Gjest Gjest Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 På min jobb regnes egenmeldinger/sykt barn fra dato til dato (dvs. er jeg hjemme med sykt barn/egenmelding 1. juni, så er det frem til 1. juni året etter jeg kan bruke egenmeldinger mine egenmeldinger før det begynner på nytt) På mannens jobb sier de at det regnes fra nyttår til nyttår, uansett - så om han bruker alle egenmeldingsdager i desember, så starter han på nytt i januar... Jeg jobber i kommunal sektor, han i privat. Er dette vanlig? Jeg trodde dette skulle være likt for alle jeg...
Oliven Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Der foreldra mine jobber tar de time for time. Jobber i kommunal sektor og vi er IA bedrift. Har da 24 egenmeldingdager i året som kan tas enkeltvis. Om det gjelder fra nyttår til nyttår eller fra siste dag tatt er jeg usikker på for vi har så mange dager at det skal noe til å bruke opp alle disse for meg. Har også vært borti sånn som du skriver du har det. Det burde nok kanskje vært likt, men når det gjelder egen sykdom og man er virkelig syk er det heller ikke noe problem å få en sykemelding av legen og da går det jo ikke av egenmeldinger.
Flua Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 vi er IA bedrift. Har da 24 egenmeldingdager i året som kan tas enkeltvis. Om det gjelder fra nyttår til nyttår eller fra siste dag tatt er jeg usikker på for vi har så mange dager at det skal noe til å bruke opp alle disse for meg. Mee too! Kjempetrygt. Mannen din kan vel teoretisk heller ikke ta ut alle egenmeldingene i en mnd, da det vel må gå ...........14 dager imellom en egenmelding? Jeg ser heller ikke poenget med spm ditt, men du kan kanskje uttdype det? Er man syk får man bruke lege hvis egenmeldinger er brukt opp, er ikke verre enn det.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Jeg har vært vant til at egenmeldinger regnes i løpet av en 12-måneders periode fra første egenmelding, hadde du din første egenmelding i april så regnes antallet fram til april neste år. Der jeg jobber nå er det IA-bedrift og det regnes fortsatt på samme måte. dager for sykt barn derimot regnes det med kalenderår, januar til desember og så begynner det på nytt fra januar, gjaldt også der jeg jobbet før.
Rosalie Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Jeg har vært vant til at egenmeldinger regnes i løpet av en 12-måneders periode fra første egenmelding, hadde du din første egenmelding i april så regnes antallet fram til april neste år. Der jeg jobber nå er det IA-bedrift og det regnes fortsatt på samme måte. dager for sykt barn derimot regnes det med kalenderår, januar til desember og så begynner det på nytt fra januar, gjaldt også der jeg jobbet før. Sånn er det hos oss, også.
Pasha Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 hos meg er det en 12mnds periode.. har man sin første egenmelding 15 september, har man et år på resten, får de blir nullet ut
Lovis Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 I følge arbeidsmiljølova skal "sjukt barn" dager reknes pr. kalenderår. Dvs. at din jobb bryter med lova. http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-012.html#12-9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå