Gå til innhold

Skal selge hus privat...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Blomst_*
Skrevet

Hei!

Jeg holder på å selge dødsbo etter min far, og må dessverre selge på et lite gunstig tidspunkt.

Eneboligen ligger på et tettsted langt nord i landet. Markedstaksten fra megler er på 1.180.000 kr, og ca et halvt år gammel. Har annonsert i lokalavis uten så mye respons. Nå skal regionavisa i en av Nord-Norges største byer prøves, vil ha en bredere markedsføring. Har fått et bud på 750.000 kr, men håper å få mer for huset.

Hvordan er egentlig markedet nå? Hvilken pris ville dere ha annonsert huset for?

Setter pris på tips og råd! :blomst:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Blomst_*
Skrevet

Jeg selger som sagt privat, men kan nevne at en eiendomsmegler var og så på huset, og mente vi kunne få 800.000-900.000 kr for det i dagens marked.

Er det ikke vel høyt om jeg annonserer det for 950.000 kr?

Skrevet

HVorfor selger du privat? Du får trolig mer om du selger gjennom megler, nettopp fordi en megler kan ANNONSERE huset ditt skikkelig! Tre linjer i en lokalavis er bare tull.

En megler kan legge huset ditt på finn.no, det kan ikke du.

En kjøper ønsker heller ikke å kjøpe et hus som er solgt privat fordi du ikke har mulighet til å tegne eierskifteforsikring om du ikke selger gjennom megler.

Skrevet

Få fatt i en advokat til som annonsere boligen på finn.no!

Mange glemmer at det ikke bare er meglere som har tilgang til å annonsere der.

En advokat vil kanskje ikke ta mer enn 5000-10000 kr for å hjelpe deg få det ut på finn og evt også bistå med papirarbeid.

Skrevet
Få fatt i en advokat til som annonsere boligen på finn.no!

Mange glemmer at det ikke bare er meglere som har tilgang til å annonsere der.

En advokat vil kanskje ikke ta mer enn 5000-10000 kr for å hjelpe deg få det ut på finn og evt også bistå med papirarbeid.

Men da får hun ikke tegnet eierskifteforsikring...

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Men da får hun ikke tegnet eierskifteforsikring...

Hvorfor ikke det?

Skrevet
Hvorfor ikke det?

Fordi det får du kun tegnet om du selger eiendommen gjennom en eiendomsmegler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...