Gå til innhold

Frukt og vann

Anbefalte innlegg

Gjest Slanker'n
Skrevet

Hvor lenge går det ann å leve BARE på frukt og vann. Jeg skal gå fort ned i vekt. Og selvsagt trene så ofte jeg kan ved siden av. Men hvor lenge kan man liksom holde på sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du?

Det er ikke sunt å mishandle sin egen kropp på den måten. Du bør heller satse på normalt sunt kosthold og trening.

Skrevet

Jeg vil bli slank innen slutten av oktober. Det skal jeg bli uansett hvor hardt det går ut over kroppen min. Nå er jeg bare drittlei disse ekstra kiloene. Har en BMI på 24,9. Det er på grensen til overvekt. Blir bare deprimert av å se det :sukk: Jeg skal trene også. Men jeg kommer nok til å drikke vann og grønn te, og spise grønnsaker og frukt.

Jeg vet det er mishandlig, og jeg vet at det er usundt. Men jeg MÅ bli slank. Så tips til hurtig slanking tas imot med takk. Jeg skal selvsagt trene også.

Er 22.

Skrevet

Jaja, kom igjen.. Sult deg..

Det som kommer til å skje dersom du gjennomfører dette prosjektet ditt er at du legger på deg alt du tok av og mer til når du er ferdig med hestekuren..

Kroppen kan bare kvitte seg med maksimalt 1 kilo fett pr uke.. Tar du av mer enn det på ei uke slanker du bort muskler og vann.

Gjest lille-meg
Skrevet

Vet du hva som kommer til å skje? Jo du kommer nok til å gå ned i vekt i begynnelsen, mesteparten vil være muskler og vann. Når kroppen tror at den sulter er det første den kvitter seg med muskler, hvorfor er det det? Jo fordi muskler gir en høy forbrenning, og kroppen prøver å få en lav forbrenning som mulig siden det er mangel på mat (tror den). Egentlig ganske smart.

Dette vil altså føre til at du setter ned forbrenningen. Med en gang du begynner å spise mer normalt (jeg antar du ikke planlegger å sulte resten av livet?) så vil kroppen skynde seg å legge på seg masse fett for slik å kunne komme seg gjennom neste sulteperiode. Dette fenomenet er også kjent som jojo slanking.

Moralen er: tren og spis sunt. Du går ned i vekt da også, men det tar lenger tid, og du mister ikke så mye muskler. HVis du får i deg tilstrekkelig næring hver dag vil du gå ned i vekt uten å senke forbrenningen. Du er ung, og ligger kanskje på 2200-2400 til vanlig, med 1800 minimum vil du da trolig gå ned over tid.

En annen ting, frukt er sunt i seg selv men gir bare karbohydrater. Du kan ende opp med proteinmangel og dårlig fordøyelse om du bare lever på det.

Skrevet

Det er vel ikke så farlig å spise bare frukt OG grønnsaker i en periode?

Evt kan du spise litt andre matvarer, men bare nok til at du får i deg det du trenger (eks. middag: litt fisk + masse grønt, frokost: knekkebrød, litt melk (el) + frukt)

Om du er innstilt på å ikke spise noe kjøtt/brød/melkemat burde det jo være en smal sak å følge de fornuftige anbefalingene om så og så mye grønt på tallerkenen i forhold til det andre

Skrevet

Hvis du skal trene, bør du ha litt annet enn frukt og vann innabords.

Kjære deg, jeg skjønner at du er desperat, men vær så snill og tenk mer langsiktig enn oktober. Har du lyst til å bli overvektig til jul? Lag en plan, meld deg på et kurs, få støtte og kunnskap om et sunt og stabilt kosthold som du kan klare å holde over tid.

Skrevet

Inkludér i det minste bønner/linser/kikerter mens du holder på da. Og litt egg og fisk. Og kjøtt.

Du vil vel ganske raskt merke at "å trene så mye du kan ved siden av" i kombinasjon med det kostholdet du skisserer, ikke blir videre mye trening.

Husk en ting: utallige kvinner har gjort det du ønsker å gjøre nå, før deg; DET HAR IKKE VIRKET FOR NOEN AV DEM!

= DET VIL IKKE VIRKE FOR DEG.

Ellers vil jeg faktisk anbefale deg å finne noen å snakke med. Du viser et fastlåst tankemønster som kan komme til å skade deg og kroppen din. Det er mange måter man kan gå ned i vekt på, som ikke er skadelig, og som ikke herjer så vilt med din psykiske helse. Hovedsymptomet for spiseforstyrrelser er ikke spisemønsteret per se, men tankesettet som ligger bak.

God bedring.

Gjest Gjest_kine_*
Skrevet

Du er sikkert drittlei av negative svar, men jeg er fullstendig enig i alt som har blitt skrevet over. Jeg tviler sterkt på at noen klarer å gjennomføre en så hard diett, og om du klarer det så kommer du til å bli sur, slapp og deprimert av det og sikkert legge på deg alt igjen med litt ekstra etterpå.

Hvis du er motivert og klar for å gå på en streng diett, så kan du sjekke ut ketolysekuren (eller Atkins). Mange har hatt stor suksess med å bli kvitt mange kilo raskt på den måten, og den er nok litt mindre sørgelig å gå på enn frukt og vann-kuren din. Det krever at du setter deg inn i mye informasjon og at du er disiplinert, men når du har reglene inne så kan du nyte et variert kosthold og visstnok rase ned i vekt kjappere enn på alle andre dietter i verden.

Men jeg holder nok en knapp på den treigere men effektive måten som går på å spise mindre og trene mer - en livsstilsendring som du kan leve med altså.

Skrevet
Hvor lenge går det ann å leve BARE på frukt og vann. Jeg skal gå fort ned i vekt. Og selvsagt trene så ofte jeg kan ved siden av. Men hvor lenge kan man liksom holde på sånn?

Greit nok å ville gå raskt ned i vekt, forutsatt at du virkelig er overvektig, da. Men det er da ikke noe poeng i å ødelegge helsa i samme rennet? Ta heller kontakt med legen din og sett sammen et opplegg sammen med ham/henne. Det du vurderer selv virker direkte skummelt synes jeg. Dessuten er det ikke bra å gå fort ned i vekt heller, og "hasteslanking" fører gjerne til økt vekt igjen etterpå. Snakk med legen din og kjør et løp som gir en bedre effekt på lang sikt. Endret kosthold og trening en bra det, men i riktige doser. :)

Skrevet

enig med lille-meg!!!! Dersom du kutter ut mat og ligger under 1500 kcal om dagen går kroppen i ''sultemodus'' og sparer på det fettet den har, dessuten er det skadelig for metabolismen! (som jeg har sagt ganske mange ganger her på forumet... :fy_fy: ) Det er en grunn til at det er mye negative svar her...ærlig talt, det er grenser på hvor mye man går ned på 1,5 måneder...snakk med en personlig trener eller kostholdsveileder

Skrevet

Med den dietten du planlegger vil du bare gjøre vondt verre. Forbrenninga vil stoppe omtrent opp, og når du begynner å spise vanlig igjen vil kroppen ta til seg all energi fra denne maten fordi den har gått på sparebluss tidligere. Så derfor anbefaler jeg heller ett normalt sunt kosthold med mye grønnsaker, og passe mengde trening ved siden av.

Ellers kan du gjøre som nevnt over her; ketolysekuren. Denne krever dog at man er veldig strukturert og villig til å følge den til punkt og prikke.

Jeg anbefaler at du snakker med en ernæringsekspert og kanskje får hjelp til å sette opp en many/diett og en treningsplan som er realistisk!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...