Gjest Gjest_mann_* Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Ok, masse historie jeg ikke legger ut, men kortversjonen er et jeg er en meget frustrert mann med en kone med null sexlyst. Turer, romantikk, etc er prøvd, hun vekkes ikke. Husarbeid, barn er mesteparten min "jobb". Tidsskjema er slik at jeg ikke mistenker utroskap egentlig. Så da kommer tankene.. Skal man bare avslutte dette? Orker jeg å bli avvist gang på gang, år etter år, i enda flere år...? Og så tenker jeg; er jeg nå ødelagt? Om jeg skulle bli singel igjen og så havne i et nytt forhold, er jeg nå ødelagt av dette? Vil jeg om så skjer hoppe ut av ethvert forhold første gang jeg får et nei...? Vel, jeg elsker min kone og vil så gjerne at sexlivet skal funke (for ikke si eksistere)...men det hjelper jo ikke at jeg vil....
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Har du snakket om det her til henne grundig, og flink da? hehe Om du elsker henne, kan det hende at det er noe som burde snakkes om.
Gjest second chanse Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Jeg tror ikke du blir ødelagt av dette så du vil nok klare deg bra som singel. Du vil sikkert tenke deg grundigere om før du gifter deg igjen, men å legge alle kvinner til last fordi din kone ikke har sexlyst blir litt dumt. Jeg syns vel det er dumt å bli i et forhold som blir for belastende for følelseslivet bare for barnas skyld. Det kan jo hende at hun også syns dette er belastende og sliter med dårlig samvittighet men ikke vet helt hva hun skal gjøre for å endre på det. Har du snakket med henne om hva det er som gjør at hun ikke har lyst? Kanskje dere trenger å gå til en terapeut som hjelper dere til å snakke sammen, det finnes sexterapi også men det betinger at hun har lyst til å gjøre noe for å få det bedre for sexterapi er for paret hvor begge bør delta. Har hun ikke lyst til å delta når dere må være to så får dere prate sammen og finne en måte å avslutte forholdet på som dere kan leve med.
Gjest Gjest_Spurven_* Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Har hun sagt grunnen til at hun ikke vil? HAr du fortalt henne hvor mye dette sliter på deg. Prøv å snakke sammen. Du er pliktig til å høre på henne, men hun er også plikkti til å høre på deg. Kanskje dere kan komme frem til en felles løsning. Skjønner godt at du ikke klarer å leve i ett forhold uten intim nærhet. Men det høres ut som om du elsker henne. Da burde dere prøve å finne ut av det. Familieterapi/sexolog?
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Dette er da litt av den historien jeg utelot å skrive fordi det blir for langt. Ja, vi har snakket og snakket. Hver gang skal ting bli bedre. Men det blir jo ikke det. Det blir kanskje sex et par ganger før det går tilbake til hverdagen med en måned og værre i mellom. Terapi har blitt nevnt men da med svar at hva skal jeg snakke med en sånn om. Er ikke lett.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Jeg tror ikke du er blitt ødelagt, kan hende du møter ei som er mer lik deg på det seksuelle planet neste gang
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Jeg er en kvinne som sitter i motsatt ende. Jeg er den som ikke har sexlyst i forholdet jeg er i... Det er helt forferdelig. Mannen min tenker nok helt likt som deg, og vi har også snakket om dette gang etter gang... Av og til går det så lenge at han blir så frustrert at han blir SINT og har truet med å gå fra meg for han orker ikke leve slik lenger. Jeg blir fryktelig lei meg og redd, og VIL jo så gjerne være med han. Han spør hvorfor jeg ikke har lyst, men jeg klarer bare ikke gi noen grunn til det. har ikke peiling! Det frister meg bare ikke i det hele tatt. Men ikke fordi jeg ikke synes han er attraktiv, eller fordi jeg ikke elsker ham. det gjør jeg jo! Jeg fantaserer ikke om andre menn heller, jeg er bare heeeelt uten lyst i det hele tatt. og slik har det vært i noen år... Jeg vet neimen ikke hva fasiten kan være for at det skal bli bedre.. hvis det hadde vært noe jeg kunne gjøre for å øke lysten hadde jeg gjort det, men hva? Finnes det kanskje noen medikamenter eller noe for å oke lysten gjør det ikke? Men kan det virke? Jeg har virkelig ikke peiling, bare vil at dette skal forbedres. det gjør sikkert din kone også. Men det er vanskelig å tvinge frem lyst når den ikke er der, eller bare for å være "snill"... det er så vanskelig... Synes utrolig synd på min mann.. Og deg da. Men det jeg lurer på er om du noen gang tenker på å være utro? Dette er noe jeg har tenkt på om dette kan friste min mann til å ligge med noen andre for å få seg sex. Jeg stoler på ham hundre prosent, og vet han aldri har gjort noe mot meg, men HVIS muligheten skulle by seg en eller annen gang, så hadde det sikkert vært mer fristendes når du har en kone hjemme som ikke vil ha deg i senga, enn om du får det du trenger hjemme.... Rotete innlegg, sorry, bare vet hvordan det er å være den personen som ikke har lyst...
Teriyaki Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Kan jo prøve å dra til legen med problemet. Bare for litt snakk, eller for å diskutere alternativer og sånt. Har hørt at rosenrot, rødvis og sikkert mer skal hjelpe på lysten. Mørk sjokolade.. Men om dette er myter eller ikke, det vet jeg ikke.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Vel, neste gang - vil jo helst ikke at det skal bli noen neste gang, vil jo at det skal fungere med min kone. Kan jo ikke tvinge frem sexlyst hos henne heller, ikke vil jeg heller true med å gå fra henne for å få sex, da blir det sex på gale premisser. jeg vil bare at hun skal ville ha meg fordi jeg er meg. Ikke vil jeg at det skal være slik at jeg må "finne på noe" hver eneste gang heller, da blir det gale premisser for meg. Utroskap, nei, det har jeg ikke lyst til.
Jigva Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 (endret) Jeg er en kvinne som sitter i motsatt ende. Jeg er den som ikke har sexlyst i forholdet jeg er i... Det er helt forferdelig. Mannen min tenker nok helt likt som deg, og vi har også snakket om dette gang etter gang... Av og til går det så lenge at han blir så frustrert at han blir SINT og har truet med å gå fra meg for han orker ikke leve slik lenger. Jeg blir fryktelig lei meg og redd, og VIL jo så gjerne være med han. Han spør hvorfor jeg ikke har lyst, men jeg klarer bare ikke gi noen grunn til det. har ikke peiling! Det frister meg bare ikke i det hele tatt. Men ikke fordi jeg ikke synes han er attraktiv, eller fordi jeg ikke elsker ham. det gjør jeg jo! Jeg fantaserer ikke om andre menn heller, jeg er bare heeeelt uten lyst i det hele tatt. og slik har det vært i noen år... Jeg vet neimen ikke hva fasiten kan være for at det skal bli bedre.. hvis det hadde vært noe jeg kunne gjøre for å øke lysten hadde jeg gjort det, men hva? Finnes det kanskje noen medikamenter eller noe for å oke lysten gjør det ikke? Men kan det virke? Jeg har virkelig ikke peiling, bare vil at dette skal forbedres. det gjør sikkert din kone også. Men det er vanskelig å tvinge frem lyst når den ikke er der, eller bare for å være "snill"... det er så vanskelig... Synes utrolig synd på min mann.. Og deg da. Men det jeg lurer på er om du noen gang tenker på å være utro? Dette er noe jeg har tenkt på om dette kan friste min mann til å ligge med noen andre for å få seg sex. Jeg stoler på ham hundre prosent, og vet han aldri har gjort noe mot meg, men HVIS muligheten skulle by seg en eller annen gang, så hadde det sikkert vært mer fristendes når du har en kone hjemme som ikke vil ha deg i senga, enn om du får det du trenger hjemme.... Rotete innlegg, sorry, bare vet hvordan det er å være den personen som ikke har lyst... Vil bare spørre om noen spørsmål her... Har du gjort noe for å bedre sexlysten? Har du prøvd å lete opp medikamenter som kan hjelpe? Har du pratet med gynekologen din om det er noe hun eller han kan gi eller fjerne av medikamenter for å bedre sexlysten din? Har du gått til legen og spurt legen din? Har du sjekket apoteket? Helsekosten? Jeg bare spør for ut ifra det du skriver så ser det ut som om du er veldig passiv på dette problemområdet. Om det er tilfelle må det jo være enda mer frustrerende for mannen din. Jeg slet med manglende sex-lyst for et halvt år tilbake, slet i flere måneder. Stakkars samboer var frustrert, jeg var frustrert og det var like før jeg mista han. Jeg gjorte absolutt alt i min makt for å få tilbake sex-lysten, analyserte syklusen min om det var noen perioder der jeg kunne plutselig få litt lyst. Kjøpte urter som rosenrot (ogdet fungerte faktisk til en viss grad ), prata med gynekologen, leste alt jeg kom over på internett om problemet. Jeg ble rett og slett redd for at jeg ikke kom til å få lyst igjen noen gang, jeg savna jo ikke sexen, absolutt ikke.. syntes det var slitsomt og et herk til tider å skulle tenke på å ha sex. Tilslutt slutta jeg på p-pillen og begynte på p-ringen og en helt ny verden åpnet seg, sex-lysten kom tilbake som på et trylleslag. Derfor lurer jeg på om du virkelig har jobba for å få tilbake lysten? det er ødeleggende for et forhold at all nærhet i form av sex forsvinner. Og det er mange remedier i butikkene og massevis av gode råd på internett som kan hjelpe. Så hvorfor prøver du dem ikke? Og til TS, prøv å forslå at du og kona sammen kan prøve forskjellige råd, urter eller rett og slett researche problemet sammen. Kanskje dere finner en løsning tilslutt som kan hjelpe dere også. Og om dere ikke gjør det... så er det kanskje siste utvei at du finner en ny med like mye sex-lyst som deg. Men om du er villig til å jobbe litt mer med problemet så tror jeg at de fleste vil finne en løsning der ute, på en eller annen måte. Jeg tror det alltid er håp og et problem er til for å løses så sant man ønsker løsningen. Endret 19. september 2008 av Jigva
Gjest utlogget nå Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 Jeg er en kvinne som sitter i motsatt ende. Jeg er den som ikke har sexlyst i forholdet jeg er i...Men det jeg lurer på er om du noen gang tenker på å være utro? Dette er noe jeg har tenkt på om dette kan friste min mann til å ligge med noen andre for å få seg sex. Jeg stoler på ham hundre prosent, og vet han aldri har gjort noe mot meg, men HVIS muligheten skulle by seg en eller annen gang, så hadde det sikkert vært mer fristendes når du har en kone hjemme som ikke vil ha deg i senga, enn om du får det du trenger hjemme.... Skulle tro det var min kone som skrev. Ja jeg vurderer å være utro hvis muligheten byr seg. Det kan jo kanskje være det beste. Får ut min frustrasjon og hun slipper å ha sex. Vinn vinn for begge!!
Gjest missLady Skrevet 19. september 2008 #12 Skrevet 19. september 2008 Be konen din dra til legen sin, og fortelle om problemet. Det kan være noe som kan fikses lett.. Hørte om dette på Oprah for litt siden, der hadde endel kvinner 0 sexlyst, de tok da noen tester og fant ut at de manglet et eller annet (husker ikke hva der var) De fikk da medisiner for dette og sexlysten økte!! Kan være masse forskjellig med henne som gjør at hun ikke har sexlyst. Mangel på sexlyst er jo også bivirkninger på endel medisiner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå