Gå til innhold

Griner snart av data-problemer.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle liksom legge inn noen programmer fra internet over til den andre maskinen nevnt under,forrige innlegg av meg.

Problemet NÅ er at den dumme cd-rom`en ikke vil åpne program-cd`er.

Den spiller musikk og spill,men altså ikke de programmene jeg har brent på en cd.

Noen som aner hva som er grunnen?

Høres ut som den skikkelig jobber med å åpne cd`en.Og faktisk kom det opp også slik at jeg kunne innstallere Winamp og noen andre programmer.Men den åpnet etter lang tid og helt tilfeldig da jeg holdt på med noe annet.Blir sprø av den maskinen jeg nå.

VIl sikkert spørre masse her inne om hjelp :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det er selve installasjonsfilene til programmene som du har brent på cd'n da?

Og ikke bare tatt kopi av det programmet som allerede er installert?

Se hva som ligger på CD'n ved hjelp av Windows Explorer. Se om den inneholder installasjonsfiler, eksempelvis install.exe eller setup.exe

Skrevet

Nei nei nei....selvfølgelig ikke.

Men uansett jeg fikk det til tilslutt.Den baler litt med å åpne cd rom enda men det går på et vis

Skrevet

Nå tror vel mange at jeg bare er ute etter å trolle.....

Hvis du bare bruker PC'n til "normale" ting, så vil jeg faktisk anbefale deg å få noen som har litt peil til å innstallere Linux for deg. Da slipper du faktisk allt det mystiske greiene som skjer i Windows mange ganger, fordi Linux er byggd opp på en helt annen måte.

Hvem har vel ikke slitt med harddisker som plutselig "forsvinner", internett som kutter ut fordi du har plugga noe i USB-porten, CD-brennere som plutselig ikke vil brenne på mer enn halv hastighet osv osv...

Etter å ha hatt Linux på PC'n ganske lenge nå, og når jeg roter meg borti Windowsmaskiner nå, så får jeg følelsen av at Windows er litt "Made In Taiwan", hvis du skjønner...

Gjest Admin'C
Skrevet
Nå tror vel mange at jeg bare er ute etter å trolle.....

Hvis du bare bruker PC'n til "normale" ting, så vil jeg faktisk anbefale deg å få noen som har litt peil til å innstallere Linux for deg. Da slipper du faktisk allt det mystiske greiene som skjer i Windows mange ganger, fordi Linux er byggd opp på en helt annen måte.

Hvem har vel ikke slitt med harddisker som plutselig "forsvinner", internett som kutter ut fordi du har plugga noe i USB-porten, CD-brennere som plutselig ikke vil brenne på mer enn halv hastighet osv osv...

Etter å ha hatt Linux på PC'n ganske lenge nå, og når jeg roter meg borti Windowsmaskiner nå, så får jeg følelsen av at Windows er litt "Made In Taiwan", hvis du skjønner...

de problemene har jeg aldri hatt, problemet er rett og slett støy her. Etter det jeg har sett tror jeg linux kan være litt vanskelig når det gjelder spill og word og slikt. Wine eer vel noe som kan brukes men jeg har bare prøvd knoppix og det var jo greit nok.... tror det må prøves før du beveger deg inn på mandrake eller redhat.

men tviler på at du snakket til meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...