Gjest Bårdsen Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Nå er det andre gang jeg får med feil barn hjem fra barnehagen. Og personalet sier ingen ting. De er utrolig sløve synes jeg! Det er tross alt ikke så lett å se forskjell når de har en haug med klær på seg og er møkkete og gjørmete. Skikkelig upraktisk er det også fordi man må bytte tilbake etterpå og skriking og greier. Hadde vært fint om personalet kunne vist litt mer ansvar og sagt ifra!
villen Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 (endret) Men de er jo like alle sammen, tror du liksom at barnehagetantene ser forskjell? Og når du tenker over det, spiller det egentlig noen rolle hvem du tar med hjem i dag? Dere får jo uansett bytte (forhåpentligvis tilbake) i morgen. Endret 18. september 2008 av villen
Gjest Gjest_supermamma_* Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Ja, vet du hva! Jeg har også opplevd det der mange ganger. En gang glemte de til og med å sende med meg min yngste. Hun lå i vogna og sov, og de sa ingenting da jeg forlot barnehagen med naboens fireåring på slep. Jeg blir helt oppgitt jeg, altså!
Puselita Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Hvordan i all verden er det mulig å ta med seg feil barn hjem, du vet vel hvordan barnet ditt ser ut vel? Haha.. Dette var et rart problem må jeg si!
Småkjekset Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Hvordan i all verden er det mulig å ta med seg feil barn hjem, du vet vel hvordan barnet ditt ser ut vel? Haha.. Dette var et rart problem må jeg si! Signerer denne jeg.. Du vet vel best hvem som er barnet ditt tenker jeg ihvertfall..
Gjest StoreSky Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Kan du ikke bare ta alle barna med deg??? Så er du sikker på å få med deg din egen. De andre foreldrene blir sikkert bare glad for at de slipper å hente skriker-ungen sin i barnehagen en dag. Og en annen gang så tar sikkert en annen forvirret pappa eller mamma med din, så kan du slippe hente og levere i barnehagen. Me solve problem! You no worry!
Reven Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 (endret) Itt'no knussel, som a' sa a' Marte Svenneru'. Je tæk æille somma. Det sku' da bære mangle. Endret 18. september 2008 av Reven
milla-mor Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 (endret) Itt'no knussel, som a' sa a' Marte Svenneru'. Je tæk æille somma. Det sku' da bære mangle. Ååååh... Fine dialekt-skrivingen. Jeg synes ikke det er så uvanlig å dra med meg feil barn hjem, egentlig. Jeg bare tar den første og beste, og håper vedkommende oppviser bedre folkeskikk enn hun regelmessige, som blir dyttet på meg etter et par timer med Høflige-Hans, Tause-Tina, eller Ryddige-Roar. Og så er foreldrene til disse andre sure på meg. Ærlig talt... Jeg har ikke tid til å lete etter riktig unge. Jeg tar den som er nærmest inngangen, og løper videre. Spiller det så stor rolle? De er ca like i høyde og vekt alle sammen, spiser pølser mens de ser på barne-tv, og så sover de. Tar ofte med feil mann hjem òg. Hvis han som pleier å være hos meg ikke er innen nærmeste radius, så tar jeg en annen. Av og til lurer jeg litt på når mannen min begynte med bart, eller om han har krympet, eller blitt femti år eldre sånn plutselig, men stort sett ser jeg bort fra sånne bagateller. Vi skal bare hjem og krangle litt om oppvasken, uansett. Big deal for meg om det er nøyaktig samme fyr hver gang? Nei. Viktigste er at man har en mann og et par unger, sier nå jeg, så får det heller være at man ikke kjenner dem igjen hver gang. Snakk om å lage orkan i en fingerbøll! Edit: Skar det værra, så skar det værra! Nøff sedd. Endret 18. september 2008 av milla-mor
Gjest Piper Skrevet 18. september 2008 #11 Skrevet 18. september 2008 Ååååh... Fine dialekt-skrivingen. Jeg synes ikke det er så uvanlig å dra med meg feil barn hjem, egentlig. Jeg bare tar den første og beste, og håper vedkommende oppviser bedre folkeskikk enn hun regelmessige, som blir dyttet på meg etter et par timer med Høflige-Hans, Tause-Tina, eller Ryddige-Roar. Og så er foreldrene til disse andre sure på meg. Ærlig talt... Jeg har ikke tid til å lete etter riktig unge. Jeg tar den som er nærmest inngangen, og løper videre. Spiller det så stor rolle? De er ca like i høyde og vekt alle sammen, spiser pølser mens de ser på barne-tv, og så sover de. Tar ofte med feil mann hjem òg. Hvis han som pleier å være hos meg ikke er innen nærmeste radius, så tar jeg en annen. Av og til lurer jeg litt på når mannen min begynte med bart, eller om han har krympet, eller blitt femti år eldre sånn plutselig, men stort sett ser jeg bort fra sånne bagateller. Vi skal bare hjem og krangle litt om oppvasken, uansett. Big deal for meg om det er nøyaktig samme fyr hver gang? Nei. Viktigste er at man har en mann og et par unger, sier nå jeg, så får det heller være at man ikke kjenner dem igjen hver gang. Snakk om å lage orkan i en fingerbøll! Edit: Skar det værra, så skar det værra! Nøff sedd. Like greit, og alle burde jo bare være glad til
Alice Ayres Skrevet 18. september 2008 #12 Skrevet 18. september 2008 Jeg gjør det omvendt. Noen dager leverer jeg bare ungen i barnehagen og lar være å hente. På den måten slipper jeg å betale barnevakt, mens jeg samtidig får luftet vettet litt.
Gjest Piper Skrevet 18. september 2008 #13 Skrevet 18. september 2008 Jeg gjør det omvendt. Noen dager leverer jeg bare ungen i barnehagen og lar være å hente. På den måten slipper jeg å betale barnevakt, mens jeg samtidig får luftet vettet litt. Det var lurt. At jeg ikke ahr tenkt på det før
milla-mor Skrevet 18. september 2008 #14 Skrevet 18. september 2008 Like greit, og alle burde jo bare være glad til Ikke sant? Så da forstår du vel hvor forbløffet jeg blir når jeg gang på gang må forholde meg til illsinte foreldre og koner, og innimellom også politiet? Det ble aller mest baluba den gangen jeg rasket med meg en gamling som var på tur i buskene med gamlehjemmet sitt. Nei, det var ikke det aller smarteste, kanskje, (fyren beveget seg sånn èn meter i halvtimen), men hallo?? Pensjonistforeningen: Dere skulle da søren meg ha takket meg! Aldri før har jeg sett en så fornøyd mann. Han fikk potetgull, og så spilte vi tv-spill i et par timer, før jeg rasende anklaget ham for å "glemme" å ta oppvasken med vilje fordi han ikke elsket meg. Så han tok oppvasken, han, og sto og nynnet og skrubbet. Perfekt. Etterpå lurte han på om jeg virkelig var kona hans, og da smilte jeg bare, og sa: "Så klart. Nå, lang over pille-esken, milla skal gøye seg!".
Blåklokke Skrevet 18. september 2008 #15 Skrevet 18. september 2008 Jeg synes det er greit å komme litt tidlig på ettermiddagen og hente ungen, for da er det litt flere å velge i. Og da tar jeg med meg den ungen som IKKE griner og som har minst snørr hengende ut av nesa !
Alice Ayres Skrevet 18. september 2008 #16 Skrevet 18. september 2008 Jeg synes det er greit å komme litt tidlig på ettermiddagen og hente ungen, for da er det litt flere å velge i. Og da tar jeg med meg den ungen som IKKE griner og som har minst snørr hengende ut av nesa ! God idé. Da kan man jo passe på å velge det søteste barnet også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå