Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei det er en ting som jeg har registrert i det siste fra nokiatelefonen min, og jo det er at skjult nummer er det samme som problemerer, enten er det telemarketing som det kaller seg eller så er det kompiser som er blakke og derfor man egentlig holder seg unna dem.

Jeg synes egentlig det er frekt å ringe folk fra skjult nummer, det er nesten som å stå i mørket og snakke med noen i i lyset.

Er det noen her som har skjult nummer, og i såfall hvorfor har dere det? Er det fordi dere har lånt mye penger av folk dere kjenner, eller er det en annen forklaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei det er en ting som jeg har registrert i det siste fra nokiatelefonen min, og jo det er at skjult nummer er det samme som problemerer, enten er det telemarketing som det kaller seg eller så er det kompiser som er blakke og derfor man egentlig holder seg unna dem.

Jeg synes egentlig det er frekt å ringe folk fra skjult nummer, det er nesten som å stå i mørket og snakke med noen i i lyset.

Er det noen her som har skjult nummer, og i såfall hvorfor har dere det? Er det fordi dere har lånt mye penger av folk dere kjenner, eller er det en annen forklaring?

Kjenner ingen som har skjult nummer som privattelefon, vet at du blir "skjult" om du ringer fra f.eks skype, men oftest er det vel telemarketing og sånt som bruker det?

Forresten synes jeg det er rart at man ikke kan reservere seg mot samtaler fra skjult nummer, alle teleoperatører burde ha en slik funksjon tilgjengelig.

Skrevet

Jeg tar aldri tlf når det er skjult nr,nettopp pga av de erfaringene du har gjort deg.

Jeg vil vite hvem det er som ringer meg.

Skrevet

Når det ringes opp fra skype så burde det komme beskjed om at det ringer fra skype.

Noen ganger når det ringer fra utlandet burde man ihvertfall få beskjed om skjult nummer.

Det virker som om det å ha skjult nummer er det samme som å bedrive uærlige hensikter?

Gjest virvelvind
Skrevet

Jeg blir iallefall skeptisk når det er sjult nr, så jeg tar den ikke.

Skrevet

Jeg tar heller ikke telefonen ved bruk av skjult nummer.

Skrevet

Må tenke på hvordan det var før i tiden....da ringte alle fra skjult nummer. Helt utrolig at man overlevde....

Skrevet
Jeg tar heller ikke telefonen ved bruk av skjult nummer.

Problemet er at da fortsetter de bare å ringe helt til du tar den, hvis det er telefonselgere da.

Det er ofte datamaskiner som slår nummeret ditt, og de vil fortsette å ringe helt til du har tatt telefonen og sagt at du ikke er interessert i å kjøpe noe. Det mest irriterende er når du da tar den og det ikke er noen som svarer fordi telefonselgern er opptatt i en annen samtale.

Skrevet

Jeg tar ikke telefonen om det er skjult nr, ELLER om det er et nr. jeg ikke kjenner:p Blir skikkelig terrorisert av telefonselgere! Selv om jeg har reservert meg mot dem.. argh

Skrevet

men nå har vel mange tlfselger ikke skjult nr.

Hadde skjult nr før fordi jeg ikke ville at exen skulle ha mitt nr.

Men nå har jeg jeg ikke det,tar bare på vis skjulnr,om jeg skal ringe noen som ikke har noen grunn til å ha nr mitt...slik som ex og hans fam....

Skrevet

Når noen ringer meg med sjult nr. tar jeg telefonen og later som jeg er telefonsvareren min.

Blir jo nysgjerrig på hvem som ringer meg med sjult nr også :fnise:

Skrevet

Jeg kjenner en som satt i hyggelig lag hos noen venner en lørdagskveld da telefonen ringte. Hun pleide ikke å ta telefonen når det var skjult nummer, men akkurat denne samtalen svarte hun på. Det var politiet som ringte for å si at det nybygde huset deres sto i full fyr og at brannvesenet var der nå.

Huset deres og nabohuset brant ned til grunnen og damen tar alltid telefonen uansett skjult nummer eller ikke nå... Så selv om det ikke var noen hyggelig samtale så var det bedre enn å tumle brisen ut av en taxi noen timer senere, og så bli stående å glo på en rykende haug der huset pleide å stå.

Skrevet

Jeg tar aldri telefonen når det er skjult nummer. Som regel er det en selger. MEN det finnes noe som er enda mer irriterende: jeg har opplevd at telefonen ringer, men slutter før jeg rekker å ta den. Nummeret vises, og når jeg så ringer tilbake viser det seg at det er en selger det også. DA blir jeg forbannet. Skal jeg til og med betale for at noen skal få presentere varer jeg ikke vil ha? :kjefte:

Skrevet

Når noen ringer med skjult nummer, føler jeg at det er et telefonselskap eller telefonselger. For ingen jeg kjenner ringer med skjult nummer til meg såpass mye at jeg føler at jeg trenger å unngå det pga det.

Men hadde de gjort det på slike grunnlag, hadde jeg nok latt være å ta tlf.

Men synes det er plagsomt at man alltid skal være tilgjengelig pga mobiltelefonen. Også blir man stresset når den ringer!

I det siste har jeg tatt meg god tid når jeg skal finne tlf i veska, og ta den når jeg vil;)

Skrevet
Jeg tar aldri telefonen når det er skjult nummer. Som regel er det en selger. MEN det finnes noe som er enda mer irriterende: jeg har opplevd at telefonen ringer, men slutter før jeg rekker å ta den. Nummeret vises, og når jeg så ringer tilbake viser det seg at det er en selger det også. DA blir jeg forbannet. Skal jeg til og med betale for at noen skal få presentere varer jeg ikke vil ha? :kjefte:

Men herregud da menneske, INGEN ber deg da ringe tilbake?

At du er så nysgjerrig at du ikke klarer å la være å ringe tilbake, er da ikke selgerens feil. :roll:

Skrevet

... 9 av 10 ganger jeg blir oppringt av telefonselgere er det IKKE skjult...

Synes det er dumt å ikke ta telefonen ved skjult nummer, jeg (selv om jeg blir litt skeptisk jeg og, det må nevnes). Som nevnt ovenfor her er det ofte politi/brannvesen bruker skjult nummer. Det samme gjelder saksbehandlere ved offentlige kontorer og lignende.

Jeg kjenner noen som ut av nostalgi skaffet seg en sånn gammel dreieskive-telefon. Da blir det faktisk skjult nummer! :ler:

Ikke vits i å klage på telefonsalg om man ikke har reservert seg, forresten! Blir man oppringt etter det (tre mnd etter man har reservert seg), kan man bare true med politianmeldelse. Meget effektivt! ;)

Skrevet
Men herregud da menneske, INGEN ber deg da ringe tilbake?

At du er så nysgjerrig at du ikke klarer å la være å ringe tilbake, er da ikke selgerens feil. :roll:

Det har du rett i. Men hvorfor den tonen? Har jeg fornærmet deg? :klem:

Skrevet

Jeg tar alltid telefonen når det ringer fra skjult nummer.

Da vet jeg med 99% sikkerhet at det er min gamle svigermor som ringer.

Hverken hun eller jeg vet hvorfor nummeret hennes ikke vises, og vi har ikke brydd oss med å spørre om det.

Skrevet
Som nevnt ovenfor her er det ofte politi/brannvesen bruker skjult nummer. Det samme gjelder saksbehandlere ved offentlige kontorer og lignende.

Enda en god grunn til ikke å svare på skjult nummer. :)

Skrevet (endret)

Nei, tar som oftest alltid telefon når jeg hører (jeg er forøvrig veldig flink å glemme å slå på lyden).

Hvis det er en telefonselger, sier jeg et rask og bestemt nei. Funker det! :Nikke:

Endret av mrs_bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...