Gjest postsekk Skrevet 18. september 2008 #21 Skrevet 18. september 2008 En i familien min jobber i politiet og har hemmelig nummer pga det. Har aldri hatt problemer med å svare hemmelig nummer når det ikke var denne personen heller; skulle det være noen jeg ikke vil snakke med er det bare én knapp jeg trenger å trykke på, så vips, er de borte. Rart ikke dere andre også har det. Ps. Brønnøysundregisteret..?
Knøttet Skrevet 18. september 2008 #22 Skrevet 18. september 2008 (endret) Nei, tar som oftest alltid telefon når jeg hører (jeg er forøvrig veldig flink å glemme å slå på lyden). Hvis det er en telefonselger, sier jeg et rask og bestemt nei. Funker det! Fungerer det å si nei? Det gjør det ikke her... For øvrig tar jeg så og si alltid telefonen om jeg har mulighet, selv om det er skjult nummer- er så nysgjerrig edit: omvendt orddelingsfeil! Endret 18. september 2008 av Knøttet
Pingting Skrevet 19. september 2008 #23 Skrevet 19. september 2008 Fungerer det å si nei? Det gjør det ikke her... For øvrig tar jeg så og si alltid telefonen om jeg har mulighet, selv om det er skjult nummer- er så nysgjerrig edit: omvendt orddelingsfeil! Har du reservert deg mot telefonsalg da? Da funker det litt, men det er ikke alle selskapene som er flinke til å fornye listene sine. Jeg begynte å true med anmeldelse, pluss at jeg ba om å bli satt over til selgerens overordnede. Nå er det ingen som har ringt meg på mange måneder...
Bellatrix Skrevet 19. september 2008 #24 Skrevet 19. september 2008 Har du reservert deg mot telefonsalg da? Da funker det litt, men det er ikke alle selskapene som er flinke til å fornye listene sine. Jeg begynte å true med anmeldelse, pluss at jeg ba om å bli satt over til selgerens overordnede. Nå er det ingen som har ringt meg på mange måneder... Jeg ble også oppringt etter at jeg reserverte meg. Bonytt presterte å ringe meg 4 ganger på under 5 måneder. Hver gang sa jeg at jeg var reservert mot telefonsalg. Til slutt spurte jeg bare: "Dere har ringt meg fire ganger i løpet av de siste fire månedene. Hver gang sier jeg at jeg har reservert meg mot telefonsalg. hva skal til for at dere slutter å ringe meg?" Etter det har jeg ikke hørt noe fra de. De var vel redd for en anmeldelse.
Transe Skrevet 19. september 2008 #25 Skrevet 19. september 2008 Jeg tar aldri tlf når det er skjult nr,nettopp pga av de erfaringene du har gjort deg. Jeg vil vite hvem det er som ringer meg. Sært
AnetteR Skrevet 19. september 2008 #26 Skrevet 19. september 2008 Ringer det fra sjult nummer tar jeg ikke telefonen. De får lese inn en melding på mobilsvar om det er en seriøs henvendelse og legge igjen et nummer, så ringer jeg eventuelt opp igjen. Imdlertid er det enkelte som med god grunn har sjult nummer. Alt fra privatpersoner som har opplevd trakassering, til behandlingsinstitusjoner osv.
Pingting Skrevet 19. september 2008 #27 Skrevet 19. september 2008 Jeg ble også oppringt etter at jeg reserverte meg. Bonytt presterte å ringe meg 4 ganger på under 5 måneder. Hver gang sa jeg at jeg var reservert mot telefonsalg. Til slutt spurte jeg bare: "Dere har ringt meg fire ganger i løpet av de siste fire månedene. Hver gang sier jeg at jeg har reservert meg mot telefonsalg. hva skal til for at dere slutter å ringe meg?" Etter det har jeg ikke hørt noe fra de. De var vel redd for en anmeldelse. Jupp. Det er synd at man må gjøre sånn, det burde jo holdt å registrere seg... Husker Woman ringte meg tre ganger på en uke. Da klikka jeg i vinkel til slutt.
angeleyes Skrevet 19. september 2008 #28 Skrevet 19. september 2008 Av ren nysgjerrighet tar jeg alltid telefonen når det ringer, uansett om det er skjult nr. Skulle det være en selger som ikke tar nei for et svar, legger jeg bare på.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #29 Skrevet 19. september 2008 Jeg har hatt skjult nummer i mange år, helt siden de første telefonene kom som viste hvem som ringte. Den gangen var jo det noe nytt og sjeldent, og det virket rett og slett litt snokete at noen kunne se hvem som ringte. Nå i ettertid virker det jo nesten litt suspekt å ha skjult nummer, har jeg forstått.
FoxyFish Skrevet 19. september 2008 #30 Skrevet 19. september 2008 Problemet er at da fortsetter de bare å ringe helt til du tar den, hvis det er telefonselgere da. Det er ofte datamaskiner som slår nummeret ditt, og de vil fortsette å ringe helt til du har tatt telefonen og sagt at du ikke er interessert i å kjøpe noe. Det mest irriterende er når du da tar den og det ikke er noen som svarer fordi telefonselgern er opptatt i en annen samtale. Ja, fytti rakkern, jeg ble forbanna på en telefonselger for et par uker siden! Mobilen ringte og ringte og ringte, og det var skjult nummer på displayet. Jeg fikk etterhvert nok, og begynte å legge på. To sekunder etter at jeg hadde lagt på begynte det å ringe igjen. Og igjen. Og igjen. Jeg tar den etterhvert og sier? "Ja?!?", hvorpå jeg får servert: "jeg ringer fra SSB, og det funker ikke å legge på!" Da ble jeg litt skremt...
Zzyzx Skrevet 19. september 2008 #31 Skrevet 19. september 2008 Jeg tar alltid telefonen når det er skjult nummer. Telefonselgere som henvender seg til privatmarkedet har ikke lenger lov (tror jeg) til å bruke skjult nummer, så akkurat den biten bekymrer meg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #32 Skrevet 19. september 2008 Ja, fytti rakkern, jeg ble forbanna på en telefonselger for et par uker siden! Mobilen ringte og ringte og ringte, og det var skjult nummer på displayet. Jeg fikk etterhvert nok, og begynte å legge på. To sekunder etter at jeg hadde lagt på begynte det å ringe igjen. Og igjen. Og igjen. Jeg tar den etterhvert og sier? "Ja?!?", hvorpå jeg får servert: "jeg ringer fra SSB, og det funker ikke å legge på!" Da ble jeg litt skremt... hahaha! Stakkars deg. Trusler på den måten er ikke pent. SKal ikke forsvare slikt men etter egen erfaring har slike callingsentre noen knapper de kan trykke på for at du skal bli tatt ut av systemet, men det krever jo som regel at du sier nei og ikke ønsker å bli kontaktet igjen. Har selv registrert meg i brønnøysundsregisteret og får knapt noen tlf salg i det hele tatt. Og det er deilig å slippe disse aggressive selgerene.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #33 Skrevet 19. september 2008 Ja, fytti rakkern, jeg ble forbanna på en telefonselger for et par uker siden! Mobilen ringte og ringte og ringte, og det var skjult nummer på displayet. Jeg fikk etterhvert nok, og begynte å legge på. To sekunder etter at jeg hadde lagt på begynte det å ringe igjen. Og igjen. Og igjen. Jeg tar den etterhvert og sier? "Ja?!?", hvorpå jeg får servert: "jeg ringer fra SSB, og det funker ikke å legge på!" Da ble jeg litt skremt... Jeg ville klaget til sjefen deres. De har jo lov å ringe opp igjen, men det hørtes litt over kanten ut å si at det ikke funker å legge på.
Gjest *Ulla* Skrevet 19. september 2008 #34 Skrevet 19. september 2008 (endret) Er det noen her som har skjult nummer, og i såfall hvorfor har dere det? Er det fordi dere har lånt mye penger av folk dere kjenner, eller er det en annen forklaring? Jeg har skjult nummer. Fordi jeg for noen år tilbake hadde en gæern ekskjæreste. Det er en trygghet for meg selv, og jeg opplever at de aller fleste tar telefonen når jeg ringer. Jeg slipper forresten også telefonselgere, siden jeg ikke er registrert noe sted. Endret 19. september 2008 av *Ulla*
Hanna panna Skrevet 19. september 2008 #35 Skrevet 19. september 2008 Ja, fytti rakkern, jeg ble forbanna på en telefonselger for et par uker siden! Mobilen ringte og ringte og ringte, og det var skjult nummer på displayet. Jeg fikk etterhvert nok, og begynte å legge på. To sekunder etter at jeg hadde lagt på begynte det å ringe igjen. Og igjen. Og igjen. Jeg tar den etterhvert og sier? "Ja?!?", hvorpå jeg får servert: "jeg ringer fra SSB, og det funker ikke å legge på!" Da ble jeg litt skremt... Haha
BrunetteBarbie Skrevet 19. september 2008 #36 Skrevet 19. september 2008 Jeg kan heller ikke fordra skjult nummer. Jeg blir nervøs av dem... vet ikke helt hvorfor, ellers også veldig irritert, for det kan og være en selger. Som oftest når jeg har tatt opp i det siste fra skult nr, men da har det "heldigvis" bare vært selgere, og ikke gamle uønskede venner. Og et inkassobyrå, feige som dem er ja, hehe...
BrunetteBarbie Skrevet 19. september 2008 #37 Skrevet 19. september 2008 Ja, fytti rakkern, jeg ble forbanna på en telefonselger for et par uker siden! Mobilen ringte og ringte og ringte, og det var skjult nummer på displayet. Jeg fikk etterhvert nok, og begynte å legge på. To sekunder etter at jeg hadde lagt på begynte det å ringe igjen. Og igjen. Og igjen. Jeg tar den etterhvert og sier? "Ja?!?", hvorpå jeg får servert: "jeg ringer fra SSB, og det funker ikke å legge på!" Da ble jeg litt skremt... Hahaha
¤Kanutten¤ Skrevet 19. september 2008 #38 Skrevet 19. september 2008 Jeg blir skeptisk, men har registrert at legen min ringer fra skjult nummer, og det er som regel telefoner som interesserer meg
Knøttet Skrevet 19. september 2008 #39 Skrevet 19. september 2008 Har du reservert deg mot telefonsalg da? Da funker det litt, men det er ikke alle selskapene som er flinke til å fornye listene sine. Jeg begynte å true med anmeldelse, pluss at jeg ba om å bli satt over til selgerens overordnede. Nå er det ingen som har ringt meg på mange måneder... har det ja, og det er lenge siden også. Heldigvis er det ikke ofte jeg blir oppringt av selgere da Har de forresten lov til å ringe selv om jeg er reservert hvis jeg har meldt meg inn et sted, f.eks Libero-klubben og lignende? :klø:
Gjest Emera Skrevet 19. september 2008 #40 Skrevet 19. september 2008 har det ja, og det er lenge siden også. Heldigvis er det ikke ofte jeg blir oppringt av selgere da Har de forresten lov til å ringe selv om jeg er reservert hvis jeg har meldt meg inn et sted, f.eks Libero-klubben og lignende? :klø: Ja, det har de.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå