Gå til innhold

Regler i borettslag?

Anbefalte innlegg

Gjest Deception
Skrevet

Jeg lurer på om det finnes noen steder klart hvordan reglene er når det gjelder vedlikehold og mangler når man bor i borettslag. Flere i vårt borettslag har fått badene pusset opp pga. vannskader, og dette har vel gått på forsikringene til borettslaget.

Dette gjelder delvis også vår bolig (småhusbebyggelse, altså ikke blokk), men en god tid før vi flyttet inn. Nå har vi imidlertid litt problemer med rørene fra dusjen og den ene vasken på badet, men ikke generelt med avløpet, og lurer på hva som er policy, rett og slett? Det er ikke ganske enkelt snakk om tette rør, men muligens at de er underdimensjonerte eller har feil vinkel i forhold til avløpet.

Hvor kan vi finne ut mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor kan vi finne ut mer?

Kontakt styret i borettslaget.

Gjest Deception
Skrevet
Kontakt styret i borettslaget.

Ja, det blir nok gjort, men jeg lurte på om det finnes noen tommelfingerregler. Man har jo selv ansvar for innvendig vedlikehold, men omfatter dette også rørsystemet når det muligens er gjort en feil tidligere.

Skrevet

Jeg tror jeg må følge med på denne. Vi har store problemer hos oss også (ovnene funker ikke o.s.v), men styret svarer ikke og ringer man de får man beskjed om at de har levert det videre.

Skrevet
Ja, det blir nok gjort, men jeg lurte på om det finnes noen tommelfingerregler. Man har jo selv ansvar for innvendig vedlikehold, men omfatter dette også rørsystemet når det muligens er gjort en feil tidligere.

Det er nok ingen "tommelfingerregler", det er vel derfor endel annonserer med "veldrevet borettslag" i boligannonsene sine... Ta kontakt med borettslaget og spør der. Få det gjerne skriftlig, dvs. send e-post, faks eller brev. Hvis de ikke svarer kan du vel gå på kaffebesøk til styrelederen... Hehe. ;-)

Gjest Deception
Skrevet

Vi fant ut av problemet ved hjelp av "industrial strength"-avløpsåpner. Tydeligvis hadde problemet bygget seg opp over tid, og satt langt inne i rørene, men mannen fikset saken.

Borettslaget her er bittelite og gammelt, og styreleder er naboen vår, så det hadde nok gått helt greit. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...