Gå til innhold

Italiensk tilbehør uten ost eller pasta....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en svært kresen mann når det kommer til mat... særlig hvis det er noe i forhold til pasta, ost og fisk...

Vel, har funnet en oppskrift på italiensk kylling som så veldig god ut og tenkte å prøve det ut i morgen, men problemet er at med denne så skal det serveres Mozerellasalat. Og der dukker problemet opp ift min mann... Kan selvsagt ta ut mozarellaen, men da vil jeg tro hele poenget med den salaten er borte..... Så er det noen som kan komme på noe italiensk tilbehør som ikke har så mye ost eller pasta i seg? Vet dette er litt vanskelig da det er snakk om det italienske kjøkkenet der de bruker mye pasta og ost, men noe må vel finnes sånn at det går an å servere noe til min kresne mann... :P hehe

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Pupsilure
Skrevet

Kanskje du kan ta soltørkede tomater i olje oppi? Det selges i glass.

Skrevet

Hva med noe bruchetta-inspirert? Eller hvitløksbrød? Salat med oliven, tomater og rødløk?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

De aller fleste italienske salater inneholder hverken ost eller pasta. Du kan mikse i vei med lekre grønnsaker, og evt. litt oliven. Og det viktigste av alt; en veldig god olivenolje som du heller over like for servering.

Skrevet
:) takk for svar.. Mange gode forslag, men vet ikke hva jeg går for til slutt...
Skrevet

Det hadde hjulpet dersom du hadde forklart hva kyllingretten faktisk består av.

Skrevet

Drit i gubben og lag det du har lyst på. Så får han heller bare la være å spise.. :gjeiper:

Skrevet

Eurydike :Ja, kanskje det er litt greiere dere vet hva kyllingretten består av ja :P

Kyllingen består av rett og slett parmaskinke med frisk timian og salvie surret rundt kyllingfileten stekt først i panne for å få parmaskinken sprø for så å ha den i ovnen i ca 10 min. Oljen som er i panna blandes med balsamicoeddik og has over kyllingen når de er ferdig. Det var enkelt forklart :) Og som tilbehør er det altså Mozarellasalat der det skal være cherrytomater,frisk basilikum, olivenolje, hvit balsamicoeddik, havsalt og nykvernet sort pepper.og selvsagt Mozarellaost ;) (egentlig parmesan også, men det liker faktisk ikke jeg heller ;) )

Tropehus:skulle gjerne ha gjort det.. men synes det er litt kjekt at begge to liker det vi skal ha jeg da ;)

Skrevet

En kremet, hjemmelaget potetmos med en del sellerirot i vil passe bra til, feks i kombinasjon med enten en enkel salat av feks tomater, basilikum og ruccola, eller lettkokte grønne bønner og ovnsbakte tomater.

En annen mulighet er en enkel risotto, som feks denne (som jeg selv har brukt til kylling), eller risotto med friske urter og/eller sopp. Men i risotto trengs det parmesan! ;).

Skrevet
En kremet, hjemmelaget potetmos med en del sellerirot i vil passe bra til, feks i kombinasjon med enten en enkel salat av feks tomater, basilikum og ruccola, eller lettkokte grønne bønner og ovnsbakte tomater.

En annen mulighet er en enkel risotto, som feks denne (som jeg selv har brukt til kylling), eller risotto med friske urter og/eller sopp. Men i risotto trengs det parmesan! ;).

Hørtes veldig godt ut med hjemmelaget potetmos med sellerirot i da :) Blir nok så vi prøver det tenker jeg med enten den enkle salaten eller grønne bønner og ovnsbakte tomater :) Takker kjempemasse for tipset :)

Skrevet

Ovnsbakte poteter og tomater! Potetene med samme urter som du bruker på kyllingen, eller kanskje provence-krydderblanding.

Laget kyllingretten med parmaskinke selv for første gang for litt siden, utrolig godt! Pesto og parmareggiano (til deg selv da) er også godt til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...