Gjest Lillemy<3 Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Er det noen som har prøvd å vaske kjole m pålimte perler i maskin på håndvask (kaldvask)??
Branna Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Jeg tror nok ikke jeg ville tatt sjansen på det og heller sendt den til tørrens... Det skal ikke så mye til før pålimt dekor løsner, og kjolen kan i tillegg bli svært krøllete.
Gjest Elfrida Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Hvis den kan håndvaskes hadde jeg tatt den i maskinen. I hvert fall min maskin virker til å være veldig skånsom på håndvaskinnstillingen, mer skånsom en meg når jeg håndvasker selv tror jeg. Og skru av sentrifugering. Også ville jeg vrengt kjolen slik at perlen vender innover.
Gjest Lillemy<3 Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Jeg tror nok ikke jeg ville tatt sjansen på det og heller sendt den til tørrens... Det skal ikke så mye til før pålimt dekor løsner, og kjolen kan i tillegg bli svært krøllete. Har kjøpt brukt kjole nemlig, og jeg har ikke badekar...har lyst til å vaske den selv..
Gjest Lillemy<3 Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Hvis den kan håndvaskes hadde jeg tatt den i maskinen. I hvert fall min maskin virker til å være veldig skånsom på håndvaskinnstillingen, mer skånsom en meg når jeg håndvasker selv tror jeg. Og skru av sentrifugering. Også ville jeg vrengt kjolen slik at perlen vender innover. Det er en veldig enkel kjole, men med pålimte små perler nedover kjolen. Burde jeg bruke flytende Omo eller?? Hva tror du?
Jade Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Jeg er ikke noen ekspert. Men jeg innbiller jeg at Milo er mildere enn Omo ("alt som tåler vann, tåler Milo"). Hvis jeg skulle tatt sjansen, hadde jeg ihvertfall valgt Milo. Men som sagt, jeg er ingen ekspert! :O
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå