Gå til innhold

Kombiskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:)

Jeg og samboer vurderer å kjøpe oss et kombiskap og lurer på om noen av dere vet hva som er bra? Har nå et stort kjøleskap men bruker liksom ikke all det plassen, også en liten fryser ved siden. Føler kanskje at vi mer har bruk for mer fryseplass, og mindre kjøleskap.. Blir så vi ikke ser maten som er i kjøleskapet når det er så stort.

Ha en fin dag:)

Skrevet
Hei alle sammen:)

Jeg og samboer vurderer å kjøpe oss et kombiskap og lurer på om noen av dere vet hva som er bra? Har nå et stort kjøleskap men bruker liksom ikke all det plassen, også en liten fryser ved siden. Føler kanskje at vi mer har bruk for mer fryseplass, og mindre kjøleskap.. Blir så vi ikke ser maten som er i kjøleskapet når det er så stort.

Ha en fin dag:)

Hei.

Vi har vært veldig fornøyd med vårt Electrolux kombiskap med like stor kjøl som frys. Det beste med det skapet er at det har to forskjellige motorer slik at du trenger ikke å avvise fryseboksen også når du rengjør kjøleskapet og omvendt. Innbilder meg at det varer lengre også med hver sin motor. Vi har nå hatt det i snart 14 år og det har flyttet mye!

Skrevet

Vi har kjøl/frys fra Husqvarna (innbyggingsmod.), det har fryser under med tre store skuffer, og kjøl over. Kjempepraktisk!

Jeg for min del ville valgt ett skap med fryseren nederst, for jeg er oftere i kjøleskapet enn fryseren, og jeg er så lat at jeg ikke vil bøye meg:)

Skrevet
Vi har kjøl/frys fra Husqvarna (innbyggingsmod.), det har fryser under med tre store skuffer, og kjøl over. Kjempepraktisk!

Jeg for min del ville valgt ett skap med fryseren nederst, for jeg er oftere i kjøleskapet enn fryseren, og jeg er så lat at jeg ikke vil bøye meg:)

Helt enig med deg, fryseren skal være nederst:P

Med hver sin motor, er det best?

Skrevet

Det med motorer skal jeg ikke uttale meg om, men her har du ihvertfall en link til Forbrukerrådets siste test av kombiskap. Vi har et Bosch-skap fra 2004 som vi er kjempefornøyde med. :)

• 4 uker senere...
Skrevet
Det med motorer skal jeg ikke uttale meg om, men her har du ihvertfall en link til Forbrukerrådets siste test av kombiskap. Vi har et Bosch-skap fra 2004 som vi er kjempefornøyde med. :)

Takk,takk!

Skrevet

Fordelen med to motorer er vel at du kan regulere temperaturen i de to delene... Det kan jo være praktisk om du vil avrime fryseren og uten å måtte tenke på det du har i kjøleskapet. Eller om du skal på ferie og ønsker å tømme kjøleskapet, men ikke kaste kyllingfilleten du kjøpte på harryturen til Strømstad. Eller om du skal hurtigfryse noe og derfor må skru ned temperaturen og du har noe i kjøleskapet som ikke tåler å bli for kaldt.Om det er et reel problemstilling for folk flest...tja.

Ellers støtter jeg de andre med å ha fryser nederst - synes det er mest praktisk.

Vi har et kombiskap på ca. 170-175 fra Gram med 3 fryseskuffer nederst. Vi er to og for oss holder det i massevis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...