Essie_ Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Hei! Har kjøpt meg pulsklokke i dag, Polar F6. Stod lenge og vurderte F6 og F11 opp mot hverandre, til slutt bestemte jeg meg faktisk pga fargen på F6. Hun som hjalp meg i butikken viste meg også at Polar hadde oppgradert brystbeltet på begge modellene, og viste meg det nye beltet. Da jeg kom hjem og åpnet esken ligger det "gamle" beltet der. Jeg har sjekket på nettet, og det er riktig belte til klokken, hun i butikken har nok bare misforstått/sagt feil. Det jeg da lurer på er om jeg skal gå tilbake til butikken i morgen og bytte til F11 (og betale mellomlegget) eller om jeg skal beholde min F6. Det beltet som følger med F11 skal være mer behagelig å bruke enn det som følger med F6. Beltet til F6 er en lang plastbøyle på brystet med strikk bak på ryggen. Beltet til F11 er strikk hele veien rundt med senderen bare som en liten klump midt på brystet. Er det noen som har erfaringer med det ene eller det andre beltet? Er det du har behagelig/ubehagelig? Blir veldig glad hvis noen svarer, og helst så fort som mulig da jeg evt skal bytte klokken i morgen.
Gjest F6 Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Hei! Har kjøpt meg pulsklokke i dag, Polar F6. Stod lenge og vurderte F6 og F11 opp mot hverandre, til slutt bestemte jeg meg faktisk pga fargen på F6. Hun som hjalp meg i butikken viste meg også at Polar hadde oppgradert brystbeltet på begge modellene, og viste meg det nye beltet. Da jeg kom hjem og åpnet esken ligger det "gamle" beltet der. Jeg har sjekket på nettet, og det er riktig belte til klokken, hun i butikken har nok bare misforstått/sagt feil. Det jeg da lurer på er om jeg skal gå tilbake til butikken i morgen og bytte til F11 (og betale mellomlegget) eller om jeg skal beholde min F6. Det beltet som følger med F11 skal være mer behagelig å bruke enn det som følger med F6. Beltet til F6 er en lang plastbøyle på brystet med strikk bak på ryggen. Beltet til F11 er strikk hele veien rundt med senderen bare som en liten klump midt på brystet. Er det noen som har erfaringer med det ene eller det andre beltet? Er det du har behagelig/ubehagelig? hei Stod selv å vurderte fram og tilbake mellom disse to modellene for en stund siden, og falt også på F6 til slutt. Er veldig fornøyd med klokken, og ser ikke de store forskjellene på innholdet i forhold til sambo sin F11. Jeg fikk også med det beltet med plastbøyle og strikk bak på ryggen og ble også i tvil først,. Hadde brukt sambo sitt belte og klokke tidligere og vært fornøyd med det, så ble skeptisk først. Men helt ærlig merker jeg ingen forskjell på de to beltene jeg. kjenner ikke at de er på noen av dem. Så jeg vil anbefale å bare beholde det du kjøpe i dag. bytte klokken i morgen.
Gjest F6 Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Gjest over her..ble litt feil med quotinga gitt
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Hei! Har kjøpt meg pulsklokke i dag, Polar F6. Stod lenge og vurderte F6 og F11 opp mot hverandre, til slutt bestemte jeg meg faktisk pga fargen på F6. Hun som hjalp meg i butikken viste meg også at Polar hadde oppgradert brystbeltet på begge modellene, og viste meg det nye beltet. Da jeg kom hjem og åpnet esken ligger det "gamle" beltet der. Jeg har sjekket på nettet, og det er riktig belte til klokken, hun i butikken har nok bare misforstått/sagt feil. Det jeg da lurer på er om jeg skal gå tilbake til butikken i morgen og bytte til F11 (og betale mellomlegget) eller om jeg skal beholde min F6. Det beltet som følger med F11 skal være mer behagelig å bruke enn det som følger med F6. Beltet til F6 er en lang plastbøyle på brystet med strikk bak på ryggen. Beltet til F11 er strikk hele veien rundt med senderen bare som en liten klump midt på brystet. Er det noen som har erfaringer med det ene eller det andre beltet? Er det du har behagelig/ubehagelig? Blir veldig glad hvis noen svarer, og helst så fort som mulig da jeg evt skal bytte klokken i morgen. Jeg mener du ble villedet til å tro at det nye beltet også fulgte med din klokke også så å heve kjøpet og få den andre klokken til fullpris er i alle fall minste kompensasjon. Jeg ville nå forsøkt å få det andre beltet også jeg da. Jeg har en helt annen klokke og denne har den svarte plastbøylen foran. Jeg vil tro at strikk hele veien rundt gir bedre kontakt og er mer behagelig så jeg synes dette er en vesens forskjell. Men jeg understreker at jeg ikke har brukt belte med "helstrikk".
Gjest fragment Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Jeg kjøpte nylig Polar F6, og har brukt den to ganger. Jeg har ingenting annet å sammenligne med, men er i alle fall godt fornøyd med både klokken og beltet sålangt!
Gjest andungen Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Jeg har Polar F11 og er superfornøyd! Beltet er veldig komfortabelt, sitter godt, og gir god kontakt med senderen. Har forsøkt andre belter med større plastbøyle foran, og strikk bak (ikke Polar, men annet merke), og merket stor forskjell. Plastbøylen hadde dårligere kontakt og beveget seg mer på huden. Men kjenner ikke denne typen belte fra Polar, så kan være store forskjeller. Er uansett superfornøyd med min F11, bruker den nesten daglig på trening, og har hatt den over halvannet år. Ny klokkerem, kassefront og batteri nå, så blir det bra Litt service gjør godt! Lykke til med pulsklokken din! Er en suveren investering!
Essie_ Skrevet 18. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2008 Tusen takk for svar! Har ikke klart å bestemme meg helt enda, men det hjelper å få god respons her Tar gjerne i mot flere erfaringer.
Alsana Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Hei! Eg har F6. Hugsar at eg tenkte lenge og vel på om eg skulle kjøpe 11 eller 6, men fann til slutt ut at funksjonane på F6 var meir enn nok. Skal du ha F11, synest eg det må vere fordi du vil ha dei ekstra funksjonane - har aldri tenkt på at beltet til F6 ikkje sit som det skal eller ikkje er godt å ha på. Dei einaste er at det er litt kaldt med det same ein tek det på, men det lyt ein vel overleve. Uansett, det er bra pulsklokker! Lukke til med bruken!
Kitsune Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Kanskje du har byttet alt og jeg er litt sein med mine synspunkter. Jeg har prøvd begge deler, og er mest fornøyd med F11-beltet. Det er fordi at det ikke er så kalt å ta på. Det tar litt mindre plass i bagen. Men jeg tar ofte på F11-beltet hjemme, og klikker på senderen når jeg begynner å trene. Enkelt å bare skylle under kranen i litt varmt vann når jeg skal ta det på, og da har det behagelig temperatur. Fikk ofte problemer med at plastikkbeltet ikke fikk god nok kontakt med kroppen fordi den ene siden presset den andre bort fra kroppen. Dessuten er det lett å bare hive det inn i vaskemaskinen etter trening.
Gjest Snart 42 Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 Jeg har brukt begge typer belter og er ikke i tvil - det i plast hele veien rundt er ikke behagelig (og jeg bruker ikke den klokka/beltet nettopp av den grunn), det med strikk er jeg veldig fornøyd med.
Essie_ Skrevet 19. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. september 2008 Endte opp med å ikke bytte. Prøvde klokken og beltet på spinning i stad, merket ikke beltet og hadde ikke problemer med kontakt mellom sensorene og huden. Håper det fortsetter sånn. Takk for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå