-Alvildebrud- Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Var hos jordmor i dag og da målte hun hjertelyden til mellom 155-160. (Den var også oppe i 170 da jordmor dyttet på magen og konsekvensen ble at han romsterte noe forferdelig der inne... Han lille ble sikkert litt stresset av dytt, og flyttet på seg? Og derfor ble hjertelyden høyere?) Jeg synes uansett 160 er litt høyt. Han har ligget mellom 150 og 160 hele veien, men jeg kjenner jeg nå blir litt stresset av å tenke på det. Hva kan det bety at han ligger så høyt? Og, ER det høyt? Stoler ikke helt på mine nerver og følelser for øyeblikket nemlig.... Noen som også har hatt små guttebabyer i magen, med høy (samme) hjertelyd/frekvens? Jordmor sa det ikke var noe unormalt, men kunne heller ikke gi meg svar på hvorfor noen babyer har høy hjertelyd , mens andre har lav. Noen som har noen aning? Takk for svar kloke damer
Gjest ¤bella¤ Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Det er ikke unormalt, som jordmoren din da, Og det finnes nok heller ingen forklaring på det, akkurat slik som oss. Noen har høyere puls, enn andre. og mange sier jo at guttebabyer ligger noe høyere enn jenter
-Alvildebrud- Skrevet 18. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2008 Det er ikke unormalt, som jordmoren din da, Og det finnes nok heller ingen forklaring på det, akkurat slik som oss. Noen har høyere puls, enn andre. og mange sier jo at guttebabyer ligger noe høyere enn jenter Takk for svar det er nok ikke noe gale Trodde forresten det var jenter som skulle ha høyere puls jeg? (Ha ha, jeg ler høyt om vi får en liten jente. Da blir det mye blått på henne )
Gjest imli Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Min gutt hadde hele tiden hjerterytme på 150-160
Mamma1 Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Det er ikke unormalt når babyen "turner" at hjertefrekvensen øker.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Det høres ut som helt fin hjerterytme Men når det gjelder det der med gutt/jente og hjertelyd: Jeg har en av hver, og de er også totalt ulike som personer (en rolig og konsentrert gutt, ei jente full av hopp og sprett), men gjennom begge svangerskapene lå hjertelyden på 140-144 på kontroll etter kontroll (målt av flere forskjellige leger/jordmødre). Så det kan hende at jenter i snitt har litt raskere hjertrytme, men det er umulig å si noe sikkert om kjønn ut fra ett enkelt tilfelle.
Mamma1 Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Det stemmer ikke i det hele tatt, hvordan kan de i Danmark si at jenter har lav hjerterytme, mens i Norge sier vi omvendt når vi skal spå kjønn? Bare tull og tilfeldigheter der det stemmer.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Det stemmer ikke i det hele tatt, hvordan kan de i Danmark si at jenter har lav hjerterytme, mens i Norge sier vi omvendt når vi skal spå kjønn? Bare tull og tilfeldigheter der det stemmer. Man kan ikke bestemme kjønn ut i fra hjertelyden nei.
-Alvildebrud- Skrevet 19. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. september 2008 Hihi Godt er det vel at vi ikke kan spå kjønn etter hjerterytme. Jeg har nå nemlig innstilt meg på at det skal komme en liten fin gutt - selv om hjerterytmen er høy... Takk for svar jenter! Tror nok det ikke er noen fare med min lille skatt...
BitteLille Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 Lillemor lå mer eller minder på 160 og over på hver kontroll hun, så for meg er ikke det uvanlig høy puls. Tror ikke det er noe farlig.
Umuriel Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 Min gutt hadde hele tiden hjerterytme på 150-160 Samme her. Ved høy aktivitet var den oppe i 180 på det meste uten at jordmor ble bekymret.
helenaa Skrevet 19. september 2008 #12 Skrevet 19. september 2008 Babyen i magen min har også hatt 160 i puls ved begge målingene. Det var visstnok helt fint, selv om jeg synes det høres slitsomt ut :gjeiper: Jordmor sa til meg at noen mente det var typisk jenter å ha høy puls. Men det betyr jo ikke at alle som har høy puls er jenter!
-Alvildebrud- Skrevet 20. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 20. september 2008 Deilig å høre at det finns flere av disse høypulserende babyene, hihi Neida, men det er da så mye rart jeg kommer på av tanker igjennom dette svangerskapet. Blir jo litt tullerusk av alle små og store bekymringer. Derfor er det jo veldig fint å ha dere her! TAKK
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå