 Har også hatt Svigermors tunge i høye potteskjulere i vinduet...funket ganske bra, men bladene fikk litt gulskjær av å stå der (direkte morgen-formiddagssol). Men er helt enig med at det er meget dekorativt og stilig :D
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2003 #7 Skrevet 11. juni 2003 det er så mange fine succulenter på markedet om dagen og disse har stort sett ganske tykke blader dermed klarer de seg bedre i sollys enn planter med tynne blader. snakk med betjeningen i blomsterbutikken.de gir deg forslag til hvilke du kan prøve. Jeg har kjøpt jevnt å trutt endel og kan love deg at de er både vksevillige og hardføre.og jeg har IKKE grønne fingre....
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2003 #8 Skrevet 11. juni 2003 Jeg har en Flamenco-plante (en slik med noen rødeblomsterblad) i et vindu med mye sollys. Tror egentlig ikke at den skal ha full sol, men den har holdt seg bra enn så lenge. Har satt den på gulvet når vi har reist bort for helgen, for å la den få litt hvile. Hilsen Lille meg
Midnattsol Skrevet 11. juni 2003 Forfatter #9 Skrevet 11. juni 2003 Jeg har skaffet meg to sukkulent-planter. Tykke blader, skal vannes sparsomt og plasseres lyst og solrikt. Ypperlig! De er ikke så store heller. Svigermors tunge ble litt for høye til der jeg ville ha planter, men skal huske det til en annen gang. Takk for tips. Jeg spurte i en blomsterforretning, og hun sa jeg helst bare burde vente med å kjøpe noe nå hvis det ikke var kaktus, for det var de færreste planter som trivdes i sollys. Vel vel, vi får se hvordan disse trives da. På morgenen og formiddagen stråler sola rett inn stuevinduene. Får håpe de tåler det. Kunne jo kjøpt kaktus menneh...hadde ikke så lyst på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå