Gå til innhold

Dyrehold og borettslag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er det med husdyrhold i borettslag og det å nekte noen å ha dyr. I vedtektene til borettslaget er det tilatt med dyr, og således kan de jo ikke nekte noen å ha dyr, men gjelder dette også for utekatter?

Er da f.eks allergi hos noen i rekka nok for at de ikke skal få være ute?

og er det noe grense for når de bør ha sagt i fra? Kan de komme etter 2-3mnd og klage på at kattene går ute, eller er dette noe de burde ha sagt i fra om med engang? (altså er det til fordel for katteeieren at de sa i fra såpass seint?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ikke helt ettersom jeg har innekatter, men så lenge de ikke er til sjenanse for naboene så kan de ikke nektes. Men om kattene går i hagene til de andre, tusler inn, er plagsome mot de så må det gjøres hindringer for de...

Skrevet

Har ikke hatt problemer. Men lurt å ha kattesand til de.

Skrevet

Kattene tusler ikke inn i husene, men akkuratt hagene er det vansklig å gjøre noe med. Kattesand finnes også

Skrevet
Er da f.eks allergi hos noen i rekka nok for at de ikke skal få være ute?

Hvis man har allergi mot katter, så skal det mye til for å få en reaksjon utendørs.. Med mindre man er ute og holder katten opp mot ansiktet og gnir ansiktet i pelsen dens da :sprettoy: Pappa er veldig allergisk mot katter, men det går fint utendørs, ikke noe problem. Samme med meg, allergisk jeg også (ikke i den grad pappa er) men hunder, katter, (dyr med pels) går helt fint utendørs :Nikke:

Selvfølgelig kan jo være noen er veldig ømfintlige, men jeg tror det skal mye til (erfaren allergiker som snakker her hehe :))

Skrevet

Jeg tror det skal mye til før de kan nekte det. Og i verstefall hvis de krever at kattene fjernes så kan du også bare spørre å få et brev fra legen som forklarer at du må ha kattene der av psykiske grunner. Da har de absolutt ingenting å si i heletatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...