Gjest Gjest_anemone_* Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Hei Kan dere hjelpe meg litt. Er så fortvilet. Mulig jeg bar er dum av meg. Vi har flyttet sammen for 6 mnd siden og ventr vårt første barn i neste mnd. Har vært sammen i snart 3 år Vi har alltid feiret jul vær for oss, siden begge mammaene vår er enslige. Denne julen vil vi feire sammen med babyen. Men hvor? Han vil vi skal være hos hans mamma siden dette er hennes første jul uten sine foreldre. De døde i sommer. Og jeg skjønner godt argumentet hans. Men jeg har lyst til å være hos min mor. Har ikke hatt noe lett svangeskap og jeg sliter med litt nedstemthet. Ikke noen depresjon men bare litt tristhet. Føler at jeg vil slappe litt mer av sammen med min fam på julen en med hans. Og skjønner at han slapper mer av med sin. Hvordan løse dette. Det er ikke aktuelt å feire vær for oss.
Gjest septica Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Har dere planer for 1 og 2 juledag da?Kanskje dere kan komme til enighet der...
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Kommer en av mødrene deres til å være alene på julaften hvis ikke dere drar? Eller har dere søsken som også skal være med en av dem? Dere kan jo være feks julaften hos hans mor og 2.juledag e.l dra til din mor og være der til over nyttår? Eller vice versa.... Hvis en av dem kommer til å være helt alene ville jeg dratt til den det gjaldt... I min familie har vi det alltid slik at vi drar annenhver jul til hans foreldre og annenhver til mine... hvor det skal begynne må dere bare få bestemt dere for!
Gjest Gjest_anemone_* Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Har dere planer for 1 og 2 juledag da?Kanskje dere kan komme til enighet der... Det vet vi ikke. Det er lissom julemiddagen som er den store i begge våre familier. Siden babyen kommer til å være så liten så kommer vi til å måtte være den del hjemme i romjulen. Derfor er julekvelden det stor høydepunktet. Han liker min familie kjempegodt og jeg liker hans, og vi kunne begge tenkt oss å være hos vår familie. Har tenkt på å si at vi kan være hos hans, men er så redd for at jeg ska ombestemme meg dage føre. Alt blir jo så anderledes med en liten unge.
Suzy Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Kan dere ikke invitere begge mammaer hjem til dere da?
Antagonist Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 (endret) Oops, postet det samme som Suzy, samtidig som henne.... Endret 18. september 2008 av Antagonist
Gjest Gjest_anemone_* Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Kommer en av mødrene deres til å være alene på julaften hvis ikke dere drar? Eller har dere søsken som også skal være med en av dem? Dere kan jo være feks julaften hos hans mor og 2.juledag e.l dra til din mor og være der til over nyttår? Eller vice versa.... Hvis en av dem kommer til å være helt alene ville jeg dratt til den det gjaldt... I min familie har vi det alltid slik at vi drar annenhver jul til hans foreldre og annenhver til mine... hvor det skal begynne må dere bare få bestemt dere for! Vi kommer vel til å ferier jule ette hvert hjemme i vårt hus som en egen liten familie. Så for de som vil komme til oss. Ingen av våre mammaer er alene på julaften. Vi har begge søsken og anenn familie i nærheten.
Gjest Bond Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Kan ikke dere invitere begge mammaene til dere i stedet? Eller er dette helt umulig? Vi bytter hvert år mellom foreldre. I år blir det hans foreldre for eksempel. Synes det er rettferdig sånn
Gjest septica Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 Kanskje alle kan samles da siden begges mødre er enslige?
Gjest Gjest_anemone_* Skrevet 18. september 2008 #10 Skrevet 18. september 2008 Kan dere ikke invitere begge mammaer hjem til dere da? Vi har bare liten leilighet nå.Flytter i hus på nyåret. + mammaen vår har alltid søskna våre oss i julen. Så det blir alt for liten plass hos oss. Uansett tror jeg ikke at jeg orker å ordne til familie jul rett etter fødselen. Derfor kunne jeg tenkt meg å feir med min fam. Der føler jeg at jeg får litt mer hjelp til å slappe av og blir ikke så stressete.
Gjest Gjest_anemone_* Skrevet 18. september 2008 #11 Skrevet 18. september 2008 Synes ikke jeg har mer rett til å kreve å feire hos min fam en han har rett til å kreve det. Men vi er begge litt stae på denne tingen, selvfølgelig. Blir mye mer stress for han å være hos min famil + og da med helt ny baby. Samme som det blir for meg hos hans famil.
Suzy Skrevet 18. september 2008 #12 Skrevet 18. september 2008 I så fall tror jeg ikek det er noe annet å gjøre enn å trekke lodd og invitere til stor familiejul med begge familier neste år. Jeg vil tro at det blir godt og avslappet med hans familie også, og før eller senere må du jo belage deg på å tilbringe jul med dem ogå, ikke sant? Lykke til med valget.
Gjest Piper Skrevet 18. september 2008 #13 Skrevet 18. september 2008 Jeg hadde laget i stand jul hjemme, og invitert begge sidene hjem til oss i stedet. Da slipper dere å tenke på hvor dere skal være, og ingen behøver å bli snurt.
Gjest Gjest_anemone_* Skrevet 18. september 2008 #14 Skrevet 18. september 2008 I så fall tror jeg ikek det er noe annet å gjøre enn å trekke lodd og invitere til stor familiejul med begge familier neste år. Jeg vil tro at det blir godt og avslappet med hans familie også, og før eller senere må du jo belage deg på å tilbringe jul med dem ogå, ikke sant? Lykke til med valget. Lodd ja vi har gjordt det. Han tapte første gangen og ble kjempe sur. Så vi gjorde det en gang til da tapte jeg, og jeg syntes det var uretferdig. KJEMPEBARNSLIGE JA. Men det slitr på meg. Stor og tung og full av hormoner. Er så redd for at vi skal begynne å krangle ordentlig om dette og at jeg skal dette sammen. Er litt tassen av meg for tiden. Hvis han krever at vi skal være hos hans famil så gir jeg meg. Jeg vil ikke feire jul uten han. Sukk
Gjest Skrevet 18. september 2008 #15 Skrevet 18. september 2008 Hva om dere drar hver for dere i år også siden dere ikke har plass til familiene hos dere i år. Evt dra til den som ikke får besøk av andre.
Gjest Gjest_anemone_* Skrevet 18. september 2008 #16 Skrevet 18. september 2008 Hva om dere drar hver for dere i år også siden dere ikke har plass til familiene hos dere i år. Evt dra til den som ikke får besøk av andre. Nei hver for oss er ikke aktuelt. Babyen er litt over en mnd gammel, så det kommer ikke på tale Begge våre mødre får besøk av andre også.
Suzy Skrevet 18. september 2008 #17 Skrevet 18. september 2008 Men du? Hva med å feire jul sammen bare dere tre da? Hjemme hos dere altså. Da får dere fred og ro og dere kan ha tid til hverandre i massevis - ingen av dere ofrer mer enn den andre og familiene deres vil helt sikkert forstå
Gjest Gjest_anemone_* Skrevet 18. september 2008 #18 Skrevet 18. september 2008 Men du? Hva med å feire jul sammen bare dere tre da? Hjemme hos dere altså. Da får dere fred og ro og dere kan ha tid til hverandre i massevis - ingen av dere ofrer mer enn den andre og familiene deres vil helt sikkert forstå Jo vi har tenkt litt på det, men kommet frem til at vi ønsker å vere hos fam denne julen.Blir så mye hjemmesitting sånn ellers i julen så hadde vært kos å komme bort for julefeiring.
Suzy Skrevet 18. september 2008 #19 Skrevet 18. september 2008 Jo vi har tenkt litt på det, men kommet frem til at vi ønsker å vere hos fam denne julen.Blir så mye hjemmesitting sånn ellers i julen så hadde vært kos å komme bort for julefeiring. Ja da er det bare ett alternativ som gjelder: Dere må ta dere sammen og avgjøre
Gjest Elfrida Skrevet 18. september 2008 #20 Skrevet 18. september 2008 Jeg syns dere skal ta hensyn til hans mor, og hans tap av besteforeldre akkurat denne gangen. Så kan dere ta annenhver jul framover fram til dere har deres eget. Det er rart å være hos noen andre første gangen uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå