Gå til innhold

Finner aldri noe til hjemmet...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Jeg går for tiden på jakt etter ting til leiligheten. Men det er vanskelig å finne noe fordi alt er likt overalt, og jeg vil ikke ha det "alle andre" har. Jeg har min egen stil og vil at det skal synes der jeg bor. Jeg liker tøffe ting, rene linjer, sterke farger. Og gjerne med en humoristisk vri. Jeg liker det uformelle. Noen som har tips til nettbutikker, evt andre butikker som har slike saker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ja, å handle i Norge er helt håpløst. Alle butikker ahr det samme, og alle hjem er klin like, selv om alle mener de er så trendy. :ler:

Det går an å lage mye selv. Det går an å shoppe på loppemarked og bruktbutikker. Det går an å handle i utlandet.

Jeg handler sjelden den møkka de har i norske butikker. Dårlig kvalitet er det som oftest også.

Skrevet

Illums Bolighus

Designtorget

Begge ligger i House of Oslo i Vika i Oslo - der er det også en afrikansk butikk jeg ikke huser hva heter.

Der er det andre ting enn du finner på IKEA i hvert fall.

Ting på Wessels plass har også en del tign bla fra Alessi og et par andre designere jeg ikke husker navnet på. Pau... å... naivistiske malerier bla.

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Takk for tipsene! Ruth66 er er kjempetøff! Skal sjekke ut de andre tipsene også. Jeg liker å lage ting selv, og redesigne. Maler, snekrer, syr.. Da får jeg det slik jeg vil ha det. Men blir litt mye jobb å lage alt selv, og jeg savner virkelig butikker som er mer kreative. Fant noen nettsteder selv også. Har forelsket meg totalt i [post=http://purnorsk.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage_thomas&product_id=243&category_id=16&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26]dette teppet, selv om det er dyrt....

Kom gjerne med fler tips. Alltid spennende å sjekke ut nye sider:)

Skrevet

Det teppet har de i en butikk rett ved siden av @home interiør som jeg linket til! Det ligger i den gata som heter Øvre Foss - men jeg husker ikke hva butikken heter.

Det er kjempefint det teppet! De har også et i hvitt med litt sånn glimmer i, og så går det harespor sånn på skrå som det traktorsporet.

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Ja, det hvite er også nydelig. Synd jeg bor i Stavanger, hvis ikke skulle jeg tatt meg en tur dit...

Skrevet
Det er kjempefint det teppet! De har også et i hvitt med litt sånn glimmer i, og så går det harespor sånn på skrå som det traktorsporet.

Har du link? Får ikke opp linken som ble postet lenger opp i tråden.

Skrevet
Poul Pava - kom på det - thank you google

http://www.poulpava.no/

Kjempeskjønne bilder ja!

Hva med å sjekke ut eBay? Der finner man akkurat det man vil ha, synes jeg.

Skrevet

Eeeeeehemm, Poul Pava, tror jeg kunne gaatt til naermeste barnehage og faatt det samme, om ikke bedre "malerier" der!

Skrevet

Det hvite teppet fra Permafrost har jeg siklet etter siden jeg så prototypen for mangemange år siden... men det eneste stedet jeg kan se at et hvitt tepe vil overleve er på et soverom, og siden vi ikke har plass til det her vi bor nå... :sukk:

Utopia retro modern har mye kult, det er bruktdesign hovedsaklig fra 50-60-70-tallet, og de er ikke billige, men de har vanvittig mye kult. Butikken deres ligger på Grünerløkka og anbefales absolutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...