Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg sliter endel med kviser og hudormer. Men jeg har sensitiv og tørr hud, men oljete. Regner med det er pga for lite fukt. (hudpleieren sa så) og jeg sliter med rødhet i kinnene. (blir fort rød og varm)

Så problemet mitt er jeg har ingen peiling på hvilke produkter jeg bør bruke. Om jeg husker riktig, sa hudpleieren: Toner for sensitiv hud og fuktighetskrem som ikke klogger porene. Husker ikke mer. Jeg er desverre student, så altfor dyre produkter har jeg ikke råd til. Bruker for tiden bare Nivea produkter, som funker helt greit, men huden har verken blitt bedre eller værre.

Hadde vært fint med liste over navn og pris :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nivea ja.. Jeg kan ihvertfall love deg at du aldri vil få bra hud med produkter derfra :) Jeg ville fått samme hudpleieren til å anbefale produkter til deg. Er det dyrt kan du handle på Ebay og få det til en brøkdel av prisen.. Hvis ikke er det jo snart jul så det går jo an å ønske seg noe da?

Produkter som koster litt mer enn 70 kr per stykk er en investering og huden din vil definitivt takke deg :)

Skrevet

Hun anbefalte meg bare produkter som koster 300-400,- og det ser hun på som billig.. Og jeg har ikke råd til å dra til hudpleier igjen.

Jeg kan gjerne betale opp i mot 200,- pr stk

Men problemet er bare at jeg ikke vet hvilke produkter, det finnes jo så mange :blink:

Skrevet

Ja, men da får du henne til å skrive opp hva du trenger.. Også kjøper du det på Ebay til halv pris :)

Gjest Student med fin hud :)
Skrevet

Toner for sensitiv hud: Biotherms rosa, 210 kroner på norske parfymerier, men det er en ganske stor flaske (billigere i taxfree/internett)

Ansiktskrem med mye fukt: Christian Dior Hydraction Rich Creme.

Jeg har tørr og sensitiv hud, og denne gir mye fukt uten at den er fet.

Koster vel en del på norske parfymerier, billigere på nett.

Jeg er også student, men jeg verdsetter ærlig talt det å ha glatt, hydrert hud fremfor et par hundrelapper. Selv om det virker veldig dyrt når man betaler så varer de fleste produkter ganske lenge.

Ville anbefalt deg å gå på Esthetique og be om en vareprøve, de jeg har vært borti har vært gode til å finne riktig krem. Vet de har ferdigprøver på Hydraction i hvert fall, men de lager prøver på alt mulig rart.

Og: STYR UNNA NIVEA!

Skrevet
Toner for sensitiv hud: Biotherms rosa, 210 kroner på norske parfymerier, men det er en ganske stor flaske (billigere i taxfree/internett)

Ansiktskrem med mye fukt: Christian Dior Hydraction Rich Creme.

Jeg har tørr og sensitiv hud, og denne gir mye fukt uten at den er fet.

Koster vel en del på norske parfymerier, billigere på nett.

Jeg er også student, men jeg verdsetter ærlig talt det å ha glatt, hydrert hud fremfor et par hundrelapper. Selv om det virker veldig dyrt når man betaler så varer de fleste produkter ganske lenge.

Ville anbefalt deg å gå på Esthetique og be om en vareprøve, de jeg har vært borti har vært gode til å finne riktig krem. Vet de har ferdigprøver på Hydraction i hvert fall, men de lager prøver på alt mulig rart.

Og: STYR UNNA NIVEA!

hvis du invisterer i gode og milde produkter så varer stortsett produktene opptil et år.jeg kjøpte nye for et år siden og hatt mine sine fra november i fjor.... verdt pengene:)

Skrevet
hvis du invisterer i gode og milde produkter så varer stortsett produktene opptil et år.jeg kjøpte nye for et år siden og hatt mine sine fra november i fjor.... verdt pengene:)

en måned siden skulle det stå jeg kjøpte nye:) hehe surrer litt

Skrevet

Tack för mailet "Gal".

Jag har svarat dig.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Gjest Bladlusa (uinnlogget)
Skrevet
Hei

Jeg sliter endel med kviser og hudormer. Men jeg har sensitiv og tørr hud, men oljete. Regner med det er pga for lite fukt. (hudpleieren sa så) og jeg sliter med rødhet i kinnene. (blir fort rød og varm)

Så problemet mitt er jeg har ingen peiling på hvilke produkter jeg bør bruke. Om jeg husker riktig, sa hudpleieren: Toner for sensitiv hud og fuktighetskrem som ikke klogger porene. Husker ikke mer. Jeg er desverre student, så altfor dyre produkter har jeg ikke råd til. Bruker for tiden bare Nivea produkter, som funker helt greit, men huden har verken blitt bedre eller værre.

Hadde vært fint med liste over navn og pris :ler:

Du har fått noen bra svar allerede ser jeg, men klarer ikke la vær å svare. likevel. Dette høres nemlig ut som det skulle være skrevet av meg for noen år siden. Ukritisk bruk av Nivea ødela huden min, slutt med det med en gang om du ikke har gjort det allerede. Jeg gikk til hudpleier, og dette reddet meg:

- Babor Hy-öl og Phytoactive serum, sensitiv

- Decleor Aromessence Rose d'Orient olje

- Decleor Harmonie dagkrem (også om natten)

- Decleor peeling-maske uten korn (husker ikke navnet)

- Mineralsminke (jeg bruker ID)

- I tillegg til Babor-rensen: Lactacyd i ansiktet når jeg dusjer!

- Det merkelige er at huden min faktisk trives best med rens kun om morgenen. Dette stemmer ikke for noen andre jeg har hørt om.

Dette er ganske dyre produkter, men om du sliter halvparten så mye som jeg gjorde er det bedre å leve på knekkebrød en stund (og jeg er matgal!) eller stå over en fest eller to. Når du først har kjøpt produktene er de veldig drøye, og jeg føler ikke at jeg blakker meg på dette lenger, men alle førsteinnkjøpene samtidig svei i lommeboka ja. Men jeg kjente ikke nettets velsignelser den gangen. :sjarmor:

Glede over all glede: Jeg kan vise meg for folk uten sminke, og slippe at de stirrer med åpen munn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...