Gjest Gjest_jente21_* Skrevet 19. september 2008 #1 Del Skrevet 19. september 2008 Noen som har en god oppskrift til pizzadeig til langpanne? Passe tjukk og helst god og myk Min forrige pizzadeig ble altfor tynn og sprø/porøs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffinsdilla Skrevet 21. september 2008 #2 Del Skrevet 21. september 2008 Du kan prøve denne: 1 pk gjær 4 ss olje 3 dl lunket vann 1/2 ts salt 6 dl hvetemel Smuldre gjæren i vannet, hvis du bruker fersk gjær. Hvis du bruker tørrgjær blander du den sammen med det tørre. Resultatet blir uansett bra:) Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noen Skrevet 29. juni 2009 #3 Del Skrevet 29. juni 2009 Du kan prøve denne: 1 pk gjær 4 ss olje 3 dl lunket vann 1/2 ts salt 6 dl hvetemel Smuldre gjæren i vannet, hvis du bruker fersk gjær. Hvis du bruker tørrgjær blander du den sammen med det tørre. Resultatet blir uansett bra:) Lykke til okey jeg prøvde denne måten og gjett hva, den hevde litt og ikke no annet :S hva er grunnen !* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Linda¤ Skrevet 29. juni 2009 #4 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg bruker nesten samme oppskrift som nevnt over.Men jeg bruker alltid tørrgjær,og har litt varmere vann. Jeg passer på å ikke bruke for mye mel.Så heller jeg ut deigen på brettet og trykker den ut,før jeg hever den over vannbad i kummen.. Funker alltid for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 30. juni 2009 #5 Del Skrevet 30. juni 2009 Vi har 9dl mel til samme oppskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillrund Skrevet 30. juni 2009 #6 Del Skrevet 30. juni 2009 Det står en fin oppskrift på melposen. Cirka.... 500 g mel 1 pose tørrgjær 1-2 ts salt godt 3 dl vann, litt varmere enn kroppstemp. En god dose olje (ca 3 ss?) Krydder etter ønske..... vi bruker oregano og hvitløkspulver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 30. juni 2009 #7 Del Skrevet 30. juni 2009 Krydder etter ønske..... vi bruker oregano og hvitløkspulver. I deigen? Hvor mye ca bruker dere av hver? Dette må testes ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #8 Del Skrevet 30. juni 2009 Eh...kremt... Dette svaret er sikkert litt som å banne i kirka, men Toro pizzabunn familiepakning er alltid vellykket hos meg. Denne deigen har tørrgjær, så da kan vannet holde en bittelitt høyere temperatur (38-39 C) enn med vanlig gjær (37 C). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 30. juni 2009 #9 Del Skrevet 30. juni 2009 Regner med det er ca samme ingrediensene i toro sin bunn som når vi blander det sammen selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillrund Skrevet 2. juli 2009 #10 Del Skrevet 2. juli 2009 I deigen? Hvor mye ca bruker dere av hver? Dette må testes ut Får mye skryt for deig med smak, ja ;-) Prøv deg frem, vi liker smak så jeg bruker ganske mye, sikkert 1-2 ss oregano. Vet ikke hvor mye hvitløk jeg bruker, men rister vel glasset en 15-20 ganger over bollen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camilla30 Skrevet 3. juli 2009 #11 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg laver min pizzadeig efter denne oppskrift. http://mamaculina.blogspot.com/2009/03/pizza.html Det er den originale italienske pizzadej og den smager som pizza man får i Italien. Jeg laver dejen altid dagen før og lader den hæve natten over. Så skal der heller ikke så meget gær i dejen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. juli 2009 #12 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg sverger Arkanas deig når jeg vil ha en tykk og god deig. Den lykkes jeg alltid med. 1 liter mel 1 egg en skvett olje litt salt 4dl vann 1 pk gjær litt oregano (tørket) eller f.eks. pizzakrydder(urteblandingen). Bland det våte med det tørre og la det heve. Kjevle ut deigen, forstek om du vil, legg på fyll og stek i ovenen på 225 grader i 20-25 minutter. Man kan også bytte ut noe av melet med grovere mel. Tilsett gjerne litt mel når du skal kjevle den ut, dersom den er litt for bløt/fuktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #13 Del Skrevet 5. juli 2009 Til en hel langpanne så bruker jeg denne oppskriften 9 dl mel 50 gram tørrgjær 1 ts salt 3 ss olje 3 dl lunkent vann (litt varmere enn 37 grader dersom du bruker tørrgjær) Blander det tørre og har i det våte. Heves til dobbelt størrelse. Det aller beste med denne er at jeg slipper å kjevle. Jeg smører langpanna med olivenolje og tar og trykker deigen utover. Har på fyll og steker ved 250 grader i 10-15 minutter. Jeg hever altså ikke deigen en gang nr. to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sulosi_* Skrevet 5. juli 2009 #14 Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg bruker "standard " oppskrift, men i stede for å kjevle ut med mel bruker jeg olje. En skvett olje i hendene og kna deigen lett før kjevling gjør min bunn god.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 6. juli 2009 #15 Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg bruker "standard " oppskrift, men i stede for å kjevle ut med mel bruker jeg olje. En skvett olje i hendene og kna deigen lett før kjevling gjør min bunn god.. Olje er tingen. Jeg lager deigen og smører den med olje før jeg setter den til heving. Når den skal bakes ut har jeg litt olje på hendene, og så trykker jeg den ut i formen. Enkelt og greit, uten deig som sitter fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå