Gå til innhold

Program som er kompatibelt med Word

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en Office-pakke da jeg kjøpte pcen min, men etter at jeg formaterte harddisken, må jeg legge det inn på nytt. Problemet er at jeg ikke finner Office-cden min. Men jeg mener å ha hørt om gratisprogram man kan laste ned (lovlig), hvor man kan åpne filer skrevet i Word. Vet noen hva det heter?

Da jeg forsøkte å åpne et vedlegg fra mail, skrevet i Word, ble jeg tilbudt å laste ned Open Office. Det ble bare tull, syns jeg. Jeg klarte ikke å skrive i dokumentet eller få av merknadfunksjonen. Er altså usikker på om det er jeg som er dum, eller om dette programmet ikke er mulig å bruke Word-filer i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skal være mulig å både lese worddokument, endre worddokument og konvertere til worddokument når man bruker writer i OpenOffice.

Du er garantert ikke dum, bare ikke vant med OpenOffice!

Jeg anbefaler deg til å lese brukerveiledningen som ligger på OpenOffice, i tillegg så kan du lese eller poste på forumet de har der hvis du ikke finner løsningen i veiledningen.

Skrevet
Ja, det skal være mulig å både lese worddokument, endre worddokument og konvertere til worddokument når man bruker writer i OpenOffice.

Du er garantert ikke dum, bare ikke vant med OpenOffice!

Jeg anbefaler deg til å lese brukerveiledningen som ligger på OpenOffice, i tillegg så kan du lese eller poste på forumet de har der hvis du ikke finner løsningen i veiledningen.

Ok, tusen takk. :) Jeg hadde ikke behov for å bruke masse tid på å få programmet til å samarbeide hvis det var nytteløst, men da vet jeg at jeg bare får prøve videre.

Skrevet

Hei :)

Jeg har aldri gått tilbake til MSWord etter at jeg oppdaget OpenOffice, så jeg anbefaler det på det sterkeste. Jeg ble litt usikker på hva slags problem som oppstod hos deg, men jeg kan hvertfall fortelle om det jeg alltid pleier å gjøre etter at jeg har installert.

Åpne OpenOffice, klikk deg inn på Tools på verktøylinja

Klikk Options (nederst)

Klikk Load/Save

Klikk General

Nederst står det nå Default file format.

Velg Text Document i Document type, og Always save as Microsoft Word 97/2000/XP

Velg Spreadsheet i Document type, og Always save as Microsoft Excel 97/2000/XP

Velg Presentation i Document type, og Always save as Microsoft PowePoint 97/2000/XP

Dette er det eneste jeg pleier å gjøre. Er det noen andre som gjør mer enn dette? Fra nå av skal det hvertfall være mulig å lagre dine dokumenter, for så å kommunisere med omverdenen som fremdeles bruker Office-pakka til Microsoft.

Håper det var til hjelp.

:)

Skrevet

Takk for tips, Miss Shorty. :) Det skal prøves.

Skrevet

Det finnes en meget stor begrensning i Open Office da og det er at den selfølgelig mangler Vb delen, så hvis du lager makroer eller få dokumenter med makroer så vil dem ikke virke.

Ellers så går det greit.

Skrevet
Det finnes en meget stor begrensning i Open Office da og det er at den selfølgelig mangler Vb delen, så hvis du lager makroer eller få dokumenter med makroer så vil dem ikke virke.

Ellers så går det greit.

Nå er jeg såpass uopplyst at jeg ikke en gang vet hva makroer er, så da regner jeg med at det går greit. ;) Hvertfall fram til jeg klarer å grave fram den Office-cden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...