Gå til innhold

Teppet vårt - et mareritt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi kjøpte et teppe for en stund tilbake, og vi er veldig fornøyd med det, utenom at alle nupper og all sokkeloen henger igjen på det. Når vi støvsuger det, så blir det rent og fint, men jeg orker ikke ta fram støvsugeren hver eneste dag for å få vekk "skittet", og det er ganske slitsomt, for man må på en måte presse litt på støvsugeren for det er ikke nok å bare suge det opp. Er det noen som har tips til en bedre måte å få det vekk?

Er så lei av at det ser så skittent ut - så hvis noen har en bra måte å fjerne lo og nupper, så, bring it on :)

Skrevet
Hei,

Vi kjøpte et teppe for en stund tilbake, og vi er veldig fornøyd med det, utenom at alle nupper og all sokkeloen henger igjen på det. Når vi støvsuger det, så blir det rent og fint, men jeg orker ikke ta fram støvsugeren hver eneste dag for å få vekk "skittet", og det er ganske slitsomt, for man må på en måte presse litt på støvsugeren for det er ikke nok å bare suge det opp. Er det noen som har tips til en bedre måte å få det vekk?

Er så lei av at det ser så skittent ut - så hvis noen har en bra måte å fjerne lo og nupper, så, bring it on :)

Uff så irriterende..Men jeg lure på om det kan være en ide å først bruke en slik klesrulle med slikt "klister"på ,som vi får kjøpt overalt omtrent,og når du har gått over med den (støvsug først)kan du spraye på MØBEL/TEKSTIL-IMPREGNERING,helst et par ganger(må tørke litt mellom hver gang)som du helst bør kjøpe på en møbelbutikk.Impregneringen skal også medvirke til at skitt ikke setter seg så lett fast og dermed blir det enklere å holde rent.Og en slik klesrulle som dette er super til så mangt!

Jeg håper at dette kan hjelpe litt,selv om du nok både må støvsuge o.a likevel :fnise:

Skrevet

Er impregneringen noe som gjør teppet stivt, eller bare..? Ja, jeg har ingen peil på slikt, men det kan jeg jo prøve :) Takk takk.

Skrevet

Neida,teppet vil forbli like mykt som før,det blir bare mer "motstansdyktig"mot skitt!

Er ikke noen ekspert selv heller,men har brukt møbelimpregnering selv med godt resultat på en ny sofa og en ny-omtrukket benk .

Går det galt , får du sende regningen til meg ;)

Skrevet

Jeg skal prøve det ut, og du skal slippe å få regning i posten, for jeg tror det går bra med tanke på at du har impregnert mange ting - almost expert! :klem:

Skrevet

Hva med å bare tørke av med en våt klut? Går det? Funker på overraskende mye hjemme her.

Skrevet
Jeg skal prøve det ut, og du skal slippe å få regning i posten, for jeg tror det går bra med tanke på at du har impregnert mange ting - almost expert! :klem:

Takk for varm klem :) ! Får satse på at det går bra ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...