Gå til innhold

Lett "trening"

Anbefalte innlegg

Gjest Syk gjest
Skrevet

Jeg er for tiden syk, og har vært det siden juli. En bivirkning av tablettene er vektøkning....

Jeg har prøvd å gjøre enkle ting for å holde kroppen litt i gang, men tåler ikke at pulsen stiger særlig. Får også vondt av å gå. Hodet må i det store og hele være mest mulig i ro...

Så det jeg gjør er:

4-5 veldig rolige økter på trimsykkelen daglig. 5-7 minutter

Hver gang jeg er på do tar jeg 15-20 juksearmehevinger (Stående mot veggen)

4-5 ganger hver dag gjør jeg samme bevegelser med hvert bein, som når jeg trener med strikk. 10 bevegelser i hver retning + 10 høye kneløft.

Har dette noen hensikt, utover min egen dårlige samvittighet for at jeg ikke får trent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart litt er bedre enn ingenting. Hvis du ligger mye stille pga sykdommen kan slike små ting forebygge sengeleiets komplikasjoner også.

God bedring :troest:

Gjest Syk gjest
Skrevet

Jeg er heldigvis ikke sengeliggende, men det er ikke motiverende å stort sett sitte i godstolen og se på alt som skulle vært gjort, mens man føler at man eser ut...

Fant en ny "øvelse" i dag: Strake benløft i godstolen.

Kreativitet er vel svaret.....

Skrevet
Jeg er for tiden syk, og har vært det siden juli. En bivirkning av tablettene er vektøkning....

Jeg har prøvd å gjøre enkle ting for å holde kroppen litt i gang, men tåler ikke at pulsen stiger særlig. Får også vondt av å gå. Hodet må i det store og hele være mest mulig i ro...

Så det jeg gjør er:

4-5 veldig rolige økter på trimsykkelen daglig. 5-7 minutter

Hver gang jeg er på do tar jeg 15-20 juksearmehevinger (Stående mot veggen)

4-5 ganger hver dag gjør jeg samme bevegelser med hvert bein, som når jeg trener med strikk. 10 bevegelser i hver retning + 10 høye kneløft.

Har dette noen hensikt, utover min egen dårlige samvittighet for at jeg ikke får trent?

høres jo bra ut. Alt er bedre enn ingenting.

hvis du trenger variasjon, kan du jo vurdere om yoga og pilates kan være noe for deg. søk på nettet etter øvelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...