Gå til innhold

Mine kommende svigerforeldre

Anbefalte innlegg

Gjest Trist brud in spe
Skrevet

Jeg har vært sammen med min kjære, søte forlovede i 1 år. Vi passer innmari godt sammen og vil gifte oss - det har vi egentlig snakket om helt siden vi traff hverandre. Derfor har vi planlagt ganske lenge allerede.

Jeg har drømt om stort bryllup hele mitt liv. Jeg vet selvfølgelig at stort bryllup koster mye penger, men jeg har ikke brydd meg så mye om det - siden jeg regnet med at foreldrene våre ville betale det. Men nå nekter mine kommende svigerforeldre å betale så mye som de må for at vi skal kunne ha det bryllupet vi vil ha. :tristbla:

Min kjære forlovede nekter å snakke med dem om dette. De har sagt seg villige til å spytte inn kr 25.000,-, men for at regnestykket skal gå opp så må de betale kr 60.000,-. Det er da ikke riktig at mine foreldre skal betale nesten alt?

I kveld krangla vi pga dette. Jeg synes det er utrolig barnslig av ham å ikke snakke med sine foreldre om dette, han vet utmerket godt at kr. 25.000,- er altfor lite.

Jeg vet rett og slett ikke hvordan vi skal få til dette nå. Mange måneders planlegging føles nå bortkastet. Kanskje en løsning kan være at vi tar mot de kr. 25.000,- og dropper å invitere hans familie? Er redd det kanskje er litt frekt, men synes samtidig at det er hans foreldre som er frekke som ikke vil betale det de må.

Jeg kan ikke forstå hvordan de kan skuffe oss sånn. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Troll?

Om ikke troll: foreldrene dine fortjener (og har penger til) å betale nesten alt om de har prestert å oppdra deg til en slik tankegang.

Skrevet

Ha et mindre brullup da vel. Ikke planlegg noe du ikke har råd til!

Skrevet

:ler: nice try ;)

Riktig svar er forøvrig: dump ham og finn deg en med kulere foreldre!

• Liker 1
Skrevet
:ler: nice try ;)

Riktig svar er forøvrig: dump ham og finn deg en med kulere foreldre!

Nesten helt enig med Kosemose. Synes at du bør dumpe ham, og finne en med kulere og rikere foreldre.

Skrevet
Ha et mindre brullup da vel. Ikke planlegg noe du ikke har råd til!

Ja, jeg har jo vurdert om vi skal droppe hans familie. Da blir det jo et mindre bryllup. Det er jo ikke vi som skal betale dette, men foreldrene våre, vi hadde ikke hatt råd til noe sånt.

Skrevet

:fnise:

Fin tankegang.

Jeg leser:

Jeg er 18år og VILVILVILVIL gifte meg nå, men har ingen penger selv fordi jeg ikke gidder jobbe for mamma og pappa betaler.

Skrevet
:fnise:

Fin tankegang.

Jeg leser:

Jeg er 18år og VILVILVILVIL gifte meg nå, men har ingen penger selv fordi jeg ikke gidder jobbe for mamma og pappa betaler.

Hvorfor skriver du sånn? Jeg er ikke 18 år.

Skrevet
Ja, jeg har jo vurdert om vi skal droppe hans familie. Da blir det jo et mindre bryllup. Det er jo ikke vi som skal betale dette, men foreldrene våre, vi hadde ikke hatt råd til noe sånt.

Hvorfor i all verden er det foreldrene deres som skal betale? er da ikke de som har valgt at dere skal gifte dere. er jo bare snilt av dine foreldre om de betaler 60 000kr, men ikke noe du kan forvente. Er da ikke alle som har råd til å gi bort 60 000kr.

Skrevet
Hvorfor skriver du sånn? Jeg er ikke 18 år.

Jeg skrev det fordi jeg ikke kan skjønne at ett voksent menneske mener at foreldra skal betale så mye penger. Det er jo masse penger det er snakk om. Hva med å betale selv?

Skrevet

Det klør i fingrene her. :fnise:

Jeg tror jeg nøyer meg med å signere Kosemose og pøbelsara enn så lenge.

Skrevet
Hvorfor i all verden er det foreldrene deres som skal betale? er da ikke de som har valgt at dere skal gifte dere. er jo bare snilt av dine foreldre om de betaler 60 000kr, men ikke noe du kan forvente. Er da ikke alle som har råd til å gi bort 60 000kr.

Men du skjønner vel at det blir kr 35 000 for lite hvis hans foreldre ikke betaler mer enn 25 000?

Skrevet
Kanskje en løsning kan være at vi tar mot de kr. 25.000,- og dropper å invitere hans familie?

:sjokk::ler:

Dere kan jo ønske dere pengegaver i tillegg, og kaste ut alle som gir for lite, så sparer dere på maten :ler:

Skrevet
Jeg skrev det fordi jeg ikke kan skjønne at ett voksent menneske mener at foreldra skal betale så mye penger. Det er jo masse penger det er snakk om. Hva med å betale selv?

Siden vi regnet med at foreldrene våre ville betale for dette, så har vi da ikke spart opp penger selv.

Og jeg er voksen ja.

Skrevet
:sjokk::ler:

Dere kan jo ønske dere pengegaver i tillegg, og kaste ut alle som gir for lite, så sparer dere på maten :ler:

Ønske seg penger? Av gjestene mener du?

Skrevet

Å herregud dere kan ikke ønske dere penger av gjestene :skratte:

Skal dere ha stort bryllup, så må dere betale selv. Dere KAN ikke forvente at foreldrene deres betaler alt, det er jo ikke DE som gifter seg... Utsett bryllupet til dere har råd. Ærlig talt. Jeg er sikkert mye yngre enn deg, men jeg innså at bryllupet jeg ønsket meg ikke var økonomisk mulig for oss, så vi har utsatt. Det er ikke verre enn det. Hvorfor haster det slik med å gifte seg?

Skrevet
Skal dere ha stort bryllup, så må dere betale selv. Dere KAN ikke forvente at foreldrene deres betaler alt, det er jo ikke DE som gifter seg...

Jeg har jo skrevet at foreldrene skal betale. Problemet er at hans foreldre ikke vil betale nok.

Skrevet

Hvis han ikke vil snakke med sine foreldre kan du kanskje gjøre det. De har sikkert ikke tenkt å hvordan et så lite tilskudd til bryllupet påvirker deg, og blir sikkert glade hvis du forteller dem det. Kanskje du samtidig får dem til å skjønne at de må bidra litt mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...