Gjest Sverre Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Hei. Jeg lurte på noe angående barnebidrag. Jeg har en sønn med en kvinne, og jeg betaler faktisk barnebidrag med et smil om munnen. ( ikke sarkasme ) Hun har 3 andre unger også, og nå nettopp giftet hun seg med mannen til de 3 ungene. Det jeg lurer på, er om barnebidraget som jeg betaler blir påvirket av at de giftet seg. Skal det nedjusteres? Vi har en privat avtale, og jeg betaler i overkant av 2100 spenn i mnd.
Gjest Piper Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Nei det blir ikke påvirket, for om de har tre barn sammen så regner jeg med at de har bodd sammen før de giftet seg. Og siden de har bodd sammen før de giftet seg, blir utregningen akkurat den samme selv om de nå er gift. Jeg syns ikke du betaler for mye, men du kan jo be nav ta seg av det om du føler at du betaler for mye.
Gjest sverre Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Nei det blir ikke påvirket, for om de har tre barn sammen så regner jeg med at de har bodd sammen før de giftet seg. Og siden de har bodd sammen før de giftet seg, blir utregningen akkurat den samme selv om de nå er gift. Jeg syns ikke du betaler for mye, men du kan jo be nav ta seg av det om du føler at du betaler for mye. Formelt sett så har de ikke bodd sammen før de giftet seg. Men det jeg spekulerte i var om det ble deres feller inntekt som skulle være med i utregningen når de nå var gift. Jeg vet at jeg ifølge inntekten min og hennes betaler det jeg skal. Og jeg ville faktisk ikke gjort noe sak av det heller nå dersom det hadde vist seg at jeg betalte for mye, for forholdet og samarbeidet vårt er så innmari bra, at jeg ikke ville ofret det for noen hundrelapper.
Gjest Piper Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Formelt sett så har de ikke bodd sammen før de giftet seg. Men det jeg spekulerte i var om det ble deres feller inntekt som skulle være med i utregningen når de nå var gift. Jeg vet at jeg ifølge inntekten min og hennes betaler det jeg skal. Og jeg ville faktisk ikke gjort noe sak av det heller nå dersom det hadde vist seg at jeg betalte for mye, for forholdet og samarbeidet vårt er så innmari bra, at jeg ikke ville ofret det for noen hundrelapper. Det er ikke deres felles inntekt som er med, for han har ikke forsørgeplikt ovenfor ditt og hennes barn. Det er det du og henne som har. Men han blir en del av husholdningen, og da krysser du av for at hun deler bosted med annen voksne person. Det kan godt være at bidraget forandrer seg, emn det kan like godt være at det blir som det er.
Gjest sverre Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Det er ikke deres felles inntekt som er med, for han har ikke forsørgeplikt ovenfor ditt og hennes barn. Det er det du og henne som har. Men han blir en del av husholdningen, og da krysser du av for at hun deler bosted med annen voksne person. Det kan godt være at bidraget forandrer seg, emn det kan like godt være at det blir som det er. Ok, da fikk jeg faktisk svaret jeg var ute etter. Takk Piper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå