Gjest Gjest_Blomst_* Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Hei! Jeg holder på å selge dødsbo etter min far, og må dessverre selge på et lite gunstig tidspunkt. Eneboligen ligger på et tettsted langt nord i landet. Markedstaksten fra megler er på 1.180.000 kr, og ca et halvt år gammel. Har annonsert i lokalavis uten så mye respons. Nå skal regionavisa i en av Nord-Norges største byer prøves, vil ha en bredere markedsføring. Har fått et bud på 750.000 kr, men håper å få mer for huset. Hvordan er egentlig markedet nå? Hvilken pris ville dere ha annonsert huset for? Setter pris på tips og råd!
Gjest Gjest_Blomst_* Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Jeg selger som sagt privat, men kan nevne at en eiendomsmegler var og så på huset, og mente vi kunne få 800.000-900.000 kr for det i dagens marked. Er det ikke vel høyt om jeg annonserer det for 950.000 kr?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 HVorfor selger du privat? Du får trolig mer om du selger gjennom megler, nettopp fordi en megler kan ANNONSERE huset ditt skikkelig! Tre linjer i en lokalavis er bare tull. En megler kan legge huset ditt på finn.no, det kan ikke du. En kjøper ønsker heller ikke å kjøpe et hus som er solgt privat fordi du ikke har mulighet til å tegne eierskifteforsikring om du ikke selger gjennom megler.
Gjest Lintin Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Få fatt i en advokat til som annonsere boligen på finn.no! Mange glemmer at det ikke bare er meglere som har tilgang til å annonsere der. En advokat vil kanskje ikke ta mer enn 5000-10000 kr for å hjelpe deg få det ut på finn og evt også bistå med papirarbeid.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Få fatt i en advokat til som annonsere boligen på finn.no! Mange glemmer at det ikke bare er meglere som har tilgang til å annonsere der. En advokat vil kanskje ikke ta mer enn 5000-10000 kr for å hjelpe deg få det ut på finn og evt også bistå med papirarbeid. Men da får hun ikke tegnet eierskifteforsikring...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Men da får hun ikke tegnet eierskifteforsikring... Hvorfor ikke det?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Hvorfor ikke det? Fordi det får du kun tegnet om du selger eiendommen gjennom en eiendomsmegler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå