Gjest Miss moss Skrevet 7. juni 2003 #1 Skrevet 7. juni 2003 Går det an å få høyskoleutdanning i dans?
Girl-Next-Door Skrevet 8. juni 2003 #2 Skrevet 8. juni 2003 Ja!! I Norge er den mest anerkjente Statens Ballett-høgskole. Det er få som blir tatt opp hvert år. Den Norske Balletthøgskolen tar også opp elever, men tror ikke det er hvert år. I Bodø tilbyr de utdanning som ballett-pedagog. Om det var andre typer dans du tenkte på, kan du studere folkedans ved NTNU i Trondheim. Dette er de danseutdanningene på høyre nivå som jeg vet om i alle fall
Gjest Miss moss Skrevet 8. juni 2003 #3 Skrevet 8. juni 2003 Ballett er noe som faktisk ikke er interessant. Hvor kan jeg få mer informasjon om det i Trondheim? Takk for tipset.
Girl-Next-Door Skrevet 8. juni 2003 #4 Skrevet 8. juni 2003 Gå inn på NTNUs hjemmesider (NTNU.no), og klikk deg inn på studieprogrammene i kunst, media og kommunikasjon. Du kan ta en bachelor i dansevitenskap. Den nye reformen er ikke helt utarbeidet enda, men du får et innblikk i alle fall. Jeg studerer kunst/komm./media ved NTNU, men har fordypning i film. Har pratet med noen som tar dans, og de sier det er meget bra!
Gjest Miss moss Skrevet 9. juni 2003 #5 Skrevet 9. juni 2003 Var innom der og så, men det var bare norske folkedanser. Jeg tenkte mer internasjonalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå