Gå til innhold

Destruktivt forhold.

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt venninne
Skrevet

Min (en gang) beste venninne har vært i et destruktivt forhold i over ett år nå.

Hun er håpløst forelsket i en mann som ikke er i nærheten like forelsket i henne. Hun gjør alt for ham, og ofrer seg selv om vennene sine. Han gjør ingenting for henne. Hele hennes liv kretser rundt ham, og det er så frustrerende å være vitne til.

De har "vært sammen" i over ett år, men han nekter å gå med på at de er "sammen". Han vil rett og slett ikke vedkjenne seg forholdet.

Han ligger med andre kvinner, inkludert eksen, selv om han er "sammen" med venninnen min. Han er sammen med henne kun for sex og tidsfordriv. Hun tilgir alt han gjør, og tar ham tilbake på sekundet. Hun klarer ikke å la være å kontakte ham på en hel dag.

I perioder gråter hun annenhver dag og er helt nedbrutt på grunn av oppførselen hans, og ringer meg når han gjør noe sårende (ganske ofte).

Jeg har sagt til henne 100 ganger at hun må prøve å kutte kontakten men ham, fordi det er så destruktivt for henne, men i neste sekund tar hun ham tilbake.

Hva er det som feiler henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen din er forelsket. Det eneste du kan gjøre er å være der for henne.

Skrevet (endret)

Det er ikke kjærlighet å ofre sitt eget ve og vel for en mann. Det er avhegighet. Hun er helt nødt til å kutte ham ut.

Å tro at dette er kjærlighet, er det rene vanvidd.

Edit: Banne-edit. Bortvekk.

Endret av milla-mor
Skrevet
In love?

Absolutt ikke. Det er ingenting av det TS beskriver som tyder på at dette har noe med kjærlighet å gjøre. Hverken fra hennes side eller hans.

Venninna di har rett og slett så dårlig selvbilde at hun faktisk føler at hun fortjener han, og siden hun setter seg selv så lavt så ser hun han som så langt oppe. Fordi han sikkert tilfredsstiller henne på andre måter enn emosjonelt. Dette kommer til å ende en dag, og antakelig på hans initiativ. Når dette skjer, kommer hun til å være helt på bunn. Hun kommer til å føle seg enda verre med seg selv, da ikke engang han (som hun egentlig VET er dårlig for henne) ikke vil ha henne lenger.

Hun må vinne tilbake noe makt og følelse av å være sterk, ved å avslutte dette før det går for langt. Ett år er allerede altfor lenge, men det som er verre enn ett år, er ett år og en dag,som Dr.Phil ville sagt.

Du som venninne må virkelig bare få henne til å se det. Fortell henne om andre slike tilfeller. Fortell henne hvor ille det kan gå med henne, uten å bruke henne som eksempel. Folk reagerer mer når de distansierer seg fra personen det gjelder. Hvis du sier at du har "hørt om ei jente som bla bla bla" så vil hun reagere mer riktig enn om du sier at HUN er den jenta. Når hun først ser hvor dumt dette er, så vil hun få tilbake litt styrke.

I verste fall, hadde jeg bedt han la henne være i fred fordi han er en drittsekk som ikke fortjener henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...