Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:engel: SUKKERSTOPP :engel:

Deltakere:

Flickan Start 10.sept - stopp 08. okt

Klematis Start 08.sept - stopp 06. okt

Tassie Start 08.sept - stopp 06. okt (1 sjokolade i uken)

Whoopsie Daisy Start 10.sept - stopp 08. okt

Ilja**Start 08.sept . stopp 06.okt (Ikke sukkerfrie alternativer)

Golden Girl Start 10.sept - stopp 10. okt (+ 2 dager)

Revenka Start 11.sept - stopp 09. okt

REGLER:

1. Det skal ikke spises sukker på 4 uker (28 dager). Dette omfatter spesielt snop, sjokolade, brus, is og kaker. Fett snacks omfattes også av forbudet.

2. Sukkerfrie alternativer aksepteres.

3. Brudd på sukkerstoppet straffes med 2 dager ekstra sukkerstopp, som legges til på slutten av perioden.

Flere som er med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Rapport uke 1: (Jeg har i tillegg alkoholstopp)

Ikke spist noe snop eller drukket noe alkohol. Faktisk vært overraskende flink. Hadde litt lyst på godter i begynnelsen, men nå har det suget gitt seg.

Utfordringer:

*Jentekveld med ost, vin og kaker.

Løsning: Vertinnen hadde kuttet opp frukt i tillegg til kakene. Spiste noe ost, men veldig lite. Drakk Imsdal epledrikk med kullsyre istedenfor vin.

*Kino med mannen

Løsning: Hadde med eple i biter og fruktvann.

*Mye småsulten/fysen

Løsning:

Kjøpt inn mye frukt som er lett tilgjengelig. Strikke! Lagt ned forbud mot å oppbevare usunne ting i huset sånn at jeg kan finne det.

Tanker for uke 2:Har egentlig ikke store utfordringer denne uken. Ingen planlagte sosiale aktiviteter som innebærer usunne ting. Regner med at denne uken går lett. Skal prøve å finne noe som vi kan kose oss med i helgen. Kansje fruktsalat.

Endret av flickan
Gjest Golden Girl
Skrevet

Alt bra enda!! Dere andre må heng i å synde, så jeg ikke ligger alene på straffetoppen... :lol:

Vært flink hele uka, ingen andre fristelser heller enn helg - og at i helga har hodet mitt lyst på snop... :ninja: Får finne noen sunne alternativer! :)

Skrevet

Da får jeg rapportere litt for de første 10 dagene jeg også.

Alt har egentlig gått veldig greit, det har ikke vært noen store fristelser. Sjefen spanderte is på jobb en dag, men det var egentlig ikke noe problem å si nei. Kake på jobb en annen dag, heller ikke noe problem.

Eneste er at jeg har spist bittelitt wasabierter, men det er jo egentlig ikke godter? :klø: Tørka erter med pittelitt deigaktig på som smaker kruttsterk wasabi (japansk pepperrotkrem som f.eks. brukes til sushi). Eller, med litt rask googling finner jeg ut at de inneholder like mye kalorier som "lett"-potetgull. :tristbla:

Så flickan, du må nok hive på to ekstra dager på meg...

Skrevet

Oi, dette hadde jeg aldri klart :O

Litt nysgjerrig, skal dere gjøre dette kun i 28 dager og så gå tilbake til normalen? Er dere ikke redd for å gå på en smell da?

Jeg har lignende forbud i ukedagene, og i tillegg helforbud (skal ikke så mye forbud til der da) mot syntetisk godteri/halvfabrikata som kjekse i butikk, så det vil si at eneste muligheten jeg har til å få i meg store mengder sukker er om jeg baker noe i helga, lager is selv eller lignende. Orker ikke bake hver helg (men nesten :ler:) og merker at dette er en veldig fin ordning for meg, har holdt på sånn i mange måneder nå, og med unntak av å ha forspist meg på taxfree godteri i en uke i sommer går det fint :)

Så det er jo kanskje noe å vurdere når dere er ferdige med bråstoppen, ville bare dele, siden jeg ser flere trimklubbere :)

Skrevet
Oi, dette hadde jeg aldri klart :O

Litt nysgjerrig, skal dere gjøre dette kun i 28 dager og så gå tilbake til normalen? Er dere ikke redd for å gå på en smell da?

Jeg har lignende forbud i ukedagene, og i tillegg helforbud (skal ikke så mye forbud til der da) mot syntetisk godteri/halvfabrikata som kjekse i butikk, så det vil si at eneste muligheten jeg har til å få i meg store mengder sukker er om jeg baker noe i helga, lager is selv eller lignende. Orker ikke bake hver helg (men nesten :ler:) og merker at dette er en veldig fin ordning for meg, har holdt på sånn i mange måneder nå, og med unntak av å ha forspist meg på taxfree godteri i en uke i sommer går det fint :)

Så det er jo kanskje noe å vurdere når dere er ferdige med bråstoppen, ville bare dele, siden jeg ser flere trimklubbere :)

Vel målet mitt er vel at normalen skal bli litt mindre enn den var før. Jeg trenger hvertfall totalt avhold for å venne meg av med søstsuget, merker at sukker er ekstremt avhengighetssskapende. Og så tenker jeg at 4 uker skal jeg klare. Og kombinert med trimklubben, må det jo bare bli en kickstart på en sunnere kropp. Vi hadde en sukkerstopp i sommer også, og det ga resultater, og noen har planlagt en ny i november.

Men i fremtiden håper jeg å klare å holde meg til 1 dag i uken. Kansje det må bli fortsettelsen til denne tråden, jenter?

Skrevet

Ah, høres bra ut det da :Nikke: flinke dere er, kunne trengt dere før i år, var vanskelig med motivasjon i begynnelsa da jeg satarta for meg selv :sjenert:

Skrevet

Må innom og rapportere jeg også! Det har gått veldig greit så langt egentlig, jeg unnet meg et par glass rødvin sist helg, og da sjefen kom med kake på jobb klarte jeg å si :nei: Ingen vanskelig utfordringer bortsett fra det, hadde venninnebesøk her om dagen, men da fikk de beskjed på forhånd at det er sukkerstopp her i huset, så de fikk servert frukt, noe de var strålende fornøyde med :)

Gjest Golden Girl
Skrevet

Alt vel her også!! :)

Wasabi erter var rare greier.... :ler:

Skrevet
Wasabi erter var rare greier.... :ler:

Wasabierter er knallgodt! Skal bli mitt faste godteri når jeg bare er ferdig med denne sukkerstoppen :jepp: Er masse fiber og jern i, så må jo være litt sunnere enn potetgull selv om det har nesten like mye kalorier.

Må bare innom og skryte litt av meg selg :rodme: På fredag beordret sjefen en i avdelingen ut for å kjøpe snop, vi måtte ha noe å kose oss med. Og da ba jeg ham kjøpe med gulrøtter til meg! :sjokkert: Han ble visst litt inspirert for kom tilbake med både gulrøtter, druer og nøtter (i tillegg til 3/4 kg smågodt). Og gulrøttene var de som forsvant først! Mange som ville ha av dem. Og jeg holdt meg til gulrøtter, litt druer og et par pistasjnøtter.

Gjest Golden Girl
Skrevet

Så flink du var Klematis!!!

Jeg kommer dessverre ikke i samme ærend, I've been bad... :( Sign meg opp for 5 ekstra dager!! Har sprukket ot ganger, og den ene ganger var major, så den gir 3 straffedager... :sjenert:

Skrevet

Hm, ikke like oppløftende rapport nå... :sjenert:

Var i bursdag hos svigermor i går og svigerinnen min hadde bakt eplekake. Samboer ble rett og slitt litt sint på meg når jeg antydet at jeg egentlig ikke skulle spise kake, så jeg tok et lite stykke. Men det var himmelsk godt!

Og i dag her jeg spist en vaffelplate, men det var kun fordi jeg ikke rakk å spise frokost. Så det synes jeg nesten ikke teller... ;)

Uansett, jeg ilegger meg selv 2 dager ekstra... Og så kan jeg like godt ta enda en dag ekstra for jeg skal i enda en bursdag hvor jeg ikke tør si nei til kake til uka... Kan ikke ta mer enn en ekstradag for den, for når tiden min løper ut da står bursdagene i kø :P

Men utenom disse syndene synes jeg at jeg har vært særdeles flink, så har egentlig ikke så veldig dårlig samvittighet. :)

Skrevet (endret)

Jeg må bekjenne jeg også.. Var på hyttetur med et par venninner i helga, og da mesket vi oss med både sjokolade og potetgull :sjenert: Så det blir 2 straffedager på meg (men det var veeeeldig godt da :sjarmor: )

Endret av Ilja**
Skrevet

:ler: Her har jeg gruet meg til å bekjenne mine synder, men ser at jeg er i godt selskap, så da får det bare stå til: 2 straffedager på meg også.. Fullt kakebordi bursdag i helgen ble for fristende. Og dessuten var jeg sulten, for jeg trodde det ble matservering og hadde ikke spist før jeg dro dit.

je je, unnskyldnigner er fint... :fnise:

Retter på listen i ettermiddag. Kan jo hende det kommer flere syndere.. :ler:

Gjest Golden Girl
Skrevet (endret)

Godt det ikke bare var meg... :ler:

Endret av Golden Girl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...